Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190358 keer)

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #540 Gepost op: 6-01-2014, 07:53:37 »
Ik heb me altijd al afgevraagd of de redactie iets doet om te voorkomen dat de mol zo'n deal sluit (en dan de laatste afleveringen even wat rustig aan doet on toch de pot wat te spekken). De mil is de enige die gegarandeerd geen cent mee naar huis neemt, hoe goed of slecht zij/hij het ook doet.

Beetje off topic discussie. Sorry daarvoor.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #541 Gepost op: 6-01-2014, 09:19:41 »
Uhm was niet laatst ergens gezegd dat de Mol wel een beloning krijgt?  ???

Hoe dan ook weten we dit niet en zullen dit waarschijnlijk nooit weten ook.
Maar of het zo ver zal gaan.. idk. Dat vriendschappen en persoonlijke gevoelens/voorkeuren wel een rol spelen soms, dat is wel duidelijk - vooral omtrent hoeveel informatie verkregen wordt in de latere fase van het spel met name. Daarom heb ik sws nog steeds meer moeite met hoe eea gelopen is tussen Patrick en Art. Niet de schuld van Art sws maar Patrick had wat mij betreft meer afstand moeten nemen. Dit kwam teveel als favoritism over. Mogelijk cq waarschijnlijk had Art sws gewonnen hoor (aangezien het geloof ik sws een fiks verschil was tussen hem en Soundos op de laatste test), hij speelde het spel heel sluw .. maar we zullen het nooit weten.  ::)
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 09:21:37 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #542 Gepost op: 6-01-2014, 10:23:38 »
Hoe dan ook weten we dit niet en zullen dit waarschijnlijk nooit weten ook.
Maar of het zo ver zal gaan.. idk. Dat vriendschappen en persoonlijke gevoelens/voorkeuren wel een rol spelen soms, dat is wel duidelijk - vooral omtrent hoeveel informatie verkregen wordt in de latere fase van het spel met name. Daarom heb ik sws nog steeds meer moeite met hoe eea gelopen is tussen Patrick en Art. Niet de schuld van Art sws maar Patrick had wat mij betreft meer afstand moeten nemen. Dit kwam teveel als favoritism over. Mogelijk cq waarschijnlijk had Art sws gewonnen hoor (aangezien het geloof ik sws een fiks verschil was tussen hem en Soundos op de laatste test), hij speelde het spel heel sluw .. maar we zullen het nooit weten.  ::)

In het topic "WIDM in de media" staan links naar het radioprogramma Brabantse Nachten dat donderdag twee uur lang aandacht aan WIDM besteedde. In het tweede uur is Patrick aan de telefoon. Hij vertelt dat Art heel goed onthouden heeft wat hij hem allemaal over zichzelf vertelde, ook nog van voordat Art hem verdacht. Als je een vriendschap met de Mol hebt kom je natuurlijk wel sneller aan die persoonlijke informatie.

(In het hetzelfde radioprogramma vertelt John (die overigens groot fan is van Art als molpresentator) dat hij informatie is gaan "zuigen" bij George vanaf het moment dat hij wist dat hij het was. Nog na de executie na de nachtelijke overhoring. Jantien zat een dag eerder op George maar had uiteindelijk minder informatie.)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #543 Gepost op: 6-01-2014, 11:08:55 »
Maar samen met Aaf samen vind ik vooral Aaf verdacht.

Volgens mij vind jij Aaf wel een beetje verdacht...     ::tandpastasmiley::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #544 Gepost op: 6-01-2014, 12:01:13 »
even over deschijnwerpers en de titel schijnbeweging. Schijn bedriegt he mensen ;)
Moffel van Piertje

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #545 Gepost op: 6-01-2014, 12:02:58 »
Net de aflevering weer bekeken. Wat ik eigenlijk raar vind is dat er maar 2 opdrachten waren. Hierbij was de kans ook nog eens zeer groot dat je de mol niet eens van dichtbij kan observeren...
Eigenlijk zou er de eerste aflevering standaard niemand naar huis moeten. Wel test (deel 1) en executie (zoals bij Daphne), en dan in aflevering 2 deel 2 van de test en dan de echte executie. Of gewoon 3 grote opdrachten.
Nu was het zoals de kandidaten zeiden meer een Russisch roulette.

Eerste deel van de executie kan gezien worden als opdracht, wat dus opdracht 3 is. Zo zie ik het in ieder geval. Vind echter wel dat dit sowieso drie opdrachten dan waren  waarin je de mol niet echt kon ontdekken, en dat de opmerking over Russisch roulette wel terecht is.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #546 Gepost op: 6-01-2014, 12:34:40 »
Talloze molloten zijn via het kenteken “Henry V” via Shakespeare bij wat kandidaten uitgekomen. Anderen komen via de tweet “粵劇” via opera/toneel/theater eveneens bij Shakespeare uit. Een direct verband tussen beide gedachtegangen heb ik echter nog nergens teruggelezen. Kan het niet zo zijn dat dat kenteken verwijst naar een opdracht in de volgende aflevering?

Die auto met dat kenteken stond daar niet toevallig; kentekens kunnen in Hong Kong kunnen vrij worden gekozen, maar moeten minimaal 1 cijfer bevatten, dus dit is een onbestaand kenteken. Voor mij – samen met de postzegeltheorie en de S-schijnbeweging – toch wel één van de duidelijkste aanwijzingen in de uitzending en waarvan mag worden aangenomen dat ze ook als zodanig voor het programma zijn bedoeld.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #547 Gepost op: 6-01-2014, 13:15:52 »
Kan het geen Engels kenteken zijn? Daar mogen toch ook namen op de kentekens?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #548 Gepost op: 6-01-2014, 13:19:13 »
Op Engelse kentekens mogen ook namen staan, dat klopt, maar er dient ook daar altijd minimaal 1 cijfer in te zitten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #549 Gepost op: 6-01-2014, 13:19:29 »
Die auto met dat kenteken stond daar niet toevallig; kentekens kunnen in Hong Kong kunnen vrij worden gekozen, maar moeten minimaal 1 cijfer bevatten, dus dit is een onbestaand kenteken. Voor mij – samen met de postzegeltheorie en de S-schijnbeweging – toch wel één van de duidelijkste aanwijzingen in de uitzending en waarvan mag worden aangenomen dat ze ook als zodanig voor het programma zijn bedoeld.
dat is dus NIET waar. klik Overigens vond ik die zelfde auto terug op picasa
en dan nog...ze hebben in 2011 nog gezegt dat kentekenplaten toeval zijn..avrobode 2011!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #550 Gepost op: 6-01-2014, 13:20:47 »
Oke, maar er zijn ook landen waar alleen letters volstaan.
Kijk maar: http://www.oninstagram.com/profile/regplate

M.a.w.: de HENRY V kentekenplaat kan wel degelijk echt zijn.  
Eeuwige roem voor degene die ontdekt van wie die auto is!   ::bravo::

groet,
Tunnelgraver
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 13:22:28 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JolienWIDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #551 Gepost op: 6-01-2014, 13:24:47 »
Ik weet niet of dit al langs is gekomen?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #552 Gepost op: 6-01-2014, 13:26:16 »
Ja, die is al langs gekomen. Vind 'm eerlijk gezegd niet zo sterk, omdat sommige letters dubbel worden gebruikt.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #553 Gepost op: 6-01-2014, 13:26:49 »
Wow...dat de hysterie al na één aflevering toe zou slaan ;)...

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #554 Gepost op: 6-01-2014, 13:28:39 »
Ik weet niet of dit al langs is gekomen?


Sorry maar dat gaat toch nergens over?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #555 Gepost op: 6-01-2014, 13:29:51 »
dat is dus NIET waar. klik Overigens vond ik die zelfde auto terug op picasa
en dan nog...ze hebben in 2011 nog gezegt dat kentekenplaten toeval zijn..avrobode 2011!

Toch wel "toevallig" dat die foto op 15 juni 2013 is geüpload: https://picasaweb.google.com/lh/photo/2UimKZqHVGGoyp9Bmuki1tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?full-exif=true

Maar als ik kijk in zijn album met andere kentekenplaten van Hong Kong zitten er heel veel tussen zonder cijfer.
Toch denk ik dat ze op de één of andere manier achter het bestaan van dat kenteken zijn gekomen (of wel opzet).
Ik geloof niet dat het puur toeval is dat die auto daar stond (zie mijn reactie in het topic van Freek http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=51208.msg1638601#msg1638601)

Offline JolienWIDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #556 Gepost op: 6-01-2014, 13:31:31 »
Citaat
Sorry maar dat gaat toch nergens over?
Nee inderdaad, zie nu zelf ook dat die nergens op slaat. Sorry!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #557 Gepost op: 6-01-2014, 13:34:19 »
Toch wel "toevallig" dat die foto op 15 juni 2013 is geüpload: https://picasaweb.google.com/lh/photo/2UimKZqHVGGoyp9Bmuki1tMTjNZETYmyPJy0liipFm0?full-exif=true

Die link werkt niet...

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #558 Gepost op: 6-01-2014, 13:36:31 »
JolienWIDM -> Mol Die WIjn. ::wijn:: (Want je krijgt er rare gedachten van. ;))

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #559 Gepost op: 6-01-2014, 13:36:44 »
Die link werkt niet...

groet,
Tunnelgraver

Even printscreen gemaakt.