Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288272 keer)

Offline Kennner

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #240 Gepost op: 10-01-2014, 15:35:03 »
Janwillem staat er niet op :D

Zijn hand wel.
Prince is de mol!

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #241 Gepost op: 10-01-2014, 15:35:56 »
Janwillem staat er niet op :D

JW staat er wel op (rechts), maar is er afgeknipt. Dat is óf bewust gedaan óf de fotograaf kan niet zo goed negen mensen op de foto zetten.. Ik neem aan dat het toch gewoon de bedoeling was met z'n allen op de foto te gaan. JW kan er vervolgens afgeknipt zijn...

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #242 Gepost op: 10-01-2014, 15:37:59 »
Rond 30:20 zijn Aaf en Susan op zoek naar de kamer en staat Sofie met de porto. Op het moment dat Sofie zegt "Nee ik zie jullie niet" verschijnt er links op de muur het licht van een zaklamp die van onder naar boven beweegt. Hieronder een afbeelding, maar je ziet het pas echt goed als je het terugkijkt. Het rare is, is dat niemand zegt dat lichtje gezien te hebben, maar wel de porto van Sofie afpakken. Freek, Sofie, Jennifer en Tygo waren in de controlekamer, maar niemand zag het. Vreemd..




Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #243 Gepost op: 10-01-2014, 15:38:39 »
Even wat zaken op een rij zetten.

De bordjes zijn overduidelijk geen Mol actie
Als mol zijn pak je het geld om het te verduisteren.

Overigens bij de laatste opdracht word nergens gezegd dat je maar 1 ding mag pakken.
Als ik die opdracht gedaan had. Had ik rustig de tijd genomen om alles te pakken en vervolgens een vrijstelling in zetten om er zeker van te zijn dat ik door ben.

Over de foto ik denk dat persoon 5 Owen is en dat 11 Susan is. Zij waren al eerder daar en konden dus makkelijk de foto maken.



Offline Molkos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #244 Gepost op: 10-01-2014, 15:38:44 »
#Heinz: dank je.

over die quiz: als je twee vragen goed beantwoord (grootte hongkong, en 'stressbestendigheid') dan is de derde automatisch goed. immers drie kleuren, twee al met succes doorgeknipt.

 

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #245 Gepost op: 10-01-2014, 15:42:07 »
Even wat zaken op een rij zetten.

De bordjes zijn overduidelijk geen Mol actie
Als mol zijn pak je het geld om het te verduisteren.

Overigens bij de laatste opdracht word nergens gezegd dat je maar 1 ding mag pakken.
Als ik die opdracht gedaan had. Had ik rustig de tijd genomen om alles te pakken en vervolgens een vrijstelling in zetten om er zeker van te zijn dat ik door ben.

Jan Willem zegt bij het vinden van de vrijstellingen, dat hij er maar 1 mocht meenemen. Dat zal vantevoren wel zijn gezegd.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #246 Gepost op: 10-01-2014, 15:42:28 »
Overigens bij de laatste opdracht word nergens gezegd dat je maar 1 ding mag pakken.
Als ik die opdracht gedaan had. Had ik rustig de tijd genomen om alles te pakken en vervolgens een vrijstelling in zetten om er zeker van te zijn dat ik door ben.

Dat is zeer waarschijnlijk wel tegen de kandidaten gezegd, anders hadden ze heus wel naar meer gezocht.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #247 Gepost op: 10-01-2014, 15:51:06 »
Even wat zaken op een rij zetten.

De bordjes zijn overduidelijk geen Mol actie
Als mol zijn pak je het geld om het te verduisteren.

Is misschien ook wel gedaan? Maar dat kan niet in beeld worden gebracht, want dan weten we gelijk wie de mol is (als het geld niet in de pot verdwijnt).
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline M0lletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #248 Gepost op: 10-01-2014, 15:53:42 »
Dat is zeer waarschijnlijk wel tegen de kandidaten gezegd, anders hadden ze heus wel naar meer gezocht.

Legt Tygo er niet 2 neer? Bij het maken van zijn test?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #249 Gepost op: 10-01-2014, 15:54:04 »
Dat is zeer waarschijnlijk wel tegen de kandidaten gezegd, anders hadden ze heus wel naar meer gezocht.

Iemand had 2 jokers toch (Owen?)?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #250 Gepost op: 10-01-2014, 15:55:47 »
Sofie streep ik definitief af als mol. Ze sprak de waarheid  toen ze zei dat ze beweging zag op het scherm. Kijk de aflevering maar terug en op 30:07 zie je helemaal achterin, bij het donkerste gedeelte, een lichtflits. Heel kort, maar ze zag écht beweging daar.

Ze zei echter "ik dénk dat ik jullie zie', ze wist het dus niet zeker. Dan vraag ik me af wie de tijd laat lopen of dat één van hun op een knop moet drukken zodra een duo in beeld is.

En ze loog zonder te blikken of te verblozen keihard na de executie toen het over de zwarte vrijstelling ging.
Zegt dus niks dat ze een keer de waarheid sprak.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Guisseppe

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #251 Gepost op: 10-01-2014, 15:57:01 »


Dit is een van de backstagefoto's van aflevering 2, genaamd 'kandidaten'. Valt jullie ook iets op?

Daphne heeft een lekkere gesloten houding in de zin van "niemand kan mij wat maken."

Kan iemand nog eens terugkijken of ze de porto wel indrukt op het dak? Zij krijgt namelijk helemaal GEEN reactie op haar vraag en daardoor heeft ze uiteindelijk te weinig tijd om de opdracht te voldoen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #252 Gepost op: 10-01-2014, 15:58:40 »
Iemand had 2 jokers toch (Owen?)?
Waarschijnlijk gingen de jokers per 2 en stond dat er op een kaartje bij. Zo stond er bijvoorbeeld bij de vrijstelling dat die maar tot aflevering 5 ingezet kan worden.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Telon

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #253 Gepost op: 10-01-2014, 16:01:07 »
Jan Willem zegt bij het vinden van de vrijstellingen, dat hij er maar 1 mocht meenemen. Dat zal vantevoren wel zijn gezegd.

Ik heb de laaste opdracht inderdaad nog eens nagekeken en heb het idee dat er op het kaartje bij de vrijstellingen staat dat je er maar 1 mag pakken. Neemt niet weg dat ik de rest ook zou pakken.

Als je naar de belden kijkt zie je in 1 shot de zwarte vrijstelling hangen en als Sophie hem vind ligt hij in de kraam.
Dit kan 2 dingen betekenen:
1. Na elke kandidaat wordt door de crew de vrijstellingen, Joker en Geld verplaatst (zou ook het veranderende geld bordje verklare)?
2. Er zijn meerdere Zwarte vrijstellingen te vinden geweest?

In geval van het laatste wie heeft deze dan gepakt?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #254 Gepost op: 10-01-2014, 16:01:40 »
als ze er eenmaal hangen, geven ze OF linksaf OF rechtsaf aan. Als je tweezijdig bedrukte bordjes hebt, dan kun je ze ook voor beide richtingen gebruiken, en dan zijn ze onopvallend om te draaien, zonder dat de volgende kandidaat dit weet. Die volgt de aangegeven richting, zonder te weten dat die niet klopt.

Omdraaien van een enkelzijdig bedrukt bordje levert een blanco wegwijzer op, dat kan dus niet. Een en ander houdt volgens mij ook in dat Tygo, als laatste aan de beurt, geen bordjes kan hebben omgedraaid, en in die optiek ook de mol niet kan zijn.

Dat is te makkelijk. Omdat hij deze ene actie niet gedaan kan hebben is hij automatisch de Mol niet? De Mol hoeft toch niet per se bij elke opdracht te mollen?

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #255 Gepost op: 10-01-2014, 16:04:55 »
De aflevering van gisteren is door 2.344.000 mensen bekeken. Ik geloof iets minder dan vorige week maar nog steeds heel veel en goed voor een 2e plek. Het 8 uur journaal blijft hoe dan ook het best bekeken.

Ja allicht: In het 8 uur Journaal zie je dagelijks politici mollen. Wie wil dat nou missen?   ::cheerleader::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #256 Gepost op: 10-01-2014, 16:05:32 »
Ik heb de laaste opdracht inderdaad nog eens nagekeken en heb het idee dat er op het kaartje bij de vrijstellingen staat dat je er maar 1 mag pakken. Neemt niet weg dat ik de rest ook zou pakken.

Als je naar de belden kijkt zie je in 1 shot de zwarte vrijstelling hangen en als Sophie hem vind ligt hij in de kraam.
Dit kan 2 dingen betekenen:
1. Na elke kandidaat wordt door de crew de vrijstellingen, Joker en Geld verplaatst (zou ook het veranderende geld bordje verklare)?
2. Er zijn meerdere Zwarte vrijstellingen te vinden geweest?

In geval van het laatste wie heeft deze dan gepakt?


Heb dat kaartje net ergens gezien, maar daar staat toch alleen op dat ze geldig zijn t/m aflevering 5?

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #257 Gepost op: 10-01-2014, 16:06:19 »
Wie heeft die ladder neergelegd bij 29.39min..bij 29.10 staat hij nog tegen dat muurtje!!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #258 Gepost op: 10-01-2014, 16:09:29 »
Wie heeft die ladder neergelegd bij 29.39min..bij 29.10 staat hij nog tegen dat muurtje!!

Ik heb het gezien, maar wat maakt het uit of dat ding staat of ligt?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #259 Gepost op: 10-01-2014, 16:13:31 »
Trouwens, het is toch zo simpel als wat: In de eerste aflevring is gezegd 'Rood is het nieuwe groen'.

Wie zit er met haar fraaie roodharige kopie  ::love:: elke keer te doen alsof het spannend is bij de executie,
maar zal altijd een groen scherm krijgen?

Wie ging er op zoek naar de zwarte vrijstelling, terwijl voor een kandidaat het scoren van een vrijstelling an sich veel logischer is?

Wie wilde er zo dolgraag 'graven' in dat 'ondergrondse' doolhof, maar werd daarvan afgehouden door een superfanatieke kandidaat?

Juist ja: Sofie is de Mol. Kees Closed!   ::joehoe::

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!