Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190391 keer)

Offline nwanzi

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #340 Gepost op: 4-01-2014, 05:08:46 »
Als je de twee enveloppen met elkaar vergelijkt, zie je geen verschil. Als je het meerdere keren naar dezelfde persoon stuurt, dan zal dat op verschillende momenten zijn gebeurd. Dan is de kans klein dat de plaatsing van de tekst en de postzegel precies overeen komt.

Misschien ver gezocht, allicht is dit om te verhullen dat deze kandidaat een envelop heeft afgeroomd.

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #341 Gepost op: 4-01-2014, 09:05:12 »
Vergeet niet hé mensen: de programma-makers weten heel goed dat erop los word gespeculeerd door de mol-fanaten, die 'schijnbeweging' als tip alsnog zullen ze dan altijd express meerdere schijnbewegingen in de aflevering tonen, want zou énkel één schijnbeweging ergens komen dan is het té duidelijk, te obvious. Ze zullen dus express schijnbewegingen bij meerdere kandidaten monteren, zoals het 'lijkt alsof'
Bovendien is de beste manier om in de finale te komen de andere kandidaten laten denken dat jij de mol bent. Ik zou als kandidaat constant redelijk opvallende hints geven eigenlijk.

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #342 Gepost op: 4-01-2014, 10:43:35 »
De afgelopen 3 seizoenen wezen de titels vaak ook naar de Mol. En ik denk dat ik misschien een hele belangrijke aanwijzing heb gevonden in de titel van aflevering 1!
De titel van aflevering 1 was Schijnbeweging.
Ik denk dat "schijn" verwijst naar het schijnen van de lampen en lasers in de lichtopdracht. En wie scheen en bewoog met de GROENE laser (groen = de kleur van de Mol)?
Dat was..................FREEK!

Ja, maar Tygo deed het ook. Freek de linkerkant (1 goed cijfer) en Tygo de rechterkant (0 goede cijfers). Maar het is wel goed dat je dit opviel, ik kon namelijk geen link leggen met de titel...
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 10:46:20 door Minnie Mol »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #343 Gepost op: 4-01-2014, 10:48:52 »
Ja, maar Tygo deed het ook. Freek de linkerkant (1 goed cijfer) en Tygo de rechterkant (0 goede cijfers). Maar het is wel goed dat je dit opviel, ik kon namelijk geen link leggen met de titel...

Maar Tygo was niet te zien met het laserlampje. Hij scande de rechterkant, maar volgens mij was Freek degene die alleen maar aan het seinen was.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #344 Gepost op: 4-01-2014, 11:10:02 »
Niet waar. Hij pakte het lampje zelfs af.
op 43.47 doet hij de 5
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #345 Gepost op: 4-01-2014, 11:16:04 »
Niet waar. Hij pakte het lampje zelfs af.
op 43.47 doet hij de 5

Oke, thanks. Die heb ik duidelijk gemist dus.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #346 Gepost op: 4-01-2014, 11:23:14 »
Rood is het nieuwe groen...

Bij het voorstellen van de kandidaten "schijnt" het reclame bord bij Sofie eerst rood, daarna groen.
Is de roodharige dan misschien ook wel de mol (groen)?

Tever gezocht lijkt mij terminste.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #347 Gepost op: 4-01-2014, 11:24:26 »
Nog weer even over onze befaamde Henry V auto die her en der maar hardnekkig blijft rondhangen... ik heb een mooie selfie van de auto gevonden.

klik

lijkt me nog al lastig om zo'n auto te vinden in zo'n stad, laat staan dat je hem gaat faken en toevallig het zelfde model hebt.

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #348 Gepost op: 4-01-2014, 11:27:49 »
Weet niet of het al gemeld is, maar de cijfers 5 & 6 komen ook in beeld vlak viir de eerste ececutie. Op een lantaarnpaal naast een dansende Chinees. Xd

Ja, had ik al gemeld. Komt twee keer voor bij een dansende Chinees, eerst in de intro na de leader en dan nog een keer voor de eerste test. En zo komen de 5 en 6 nog wel een aantal keer voor...

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #349 Gepost op: 4-01-2014, 11:35:50 »
* Ze was als 1e bij het politiebureau omdat ze wist dat ze al 6 enveloppen niet zouden vinden..(Meeste geld) ( groenteboer)
want zij had als opdracht om samen met Freek naar een groenteboer te gaan en het stukje film na de introductie van Susan op 25:16 zie je in 1 shot 5 enveloppen liggen en een ander shot nog 1 tussen de appels liggen (dus totaal 6 enveloppen da's een hoop centjes denk ik)

Het waren de 5 enveloppen tussen de apppels en nog 1 in een schaal met iets. Maar dat is verder niet van belang.

Ik vind het wel vreemd dat er op de ene plaats (veel?) meer geld te vinden is dan op de andere.
Temeer omdat de kandidaten geen enkele keuze hebben welke lokatie ze naar toe moeten.

Dan zou de produktie achteraf deus zeggen dat er heel veel geld te verdienen was, maar ja, we hebben het meeste daarvan maar aan de mol toevertrouwd...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #350 Gepost op: 4-01-2014, 11:42:58 »
Volgens mij is deze aanwijzing helemaal nieuw:
Het heeft me wat uurtjes gekost maar dan heb je ook wat ;-)
Alleen de envelop van Freek heeft een postzegel uit de Filipijnen; de overige (zichtbare) enveloppen hebben een zegel uit Hong Kong.

Zie:
Souvenir Sheet Hong Kong 2006 Bird $1.40
Philippines 2010 Marine Biodiversity P40

Kleine kanttekening daarbij is wel dat ik niet uit de beelden kan opmaken dat de postzegels op de enveloppen ook daadwerkelijk gestempeld zijn. De internationale post vanuit Hong Kong zou maximaal [17 dagen tussen het posten en het begin van aflevering 1 - het aantal dagen tussen aflevering 1 en aflevering 2 - de bezorgtijd in de Filipijnen] onderweg mogen zijn geweest. Ik weet dat in Hong Kong alles heel snel gaat, maar in de Filipijnen daarentegen… (“twee uitersten” ). Beetje tricky aangelegenheid misschien?

Overigens staat de brievenbus die in de eerste aflevering als eerste wordt aangedaan NIET op Ellis Island, maar een naburig eiland; de bus die als 3e wordt aangedaan wel. Dit zou kunnen betekenen dat er nog een heuse eilandstrijd gaat plaatsvinden in de Bacuit Archipel...
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 11:46:06 door Traveljunkie »

Offline xYentl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #351 Gepost op: 4-01-2014, 11:46:43 »
Het zal vast niets betekenen maar toch vielen deze drie tekens me wel op... Het enige waar ik achter ben gekomen is dat het middelste teken 'zuid' betekent. Ik weet dat je heel veel tekens ziet langskomen in de aflevering maar dit kwam wel heel duidelijk in beeld, of was ik de enige die dit opviel?

Offline D-Bertmolli

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #352 Gepost op: 4-01-2014, 12:01:35 »
Deze post heb ik ook al in het topic over Aaf Brandt Corstius gepost (dus hopelijk wordt dit niet gezien als cross posting), maar ik denk dat ie hier misschien sneller opgepikt wordt.

Volgens mij zit er in de door te seinen pincode van opdracht 2 een hint verborgen, die mijns inziens naar Aaf leidt, wiens initialen immers ABC zijn.

De pincode is 3425. Omgezet in letters wordt dit CDBE.

Als we de cijfers in een reeks verwerken, komen we uit op:
3+1=4;
4-2=2;
2+3=5;

Als we de volgende stap hier nu zelf aan toevoegen, wordt het:
5-4=1;
1=A=Aaf(?);

Erg simplistisch gedacht, ik weet het, en de eerste stap (om aan de 3 te komen) ontbreekt, maar iets beters zou ik zo snel even niet kunnen bedenken. Misschien is het iets, misschien slaat het nergens op. En nogmaals excuses voor het cross posten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #353 Gepost op: 4-01-2014, 12:18:36 »
Rood is het nieuwe groen...


De hint was juist 'groen is het nieuwe rood' dacht ik ergens gezien te hebben. Ik zie hem veel omgedraaid worden op het forum, maar daar komen misschien wel dwaalsporen van.

Offline WIDMolloot

  • Forumlid
  • 'Trust Nobody'
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #354 Gepost op: 4-01-2014, 12:20:53 »
Het zal vast niets betekenen maar toch vielen deze drie tekens me wel op... Het enige waar ik achter ben gekomen is dat het middelste teken 'zuid' betekent. Ik weet dat je heel veel tekens ziet langskomen in de aflevering maar dit kwam wel heel duidelijk in beeld, of was ik de enige die dit opviel?

Dit vond ik ook verdacht!

Misschien is dit uit te zoeken via een foto-translater?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #355 Gepost op: 4-01-2014, 12:24:30 »
Dit vond ik ook verdacht!

Misschien is dit uit te zoeken via een foto-translater?
Of even naar de Chinees om de hoek ;-)

Offline xYentl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #356 Gepost op: 4-01-2014, 12:32:55 »
Dit vond ik ook verdacht!

Misschien is dit uit te zoeken via een foto-translater?

Dat heb ik geprobeerd maar hij herkent de buitenste twee tekens gewoon niet! Ik heb ook al geprobeerd om de tekens zelf over te schrijven maar nog steeds niks...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #357 Gepost op: 4-01-2014, 12:42:24 »
Dat heb ik geprobeerd maar hij herkent de buitenste twee tekens gewoon niet! Ik heb ook al geprobeerd om de tekens zelf over te schrijven maar nog steeds niks...
Ben je wel naar een Cantonees geweest of naar een Mandarijnees? ;-)

Offline xYentl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #358 Gepost op: 4-01-2014, 12:47:08 »
Ben je wel naar een Cantonees geweest of naar een Mandarijnees? ;-)

Ik ken er eigenlijk geen...

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #359 Gepost op: 4-01-2014, 12:54:14 »
Groen is het nieuwe rood slaat denk ik op Daphne haar scherm.
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!