Door juist zonder overleg van de groep een envelop op te sturen zet je jezelf toch enorm in de aandacht?
Dit blijft een eeuwige discussie waar we tijdens de serie waarschijnlijk niet uit gaan komen, vermoedelijk althans niet tot afl 9 waarin duidelijk zal worden hoeveel die rente dan precies is, en of er misschien nog een twist komt met dat geld. Ik vermoed namelijk van wel anders worden die enveloppen vast niet naar de verschillende plekken/eilanden gebracht.
Voor allebei valt iets te zeggen. Ik sluit me hierbij aan:
Een mol kan volgens mij 3 dingen doen:
1. Geld verduisteren tijdens het versturen.
2. Vroeg versturen naar een persoon waarvan je van de makers te horen hebt gekregen dat hij/zij de test het (op één na) slechts gemaakt heeft.
3. Zorgen dat het geld überhaupt niet of zo laat mogelijk verstuurd wordt.
Zeker als er sprake is van een aankomend gokspel en overlegd wordt of toch alles en groupe moet gaan gebeuren, waardoor je als Mol weinig invloed meer kan hebben op die enveloppen, kan je besluiten dat eerder te sturen.
Houdt een zeker risico in dat wel, maar je hebt camouflage als je zorgt dat je het vertrouwen van de groep hebt (zoals een penningmeester), het verhaal van de rente kunt verkopen en vooral zorgt dat je een bliksemafleider hebt die daardoor veel verdachter is dan jij. Hetgeen precies is wat Freek gedaan heeft imho aangezien Sofie duidelijk de grootse verdenking op zich kreeg maar hij gewoon penningmeester mag blijven. Dus.. kwestie van afwegingen. Een risico is het wel maar dat moet de Mol toch nemen vroeger of later - als je later verstuurd is het sws ook verdachter als je het naar iemand stuurt die geheel geen logische keuze is volgens anderen, als iedereen het en groupe wil doen.
Blijft een kwestie van perspectief dus, wat de Mol het 'beste' gedaan kan hebben.