Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190409 keer)

Offline markboots

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #200 Gepost op: 3-01-2014, 13:23:11 »
Kan het niet gewoon zo zijn, dat je andere het geld gunt?
Dat je als deelnemer zeg maar de naam op de enveloppe zet, van diegene die jij het geld gunt.

Op die manier kan een naam dus meerdere keren voorkomen.

Als je de twee enveloppen met elkaar vergelijkt, zie je geen verschil. Als je het meerdere keren naar dezelfde persoon stuurt, dan zal dat op verschillende momenten zijn gebeurd. Dan is de kans klein dat de plaatsing van de tekst en de postzegel precies overeen komt.

Offline xmariit

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #201 Gepost op: 3-01-2014, 13:23:28 »
Bij de intro waar ze alle kandidaten lieten zien, na het filmpje van jan-willem roodbeen zag je een fles of iets waar een briefje in zat en daar stond op : "de mol houdt er niet van in de schijnwerpers te staan" kan iemand hier wat mee?

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #202 Gepost op: 3-01-2014, 13:25:05 »
Op 00:41 is te zien dat alle brieven dezelfde postzegel hebben, behalve die van één persoon. (Hoewel er maar 4 brieven getoond worden)

Later rond 1:28 zien we dat dat de brief van Freek is. Freek heeft als enige geen achternaam op de brief gezet en heeft zijn naam raar ver naar rechts geschreven boven het mollogo. M.a.w.: Freek de Mol.

Het lijkt me niet dat Freek dit geschreven heeft. Ik denk dat dit gedaan is door een medekandidaat die Freek dit geld gunde.

Offline Jan Rosier

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #203 Gepost op: 3-01-2014, 13:27:00 »
grappig of toevallig? nummer 5 op de paal, en de 5e kandidaat gaat eruit bij de executie

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #204 Gepost op: 3-01-2014, 13:29:19 »
ik weet wel nog dat art zei.. het is een jaar van tegenstellingen voor de mol.. Zo had daphne dus bij de (nep) executie rood en kreeg later een groen scherm oftewel een tegenstelling...  ::vergroot:: en dan ook nog de hint rood is het nieuwe groen naja mss wel een beetje vroeg in de serie maar het is iig wat :D
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #205 Gepost op: 3-01-2014, 13:29:40 »
Bij de intro waar ze alle kandidaten lieten zien, na het filmpje van jan-willem roodbeen zag je een fles of iets waar een briefje in zat en daar stond op : "de mol houdt er niet van in de schijnwerpers te staan" kan iemand hier wat mee?
dat is meerdere keren gesignaleerd, en het wordt ook door het officiele twitter-account van de Mol naar voren gebracht. Ik geloof er niet zo in, ik denk dat de makers de kijkers een bepaalde richting op willen sturen door het verspreiden van nep-informatie.

Offline xmariit

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #206 Gepost op: 3-01-2014, 13:30:49 »
En waarom komt er in het begin van de aflevering rond de 10e minuut zovaak p 5 6 voor op die paleb?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #207 Gepost op: 3-01-2014, 13:34:43 »
Jan, Maurice zit dichter bij het cijfer 6 dan bij het cijfer 5. Je moet als cameraman, cq -vrouw, wel heel goed richten om die 5 bij Maurice uit te laten komen.

Overigens staan die cijfers er niet omdat de productie die op de palen heeft gezet. Het lijken aanlegsteigers te zijn voor schepen.....

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #208 Gepost op: 3-01-2014, 13:36:19 »
En waarom komt er in het begin van de aflevering rond de 10e minuut zovaak p 5 6 voor op die paleb?

Omdat Susan in 1965 is geboren..  ::tandpastasmiley:: Oeh ik moet echt oppassen voor een tunnel zeg..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #209 Gepost op: 3-01-2014, 13:38:04 »
Ik verdenk Owen hoe kan hij weten dat je iets met getallen of letters moet doen bij de lampen opdracht. Hij zei een nul of een e. een echte mollenstreek vind ik.  >:D mollen zijn altijd al evil geweeest
Moffel van Piertje

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #210 Gepost op: 3-01-2014, 13:38:07 »
Website werkt niet  ???
Klopt, de hele website van de avro widm ligt er uit. Wellicht te druk??  ::rofl::

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #211 Gepost op: 3-01-2014, 13:38:50 »
Hongkong was tot 1997 een Engelse kolonie he. :) Heel veel mensen spreken daar ook Engels, en alle straatnamen zijn in zowel het Engels als Chinees.

Ondertussen zijn er zoveel mogelijke uitleggingen van Henry V dat ik begin te denken dat we er maar beter niets achter kunnen zoeken :P

Klopt, je hebt gelijk en dingen als straatnamen etc zijn
Mij ook opgevallen. Waar ik expliciet op doel is dan dat je juist op
De kenteken een engels naam zag terwijl andere voertuigen die
Je zag dat juist niet hadden daarbij leek het alsof
Het juist nadrukkelijk in scene gezet te zijn als evt: hint

Zoals gezegd is het mischien ver gedacht. Met deze denkwijze raakte
Ik in et seisoen van frits in het huffy huis in een soort spinnenweb. Wie weet?!
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #212 Gepost op: 3-01-2014, 13:40:29 »
Over 5 en 6 gesproken....

http://www.widm.nl/forum/56-tygo-gernandt.html

Zou dat toch een hint naar Tygo zijn???

Widm.nl is een fansite, niet officieel. Lijkt me dus van niet.
The British are not impressed.

Offline MOLdevort

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #213 Gepost op: 3-01-2014, 13:48:02 »
Ik verdenk Owen hoe kan hij weten dat je iets met getallen of letters moet doen bij de lampen opdracht. Hij zei een nul of een e. een echte mollenstreek vind ik.  >:D mollen zijn altijd al evil geweeest

Ik neem aan dat de groepjes wel wisten wat de bedoeling was want ze kochten immers zaklichten om mee te seinen. Ze moest  4 lichten halen die ieders 1500 m ver kon schijnen, lijkt me dan raar als je niet doorgebt of weet wat de bedoeling is?!
Go find a white crayon and color yourself a zebra

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #214 Gepost op: 3-01-2014, 13:48:59 »
Daar sluit ik me bij aan!

Offline rockstarro87

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #215 Gepost op: 3-01-2014, 13:53:07 »
Over de 3 enveloppen met de namen suzan freek en sophie.  In het voorstukje over aflevering 2 hoor je dat ze enveloppen krijgen om geld veilig te stellen voor een volgende aflevering (waarschijnlijk werd daarom ook het geld verdeeld)     dus dat betekent niet dat deze 3 de finalisten zijn. Maar dat hun geld veilig hebben gesteld voor aflevering 9.    Dat geeft dus wel een vermoeden dat ze redelijk ver zullen komen,  aangezien ze het afleveradres nu niet weten.  Al stond dit wel in een ander handschrift dan de namen


Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #216 Gepost op: 3-01-2014, 13:53:25 »
Hallo allemaal,

ik zal me ook eens gaan bemoeien met de grootste nationale discussie van het moment ;-)

Na alle complottheorieën en molfilosofieën op het internet te hebben door gestruind, weet ook ik uiteraard 100% zeker wie de mol is. Niet dus. Niemand hier kan daar al iets nuttigs over zeggen. Voor elke kandidaat zijn al wel aanwijzingen te vinden dat hij/zij echt de mol moet zijn. Achteraf gezien zijn betreffende aanwijzingen altijd al vanaf voor de eerste aflevering overduidelijk. Maar achteraf gezien worden dezelfde overduidelijke aanwijzingen voor de andere kandidaten ook net zo snel weer over boord gegooid. Beetje flauw dus, maar goed, ik doe er graag aan mee ;-)

Even wat anders. Ben ik de enige die de opdracht met de schijnwerpers niet begreep?
Ik heb wellicht gemist dat er met de groene laser maar één cijfer naar elk duo mocht worden gestuurd, maar ook al zouden alle duo’s een juist cijfer voor de kluis willen noemen, hoe werd dan de volgorde gewaarborgd? Met andere woorden: hoe werd de volgorde bepaald waarin de stellen hun cijfer voor de kluis moesten doorgeven?

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #217 Gepost op: 3-01-2014, 13:57:19 »
Hallo allemaal,

ik zal me ook eens gaan bemoeien met de grootste nationale discussie van het moment ;-)

Na alle complottheorieën en molfilosofieën op het internet te hebben door gestruind, weet ook ik uiteraard 100% zeker wie de mol is. Niet dus. Niemand hier kan daar al iets nuttigs over zeggen. Voor elke kandidaat zijn al wel aanwijzingen te vinden dat hij/zij echt de mol moet zijn. Achteraf gezien zijn betreffende aanwijzingen altijd al vanaf voor de eerste aflevering overduidelijk. Maar achteraf gezien worden dezelfde overduidelijke aanwijzingen voor de andere kandidaten ook net zo snel weer over boord gegooid. Beetje flauw dus, maar goed, ik doe er graag aan mee ;-)

Even wat anders. Ben ik de enige die de opdracht met de schijnwerpers niet begreep?
Ik heb wellicht gemist dat er met de groene laser maar één cijfer naar elk duo mocht worden gestuurd, maar ook al zouden alle duo’s een juist cijfer voor de kluis willen noemen, hoe werd dan de volgorde gewaarborgd? Met andere woorden: hoe werd de volgorde bepaald waarin de stellen hun cijfer voor de kluis moesten doorgeven?

Ik  moest ook even goed kijken, voordat ik de opdracht begreep, maar dit was zon opdracht waarvan je van te voren al weet dat die waarschijnlijk zal mislukken, daar hoeft de mol niets voor te doen.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #218 Gepost op: 3-01-2014, 13:58:27 »
Het lijkt me niet dat Freek dit geschreven heeft. Ik denk dat dit gedaan is door een medekandidaat die Freek dit geld gunde.

Ik heb ooit een handtekening van Freek gehad en het handschrift lijkt wel overeen te komen. Heb helaas geen scanner dus kan nu geen foto ter vergelijking posten :(

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #219 Gepost op: 3-01-2014, 14:00:31 »
Ik vond 6 minuten ook wel erg kort, waarom voor dit rare getal gekozen is, is mij een raadsel. Ik zie daar verder geen aanwijzing in, maar waarschijnlijk is er gedacht hoeveel minuten per groep 1,5x4=6. Toch had dat wat mij betreft best 10 minuten mogen zijn.