Wat ik met 'obvious' bedoel aangaande JW is dat het voor de makers na 14 jaar widm inmiddels gesneden koek is om te weten welke patronen en gedachten er voortkomen uit bepaalde situaties en suggesties.
Dit kunnen zij dus bewust voeden door er in de edit nadruk op te leggen om betreffende persoon verdacht neer te zetten. Hetgeen wat mij betreft dus is wat er gebeurd is met betrekking tot deze 'obvious' dingen. Op het moment dat Jennifer zei dat ze JW niet verdacht wist ik twee dingen:
1. Ze zou eerder exit gaan dan JW (dat vermoedde ik al eerder maar werd alleen bevestigd).
2. De suggestie daarmee duidelijk zou worden gelegd dat JW dan wel eens de Mol zou kunnen zijn.
En vervolgens wordt dit idd als molhint en al te toevallig opgepikt, terwijl het absoluut edit en suggestie is. Dus eigen hersenspinsels ja, maar dan wel ook duidelijk gevoed door de edit.
Wat ik veel doorgewinterde mol-kijkers (daar beschouw ik mezelf dan niet echt onder, jou wel) zie doen is enorm veel nadruk leggen op edit, montage, suggestie, vermeende eerlijkheid. Slim natuurlijk als je al 14 jaar kijkt, maar aan de andere kant ook gevaarlijk, omdat je in de hoofdjes van de makers moet kruipen. En je weet echt niet wat ze denken. Misschien dacht Anton wel: **** you met je commercie in WIDM, ik maak er een jaar van waar alles er dik bovenop ligt.
En wat ik
Freek'ers 'mensen die Freek bovenaan hun verdachtelijst hebben staan' dan niet zie doen is veel spreken over de edit mbt de ClockTower. Een suggestie richting Freek als je bedenkt dat de locatie van starten aan de overkant van de hotelkamer was. Dat was dan weer een top molactie.
Dat Jennifer eruit zou gaan, was niet zo vreemd, zij pakt gewoon geld in aflevering 1 én 2. Niemand die haar verdacht en dat is gewoon killing als je de finale wilt bereiken. Je moet dan goed zitten.
Ik snap wel wat je bedoeld met Jan-Willem, ik heb zo ongeveer hetzelfde, maar hij is pas gedaald op m'n verdachte lijstje na aflevering 5 en 6. Hij had geen echte bijdrage bij de boeddha's, hij schreef de code netjes op bij de jagers, probeerde goed te lopen bij Snake en liep mee in de processie.