Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288320 keer)

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #420 Gepost op: 11-01-2014, 01:54:04 »
Joeyversteeg12..heel interessant dit ..jij zit er dus totaal naast...ook mooi hoe dit een eigen leven kan gaan leiden.
Ik ken Barbie12 echt niet ....maar we kunnen niet ontkennen dat zij Aaf echt op de sterkste manier ontmaskert heeft...
Wees nu eerlijk: Aaf zondert zich tijdens een opdracht bljkbaar ongezien af van de groep en loopt dan 2 seconden in beeld terug...terwijl ze gewoon bij die monitor had moeten staan...en ik schrijf al jaar en dag alles met ...

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #421 Gepost op: 11-01-2014, 01:56:18 »
Als het speelkwartier over is, wil ik graag weer even een opmerking maken over aflevering 2, de opera en de foto waar Jos mee kwam.
Ik ben van mening dat de mol WEL op de foto moet staan en dat gaan we ook zien in afl. 10. Die foto die zo klungelig buiten op de tab wordt getoond heeft echt wel een betekenis, het programma een beetje kennende. Waarom liet Art de groep anders niet gewoon kiezen uit de personages toen de voordracht klaar was? Gewoon in de zaal? Avro betaalt een paar tientjes, het gordijn gaat nog een keer open, de bende stelt zich nog een keer op en klaar is kees. Dan had de proef er nog wat professioneler uitgezien ook.

Maar hoe verklaar je dit: wanneer moet die foto gemaakt zijn dan?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #422 Gepost op: 11-01-2014, 02:00:10 »
Mensen denk ASJEBLIEFT na. Je ziet 4 dames in een oranje pak en in de voorstelling waren ook 4 dames in een oranje pak. Er mist dus helemaal niemand. Bovendien hebben ze die foto vast niet eerder gemaakt met de mol ipv. een acteur. Wat hadden ze moeten doen dan? De mol laten overvliegen en de foto maken? De mol een dagje uit het spel halen en een foto maken? Susan tussendoor laten schminken en omkleden zonder dat Owen iets doorhad? Natuurlijk niet! Wat een onzin.
Joey, hier ben ik het niet met je eens. Bedenk dat die opera misschien wel 2-3 keer per dag, 7 dagen per week wordt opgevoerd. Het kan zo maar zijn dat de mol na de opdrachten van de vorige dag daar heen is gebracht, snel is geschminkt (of hoe je dat ook schrijft) even in een pakje is gehesen en met de rest van het toneel (minus een oranje vrouwtje dan) op de gevoelige sd-card is vastgelegd. Hups weer naar huis, douchen en de volgende dag vroeg weer op.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #423 Gepost op: 11-01-2014, 02:02:33 »
Als het speelkwartier over is, wil ik graag weer even een opmerking maken over aflevering 2, de opera en de foto waar Jos mee kwam.
Ik ben van mening dat de mol WEL op de foto moet staan en dat gaan we ook zien in afl. 10. Die foto die zo klungelig buiten op de tab wordt getoond heeft echt wel een betekenis, het programma een beetje kennende. Waarom liet Art de groep anders niet gewoon kiezen uit de personages toen de voordracht klaar was? Gewoon in de zaal? Avro betaalt een paar tientjes, het gordijn gaat nog een keer open, de bende stelt zich nog een keer op en klaar is kees. Dan had de proef er nog wat professioneler uitgezien ook.

Ik kan me hier ook wel ergens in vinden. Moeten is een groot woord, maar de opdracht vond ik niet spectaculair. Een soort hier doen we een verborgen aanwijzing in opdracht. De gordijntjes gingen dicht en er is daarna of daarvoor een foto gemaakt van deze groep.

Ik zit een beetje naar de foto te turen en vraag me toch af of er links achterin iemand achter staat. Heeft iemand zin om te checken?

Zal geen foto met 'dit is de mol' meer gaan posten na het vorige debacle.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Vettel

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #424 Gepost op: 11-01-2014, 02:06:18 »
Maar als ik deze foto zie... "Op 33:20 zie je dit beeld weer, nadat Susan zegt: Nou, een beetje dom kunnen we dat noemen" dit is toch wel heel duidelijk als het een aanwijzing is...


Daaraan kun je toch zo zien dat het Susan is... boh mijn mol staat opeens echt op Susan en Jan Willem. Daphne nog een beetje.

Dus jij denkt dat Susan op die foto staat? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #425 Gepost op: 11-01-2014, 02:07:33 »
Joey, hier ben ik het niet met je eens. Bedenk dat die opera misschien wel 2-3 keer per dag, 7 dagen per week wordt opgevoerd. Het kan zo maar zijn dat de mol na de opdrachten van de vorige dag daar heen is gebracht, snel is geschminkt (of hoe je dat ook schrijft) even in een pakje is gehesen en met de rest van het toneel (minus een oranje vrouwtje dan) op de gevoelige sd-card is vastgelegd. Hups weer naar huis, douchen en de volgende dag vroeg weer op.

Oke dat kan. Maar zou het niet heel erg opvallen als er een kandidaat(de mol in dit geval) weg was van de groep?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #426 Gepost op: 11-01-2014, 02:11:54 »
Ik kan me hier ook wel ergens in vinden. Moeten is een groot woord, maar de opdracht vond ik niet spectaculair. Een soort hier doen we een verborgen aanwijzing in opdracht. De gordijntjes gingen dicht en er is daarna of daarvoor een foto gemaakt van deze groep.

Ik zit een beetje naar de foto te turen en vraag me toch af of er links achterin iemand achter staat. Heeft iemand zin om te checken?

Zal geen foto met 'dit is de mol' meer gaan posten na het vorige debacle.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline iPlayNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #427 Gepost op: 11-01-2014, 02:14:07 »
Dus jij denkt dat Susan op die foto staat? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Ik snap ook niet wat je hiermee wilt zeggen.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #428 Gepost op: 11-01-2014, 02:17:24 »
Oke dat kan. Maar zou het niet heel erg opvallen als er een kandidaat(de mol in dit geval) weg was van de groep?
Nee hoor, want ik neem aan dat de club gezamenlijk dineert en dat iedereen in de loop van de avond toch nog even zijn weg gaat voor het slapengaan. Daar zit echt nog wel ruimte.
Ik weet niet eens zeker of Suus en Owen überhaupt naar dezelfde voorstelling zaten te kijken als de rest (bij wijze van spreken).
Ik ga morgen een en ander eens terug kijken en checken of er verschil is in opnames wat betreft licht/donker (dag/nacht)
Nu lekker slapen. ;)

Offline Vettel

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #429 Gepost op: 11-01-2014, 02:19:51 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het zou idd echt een molmomentje kunnen zijn zoals Dennis die heeft gehad met kaarsen doven, Kees op de piano en Patrick in de bus.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #430 Gepost op: 11-01-2014, 02:20:39 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zou je zien, had ik net de goeie omcirkeld, moet ik er weer op terug komen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #431 Gepost op: 11-01-2014, 02:25:16 »
Nee hoor, want ik neem aan dat de club gezamenlijk dineert en dat iedereen in de loop van de avond toch nog even zijn weg gaat voor het slapengaan. Daar zit echt nog wel ruimte.
Ik weet niet eens zeker of Suus en Owen überhaupt naar dezelfde voorstelling zaten te kijken als de rest (bij wijze van spreken).
Ik ga morgen een en ander eens terug kijken en checken of er verschil is in opnames wat betreft licht/donker (dag/nacht)
Nu lekker slapen. ;)

Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben, maar dat het nogal onwaarschijnlijk is. Bovendien kost de make-up al veel tijd en je moet het er vervolgens ook nog afhalen. Ik denk niet dat de kandidaten individueel de slaapplaats verlaten en als mol zijnde zou dat te veel opvallen. Bovendien slaap je niet alleen op de kamer dus zou het ook gek zijn als je medekandidaat een avondje niet naast je ligt..

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #432 Gepost op: 11-01-2014, 02:30:24 »
Zou je zien, had ik net de goeie omcirkeld, moet ik er weer op terug komen.
Jos, het moet dan wel een personage zijn met van die gekartelde zwarte flapjes op zijn/haar voorhoofd en zo'n zwarte streep van zijn/haar bakkebaarden naar zijn/haar mond, bijvoorbeeld die oranje dames. Maar let vooral op die bruine ogen. Heb je die ook echt gezíen?

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #433 Gepost op: 11-01-2014, 02:31:44 »
Jessus.. voel mij net iemand van de eo(JW) die met zijn voet tussen je deur gaat staan wanneer hij aanbelt en zegt: maar eeh ...Aaf is toch weggelopen uit de controlekamer...en kwam toen weer terug gelopen boven in beeld bij min27.04...dit is toch RAAR en geeft toch gewoon aan dat zij de Mol is en in de tussentijd iets gesaboteerd heeft.Ik hoor bijna niemand daarover?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #434 Gepost op: 11-01-2014, 02:35:10 »
Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben, maar dat het nogal onwaarschijnlijk is. Bovendien kost de make-up al veel tijd en je moet het er vervolgens ook nog afhalen. Ik denk niet dat de kandidaten individueel de slaapplaats verlaten en als mol zijnde zou dat te veel opvallen. Bovendien slaap je niet alleen op de kamer dus zou het ook gek zijn als je medekandidaat een avondje niet naast je ligt..
Hoe het in praktijk werkt, weet ik niet. Maar dit zou geen actie vanuit de mol zelf zijn, maar van de makers. Goed georganiseerd dus.
Hoe kregen ze Kees achter die piano toen iedereen te biecht moest? Geen idee en toen wisten de kandidaten zelfs dat de mol daar zat...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #435 Gepost op: 11-01-2014, 02:36:47 »
Jessus.. voel mij net iemand van de eo(JW) die met zijn voet tussen je deur gaat staan wanneer hij aanbelt en zegt: maar eeh ...Aaf is toch weggelopen uit de controlekamer...en kwam toen weer terug gelopen boven in beeld bij min27.04...dit is toch RAAR en geeft toch gewoon aan dat zij de Mol is en in de tussentijd iets gesaboteerd heeft.Ik hoor bijna niemand daarover?

Ik denk ze zich heeft laten schminken en een foto heeft laten maken met de opera groep  >:D

Maar ja, inderdaad RAAR, maar euh, slechte saboteur dan.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #436 Gepost op: 11-01-2014, 02:38:43 »
Ik denk ze zich heeft laten schminken en een foto heeft laten maken met de opera groep  >:D

Maar ja, inderdaad RAAR, maar euh, slechte saboteur dan.
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #437 Gepost op: 11-01-2014, 02:40:15 »
Slecht in de zin van..te duidelijk voor de kijker?

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #438 Gepost op: 11-01-2014, 02:53:08 »
Jessus.. voel mij net iemand van de eo(JW) die met zijn voet tussen je deur gaat staan wanneer hij aanbelt en zegt: maar eeh ...Aaf is toch weggelopen uit de controlekamer...en kwam toen weer terug gelopen boven in beeld bij min27.04...dit is toch RAAR en geeft toch gewoon aan dat zij de Mol is en in de tussentijd iets gesaboteerd heeft.Ik hoor bijna niemand daarover?

Komop zeg. Niet elke hint die we vinden hoeft er op te duiden dat iemand de mol is. Er zijn wel honderden hints, verspreid over de kandidaten, te vinden. Dat jij nou toevallig een lichtblauw vierkantje aanziet voor Aaf hoeft niet meteen te betekenen dat ze daar ook echt stond en meteen de mol is. Dat Susan voor een schoppenkaart staat hoeft ook niet meteen te betekenen dat ze de mol is, net zo goed als andere hints. Niemand zegt dat je ongelijk hebt, maar probeer misschien eens in te zien dat niet iedereen een 'hint' even waardevol vindt. Ik snap dat je in een tunnel zit, dat zit iedereen, maar hamer niet zo op het feit dat men het niet over jouw 'ontdekking' heeft.   ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #439 Gepost op: 11-01-2014, 02:55:15 »
Jessus.. voel mij net iemand van de eo(JW) die met zijn voet tussen je deur gaat staan wanneer hij aanbelt en zegt: maar eeh ...Aaf is toch weggelopen uit de controlekamer...en kwam toen weer terug gelopen boven in beeld bij min27.04...dit is toch RAAR en geeft toch gewoon aan dat zij de Mol is en in de tussentijd iets gesaboteerd heeft.Ik hoor bijna niemand daarover?

Maar is niks gesaboteerd..