- Mogelijkheid 1: Susan is de mol en dit is weer een slecht staaltje continuiteit van de makers.
- Mogelijkheid 2: Susan is niet de mol en dit is weer een slecht staaltje continuiteit van de makers.
Er is duidelijk creatief omgegaan met bepaalde biechten tijdens deze serie.
Ik denk echter niet dat dat voortkomt uit knulligheid van de makers. Het lijkt me wel degelijk met opzet gedaan, in dit geval.
Vanuit de Susan-tunnel klopt het natuurlijk goed. Iets te goed imho want Susan als Mol is dan mijns inziens wel behoorlijk laks bezig in de zin dat ze niet eens moeite doet er nog een plausibel verhaal omheen te bouwen, om de duidelijke discrepantie tot haar eerdere verhaal enigszins te verhullen.
In dat opzicht ook zeker een interessante keuze van de productie omdat wederom duidelijk in beeld gebracht wordt hoezeer Freek haar niet verdenkt.
Dus wordt er kennelijk geen enkele moeite gedaan deze 'Molse' move van Susan te verhullen..
Vanuit de Freek-tunnel is het lastig te beoordelen omdat je met een tegenstrijdigheid geconfronteerd wordt: Handelen versus biecht (?).
Als we er even van uitgaan dat Susan een kandidate is, wat zou haar beweegreden zijn om haar envelop aan Freek te sturen?
1. Ze denkt dat Freek de finale haalt
2. Ze verdenkt Freek ervan de Mol te zijn.
Waarom zou kandidaat Susan uitgaan van optie 1?
Niemand weet immers exact van elkaar wie wie verdenkt, en uit de serie blijkt ook niet dat ze een bondje hebben, of op andere manier informatie delen. Dus dan zou Susan blind moeten gokken of Freek idd op de goede weg zit.
Als kandidate die inmiddels een redelijke kans maakt het geld te winnen vind ik dat een onlogische keuze. Kandidaten kunnen immers altijd van gedachten veranderen, of anderen kunnen vrijstellingen winnen. Het is ook niet voor niets dat bijna iedereen de envelop aan hun Molverdachte stuurt. (De 350 euro van Aaf uitgezonderd, kennelijk, maar die was close met Daphne)
Optie twee is veel plausibeler imho, zeker gezien Susan's fixatie op mogelijke Molsacties om haar heen. Daar lijkt ze in ieder geval veel meer mee bezig dan met wie verder de finale haalt ja dan te nee.