Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190339 keer)

Offline Conspiracy

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #160 Gepost op: 3-01-2014, 11:17:30 »
Wat mij opviel bij het posten van de brieven is dat de brief van Freek een andere postzegel heeft dan de andere brieven. Ik kon alleen niet goed zien wat er op de postzegel stond. Misschien dat iemand dit ook heeft opgemerkt ?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #161 Gepost op: 3-01-2014, 11:25:56 »
Dat het geen echte executie was, had iedereen meteen kunnen weten. Of in ieder geval degenen, die wisten wat de afspraak was met betrekking tot Silvy en haar partner.

Ik kan natuurlijk niet weten of zij wel bij de schijn-executie aanwezig waren, en ook niet of kandidaten die van deze afspraak wisten, hen hebben gezien.

Feit is echter dat het andersom, dus gezien vanuit het perspectief van Silvy en haar partner, onmiddellijk duidelijk moet zijn geweest, dat zij niet naar de opname van de echte executie zaten te kijken. Zoals gezegd, daar mochten zij niet bij zijn.

Omdat uit de allereerste vrijgegeven beelden, die met de fontein in Hong Kong Parc, duidelijk wordt dat de kandidaten weten wat Silvy en haar partner daar deden, mag niet worden uitgesloten, dat meerdere kandidaten ook wisten van de afspraak dat ze niet bij de opnames van de echte executie aanwezig mochten zijn.

Een beetje ingewikkeld gezegd, misschien, maar volgens mij zou je daar als kandidaat zomaar je voordeel mee kunnen doen.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #162 Gepost op: 3-01-2014, 11:26:59 »
Daphne weet als enige dat haar antwoorden de slechtste antwoorden waren op de eerste 10 vragen. Dat is een mooie wetenschap zo vroeg in het spel. Het geeft je namelijk wat houvast.



Dat snap ik, maar het zou ook een mooie hint kunnen zijn.

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #163 Gepost op: 3-01-2014, 11:33:59 »
Hoewel het me erg lastig lijkt dit in scene te zetten of later de beelden zo te trukeren, dat dit het resultaat is, vond ik de scene bij de eerste executie erg opvallend. De meeste van jullie zullen het waarschijnlijk té opvallend vinden, ik ook eigenlijk, maar het is toch de moeite van het vermelden waard.

wat bedoel je nu dan? de reflectie van tygo?

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #164 Gepost op: 3-01-2014, 11:38:36 »
Ik mis het "silvy en haar partner"-verhaal even?


Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #165 Gepost op: 3-01-2014, 11:42:42 »
Als de hint 'groen is het nieuwe rood' was, is er dan iemand die geen groen scherm gezien heeft? Dan kan deze wel eens de mol zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #166 Gepost op: 3-01-2014, 11:48:12 »
Silvy was winnares van de internetquiz in maart, en mocht mee met de opnames. Daarbij mocht zij en haar partner aanwezig zijn bij de opnames van aflevering 1, tot aan de eerste executie.

Wanneer zij dus niet bij die nep-executie waren geweest, zouden ze niets van de opnames hebben gezien, dus ik denk dat ze daarbij wel aanwezig waren. Voor zichzelf zouden ze dus kunnen beredeneren: "wanneer wij dit mogen zien, kan dit niet de echte executie zijn".

Wanneer er kandidaten zijn geweest, die hiervan wisten, hadden zij dus dezelfde conclusie kunnen trekken. En dus die eerste executie met een korrel zout kunnen nemen. Ze hadden dit overigens ook kunnen afleiden aan het aantal test-vragen. Maar dat laatste had ook een nieuwe regel kunnen zijn, in het spel.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #167 Gepost op: 3-01-2014, 11:49:43 »
Merci :)...

Voor de kandidaten die hiervan op de hoogte waren was dat dan wel een weggever ja.


Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #168 Gepost op: 3-01-2014, 11:53:15 »
Als de hint 'groen is het nieuwe rood' was, is er dan iemand die geen groen scherm gezien heeft? Dan kan deze wel eens de mol zijn.

Jan-Willem heeft zijn scherm niet te zien gekregen. Hij is ook de enige..

Offline dennisobrink

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #169 Gepost op: 3-01-2014, 11:56:39 »
Executievraag ronde 1: Wat is De Geboorteplaats van de Mol:
amsterdam   
veenendaal   
utrecht

Ervanuitgaande dat er minstens een atwoord goed moet zijn, anders heeft iedereen de vraag fout, er is maar één deelnemer waar het goede antwoord voorkomt in dit lijstje van 3 mogelijke antwoorden:

Geboorteplaatsen deelnemers:
susan visser           rotterdam
tygo gernandt           amsterdam
sofie van den enk   heemskerk
owen schumacher           hilversum
maurice leden           alkmaar
jennifer hofmann   gouda
jan willem roodbeen   bilthoven
freek bartels           tilburg
daphne bunskoek           almelo
aaf brandt corstius   haarlem

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #170 Gepost op: 3-01-2014, 11:58:15 »
Neej, de vraag was de woonplaats

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #171 Gepost op: 3-01-2014, 11:58:31 »
Er stond de woonplaats van de mol en iedereen woont in Amsterdam of Veenendaal of Utrecht ;)

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #172 Gepost op: 3-01-2014, 11:58:40 »
De vraag was : ''Waar woont de mol''. Niet waar is hij/zij geboren. En elke kandidaat woont in Amsterdam, Utrecht of Veenendaal dus de vraag klopt gewoon.

EDIT : Zie dat 2 mensen me voor waren.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #173 Gepost op: 3-01-2014, 11:59:16 »
Executievraag ronde 1: Wat is De Geboorteplaats van de Mol:
amsterdam   
veenendaal   
utrecht

Ervanuitgaande dat er minstens een atwoord goed moet zijn, anders heeft iedereen de vraag fout, er is maar één deelnemer waar het goede antwoord voorkomt in dit lijstje van 3 mogelijke antwoorden:

Geboorteplaatsen deelnemers:
susan visser           rotterdam
tygo gernandt           amsterdam
sofie van den enk   heemskerk
owen schumacher           hilversum
maurice leden           alkmaar
jennifer hofmann   gouda
jan willem roodbeen   bilthoven
freek bartels           tilburg
daphne bunskoek           almelo
aaf brandt corstius   haarlem
Je zou ook de discussie kunnen lezen in plaats van blind wat plaatsen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #174 Gepost op: 3-01-2014, 11:59:57 »
Ik dacht dat ze de woonplaats vroegen. Bij die mogelijkheid was er geloof ik 80 procent kans dat ze het goed hadden......

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #175 Gepost op: 3-01-2014, 12:10:46 »
Wanneer zij dus niet bij die nep-executie waren geweest, zouden ze niets van de opnames hebben gezien, dus ik denk dat ze daarbij wel aanwezig waren.
Weten we hier meer over?

Want jouw verdere redenatie neemt dit als uitgangspunt, maar is bekend of het wel waar is dat zij bij de nep-executie waren? Misschien mochten ze er pas bij zijn vanaf de eerste opdracht.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline mollower

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #176 Gepost op: 3-01-2014, 12:14:53 »
Er werd in deze aflevering opvallend verdeeld.
Ten eerste de executie die in 2en werd verdeeld.
Het geld dat in 4en werd verdeeld.
En misschien dan de opdrachten waar bij alle 2 de opdrachten iedereen werd verdeeld in 2en. (dit hoeft minder verdacht te zijn)
Nu denk ik terug aan aflevering 3 van het seizoen van Patrick, die verdeel en heers heette.
Toen werd bij de executie als eerste Patrick gevraagd om een scherm.
Nu was dat eerst Daphne maar dat is meer logisch omdat zij eerst dat rode scherm kreeg, maar bij de 2e uiteindelijke executie kwam als eerste normale scherm Freek aan bod. Misschien een hint?
Ik weet dat dit even een rare beredenering is, en dat dit allemaal onzin kan zijn maar ik wou het toch even melden.
Veel plezier molloten!

Offline VerenaClifford

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Let's find the mol
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #177 Gepost op: 3-01-2014, 12:17:27 »
Tygo is precies het stereotype mol die er elk jaar in zit, maar dit jaar heb ik het gevoel dat hij het ook echt is.

Ja , ik vind Tygo een beetje het Art Rooijakkertje van 2014. Kijken hoe ver hij komt aangezien Ewout Genemans, wat voor mij Echt het Art Rooijakkertje van 2013 was vloog er meteen uit.. Maar ja met dat soort typetjes weet je het nooit echt zeker. Wat het spel wel weer leuker maakt natuurlijk  ;)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #178 Gepost op: 3-01-2014, 12:20:18 »
Leuke eerste aflevering, niet heel spectaculair maar we hebben de -leuke- groep goed leren kennen.

Het viel mij ook gelijk op dat Tygo bij de eerste executie iedere keer in beeld kwam bij de groene schermen / het rode scherm. Ik ga voorlopig voor Tygo dus!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #179 Gepost op: 3-01-2014, 12:21:55 »
Ik geef ook aan dat het een aanname was. In eerdere edities was het namelijk wel de regel. Tot aan de eerste executie, en daarna einde verhaal.

Wat ik boven tafel probeer te krijgen, is of iemand bij de productie aan deze mogelijke consequentie heeft gedacht. Er bestaan immers beelden van het contact tussen beeld-technici en de twee bezoekers. Uit eerdere edities is bekend dat de bezoekers ook contact met de kandidaten hebben gehad. Lees daarvoor het verslag van Martijn, of Mathijs, of hoe hij ook heet.