Ok, er zijn heel veel theoriën nu te bedenken over het gebruik van de brievenbussen en de montage van het "post" gedeelte nu bijna alle enveloppen zijn verstuurd:
Wat we duidelijk konden zien:
Aaf >> Daphne
Tygo (1) >> ZuuS (screenshots + screenshot 1e aflevering die exact hetzelfde adres laat zien)
Wat we mogen geloven aangezien ze het van elkaar gezien hebben (anders molt de ander in het gezicht, lijkt me niet handig..):
Freek >> Jennifer
Sofie >> Susan
Waar we vanuit kunnen gaan gezien het feit dat ze kandidaat was:
Jennifer >> Sofie
Welke enveloppen er niet meer in het spel zijn:
Daphne (compleet weg)
Owen (compleet weg)
Maurice (compleet weg)
Jan-Willem (naar Tygo)
Wat uit de montage is op te maken:
Tygo (2) heeft hem niet aan Freek gestuurd (adres komt niet overeen, zie screenshots hier)
Note: de shot van de 3e brievenbus toont 4 enveloppen in de hand van de meneer. 1 voor Freek, ZuuS, en sofie. De laatste is hoogstwaarschijnlijk dus Susan uit de afleveringen op te maken. Wat raar is, maar daar kom ik zo op terug..
Welke enveloppen over blijven:
Susan >> hoogstwaarschijnlijk Freek (gezien de postzegel, en het shot duidelijk te zien is dat FREEK er 1 krijgt)
Samenvatting:
1 - Daphne
1 - Jennifer
1 - Freek
1 - Sofie
2 - Susan
en 1 dus echt onbekend (Tygo (2)).
Nu zijn er verschillende theorieën te bedenken, afhankelijk van of de brievenbussen nu juist zijn voor de enveloppen van de afvallers of van de mensen die in het spel blijven. Vreemd blijft dan het shot van de 4e brievenbus, waarbij heel duidelijk de envelop van Sofie bovenop een 2e envelop te zien is. Aangezien de kans klein is dat ze daadwerkelijk 2 enveloppen heeft gekregen wanneer dus inderdaad 2 enveloppen naar Susan zijn gegaan en er dus 5 enveloppen in de hand van de meneer hadden moeten zitten.
Mogelijke oplossing:
Sofie haar eigen envelop is niet aan Susan gericht, en ze heeft hem last-minute aan iemand anders gericht en die van Tygo is dus idd aan Sofie gericht.
Er zijn minimaal 5 enveloppen gepost, waarvan 2x 2 enveloppen en ze kunnen niet meer allemaal gericht zijn aan de laatste 4 deelnemers, echter:
Susan heeft dan maximaal 1 envelop
Sofie heeft er dan 2 enveloppen
Freek heeft er maximaal 1
Aaf/Tygo/JW heeft er maximaal 1 (die Sofie ipv aan Susan aan een van deze mensen heeft gestuurd)
Dus geen 2 personen hebben 2 enveloppen
Dus als dit waar is, dan zijn de brievenbussen voor de afvallers, en heeft Sofie 1 van haar enveloppen óf aan Daphne óf aan Jennifer gestuurd.
En dat betekend dus dat Sofie niet in de finale zit, en hoogstwaarschijnlijk zowel Freek als Susan juist wel. (brievenbus 1 Daphne/Jennifer, brievenbus 2 Daphne/Jennifer (2 enveloppen), brievenbus 3 niemand (of Freek of Susan, maar die slaat hij over, dus zou raar zijn), brievenbus 4 Sofie. Daarbij kan dit zelfs een hint zijn naar de mogelijke volgorde van afvallers: Daphne - Jennifer - Iemand zonder enveloppen (Aaf / Tygo / JW) - Sofie.
Either way, ik verzand hier volledig, maar ik denk dat er veel te halen valt uit wie er de volgende aflevering afvalt. Als Sofie afvalt dan kunnen we er vanuit gaan dat de brievenbussen dus staan voor afvallers. En als Aaf, Tygo of JW afvalt dan is de kans aanwezig dat de volgorde van brievenbussen iets weggeeft over de afvallers en waar de post naartoe is gestuurd..
(Ik kan nog uren doorgaan met het verzinnen van mogelijke theorieën hierover)