Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288355 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #480 Gepost op: 11-01-2014, 14:30:22 »
Ik ben er nog niet helemaal uit of JW nou de mol is, of de AVRO-site mol. Zolang hij daar niet te verdacht is, blijft die knakker verdacht voor me.
Hij staat daar inmiddels wel 3e, dus wel vrij hoog, vind ik.

Offline mollenkraker

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #481 Gepost op: 11-01-2014, 14:31:03 »
het valt mij op dat de combinatie S-O heel vaak voorkomt.
eerst met die lichtjes opdracht waar Sofie en Owen een duo zijn (SO) maar ook nog is SO 'tekenen' in de lucht
en bij de tweede aflevering zegt Art dat Owen en Susan (SO) naar een culturele avond gaan
het zal wel niets zijn maar dit viel mij op en moest ik even kwijt :-X

Offline Molkos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #482 Gepost op: 11-01-2014, 15:05:52 »
SO of OS... jaar vd OS.

zie ook afbeelding, de afbeelding op het shirt kan je zien als een OS, OMG als je iets wilt zien kan je alles aanstippen als hint :-)


#allen: heeft iemand al een overzicht van alle opdrachten en dan wie geld inbrengt en wie niet?
en indien niet, of dit überhaupt mogelijk was (die lichtshow is natuurlijk een bizarre opdracht gedoemd tot falen)

Offline momferdemol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #483 Gepost op: 11-01-2014, 15:16:57 »
Zie in de scene erna (na oppakken) wel dat ze een geeltje in haar handen heeft, dus het kan natuurlijk prima een van de onderdelen zijn die ze liet vallen.
Neemt niet weg dat ik me idd afvraag of we iets moeten met de tekst B/8 10...


Iets eerder in het volgende-week fragment zie je Jennifer ook al met een geel briefje in haar hand lopen, dit is denk ik hetzelfde gele briefje als wat ze daarna in haar hand heeft. Je ziet dat hier geen "GSM B8O" o.i.d. op staat. Of dat staat op de achterkant, of er zijn verschillende gele briefjes met nummers/codes die ze nodig hebben.....

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #484 Gepost op: 11-01-2014, 15:36:26 »
In ieder geval is Owen zijn bewind afgelopen...Er zijn geen vaste plaatsen meer bij de executie...als er al iemand afvalt...en het is nog net zoals de vorige executies de meest linkse (vanuit art gezien) dan vliegt Freek er uit.

Overigens lijken ze wel in setjes gezet te zijn...en volgens mij sluiten Sofie en Freek een verbondje ofzo?

« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 15:49:21 door SomeOne_01 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #485 Gepost op: 11-01-2014, 15:57:51 »
Dit viel mij net op toen ik WIDM terugkeek met mijn 5-jarige zoon  ;D...

In het filmpje van volgende week laat Jennifer de GSM vallen.
Op zich al erg vreemd, maar wat zag ik deze keer? Let op de plek waar de telefoon 'toevallig' valt en de tekst op de stoep...  ::oink::


GSM 810. De achtste letter van het alfabet is de H en de tiende de J? Dat zou dan Jennifer  Hoffman  andersom zijn..Is wat ver gezocht misschien. Ik ga er wel op letten hoe per ongeluk ze het toestel laat vallen. Lijkt het erg verdacht dan kan het een aanwijzing zijn. Even afwachten wat we in afl. 3 te zien krijgen. Is de 810 niet al eerder voorgekomen?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #486 Gepost op: 11-01-2014, 16:03:13 »
Kan iemand iets met deze chinese tekens op die muur??

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #487 Gepost op: 11-01-2014, 16:06:26 »
Volgens mij is het iig niet Susan die wordt opgemaakt. Rimpels/plooien rondom de ogen lopen echt anders bij Susan. Nu lijkt er bij de chinese wel iets de boel strak te houden, maar daarmee trek je je wenkbrouwen echt geen 1,5cm mee naar boven zonder dat dat een rare bek geeft. Daarbij zit er op de linkerwang van de chinese een zwart vlekje op de huid, heeft Susan niet. Ook zie ik een geel oor rechtsonder. Iemand een geel oor gezien bij de kandidaten? Even naar wat anderen kijken. oja, met die mooie dure edit-software van de publieken kan je best wat oogjes bruin kleuren hoor lijkt mij.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 16:08:39 door mph »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #488 Gepost op: 11-01-2014, 16:10:57 »
Rond 30:20 zijn Aaf en Susan op zoek naar de kamer en staat Sofie met de porto. Op het moment dat Sofie zegt "Nee ik zie jullie niet" verschijnt er links op de muur het licht van een zaklamp die van onder naar boven beweegt. Hieronder een afbeelding, maar je ziet het pas echt goed als je het terugkijkt. Het rare is, is dat niemand zegt dat lichtje gezien te hebben, maar wel de porto van Sofie afpakken. Freek, Sofie, Jennifer en Tygo waren in de controlekamer, maar niemand zag het. Vreemd..


Ik had dit al eerder gepost, maar niemand heeft er echt op gereageerd. Zou iemand hiernaar willen kijken, want het lijkt toch echt dat er licht over de muur beweegt. Of zie ik spoken?  ???

Offline DutchTime

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #489 Gepost op: 11-01-2014, 16:14:18 »
Wat als de titels niet op geld of uitspraken van toepassing zijn, maar op bepaalde opdrachten:

-De afleveringstiteltheorie, waarbij de kandidaten weggestreept kunnen worden-

Aflevering 1: 'Schijnbeweging'.
De tweede opdracht waren de kandidaten met zijn tweeën, de een had de zaklamp in handen en de ander niet. Degenen die aan het schijnen waren met de zaklamp of het laserstraaltje maakten dus de schijnbewegingen:

Aaf: Ja
Daphne: Nee
Freek: Ja
Jan-Willem: Ja
Jennifer: Nee
Owen: Ja
Maurice: Nee
Sofie: Nee
Susan: Ja
Tygo: Nee

Aflevering 2: 'Vindingrijk'
Degenen die wat op de markt vonden waren vindingrijk:

Aaf: Nee
Daphne: Ja
Freek: Nee
Jan-Willem: Ja
Jennifer: Nee
Owen: Ja
Sofie: Ja
Susan: Ja
Tygo: Ja

De theorie hierachter is dat de persoon waar de titels op slaan zowel vindingrijk is als een schijnbeweging heeft gemaakt. Als we naar de bovengemaakte lijst kijken zouden daar alleen de volgende kandidaten aan voldoen:
Jan-Willem, Owen, Susan.

Owen ligt uit het spel, dus zou Jan-Willem of Susan de mol moeten zijn.
Maar het blijft Wie is de mol, dus het kan ook tegenovergesteld werken: (groen is het nieuwe rood)
Alleen Jennifer heeft die 'schijnbeweging' niet gemaakt en was ook niet 'vindingrijk'.

Dus, als de titels daadwerkelijk zeggen wat ze betekenen is:
Jan-Willem of Susan de mol.
Werkt het tegenovergesteld, is:
Jennifer de mol.

Met de volgende titel kan weer verder gezocht worden of dit klopt.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #490 Gepost op: 11-01-2014, 16:14:49 »
Ik had dit al eerder gepost, maar niemand heeft er echt op gereageerd. Zou iemand hiernaar willen kijken, want het lijkt toch echt dat er licht over de muur beweegt. Of zie ik spoken?  ???

Nee je ziet geen spoken. Er gaat een rond lichtje van onder naar boven.
Ik denk dat het iemand van de crew is die ook een lampje op heeft een mogelijk vanuit een gebukte stand omhoog keek ofzo.
I don't know, maar zou er niets achter zoeken.

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #491 Gepost op: 11-01-2014, 16:15:14 »
er gaat idd een klein rond lichtje van halverwege de muur van beneden naar boven. Geen idee van wie dat zou moeten komen. Lijkt mij niets.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #492 Gepost op: 11-01-2014, 16:33:27 »
Schijnbeweging: van rood naar groen, schijnmanoeuvre
Vindingrijk: als enige meer vinden op de jade markt bij de test

Daphne voldoet eraan.....meerdere mogelijke mollen, maar zij staat hoog. Wellicht is JW als een soort schaduwmol neergezet naast haar.....

En blijf het raar vinden dat Art alleen benoemd met de executie wie er een vrijstelling hebben, en niet jokers/ zwarte vrijstelling, als afleiding wellicht om mol in goed daglicht te zetten/ als kandidaat? Kan het wel deels uitleggen, dat vrijstellingen degene vrijstellen van het zien van een scherm en de andere niet, maar dat had hij niet hoeven doen met inzet van de zwarte vrijstelling. Nu krijgen sommige kandidaten een voorsprong/achterstand door deze info lijkt mij.
Meer L

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #493 Gepost op: 11-01-2014, 16:41:29 »
Volgens mij is het iig niet Susan die wordt opgemaakt. Rimpels/plooien rondom de ogen lopen echt anders bij Susan. Nu lijkt er bij de chinese wel iets de boel strak te houden, maar daarmee trek je je wenkbrouwen echt geen 1,5cm mee naar boven zonder dat dat een rare bek geeft. Daarbij zit er op de linkerwang van de chinese een zwart vlekje op de huid, heeft Susan niet. Ook zie ik een geel oor rechtsonder. Iemand een geel oor gezien bij de kandidaten? Even naar wat anderen kijken. oja, met die mooie dure edit-software van de publieken kan je best wat oogjes bruin kleuren hoor lijkt mij.

Ik ken de lengtes niet van de 'Nederlandse' kandidaten, maar als ik het zo inschat denk ik dat hooguit Sofie in aanmerking zou kunnen komen om zich als mol te kunnen verschuilen tussen de kleine Chinese operaspelers.
Alleen de man helemaal links op de foto van de operaspelers steekt er qua lengte bovenuit, maar dit lijkt me geen mol.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 17:30:28 door MoleShowdown »

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #494 Gepost op: 11-01-2014, 16:48:56 »
Geel geverfde GSM 810 op de stoeprand naast een meetspijker?, de in Hong Kong gebruikte netwerkband voor GSM? Of het leidt naar de mol, nah, denk het niet.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #495 Gepost op: 11-01-2014, 16:59:15 »
Ik vraag mij af waarom Daphne niet alle vrijstellingen heeft meegenomen? Ik zie nergens staan dat je een voor een moet pakken. Er staat 3 vrijstellingen,  niet pak een vrijstelling.

Het is aannemelijk dat ze te horen hebben gekregen dat ze er maar 1 mochten pakken.

Wat ik wel apart vond ,is dat iedereen zo een haast had, met als enige winst een voordeel bij een gelijk aantal goed beantwoordde vragen tijdens de test.
Hoe groot is die kans met nog negen man in het spel ? En dan met niks aankomen (Aaf, Freek ,Jennifer ??/ Waarom ??/)
Wat ik nog aparter vond is het gedrag van Sofie met haar : De tijd tikt, de tijd tikt....ze besluit de zwarte vrijstelling te pakken (ik ben de eerste, die hem heeft ???) en zegt dan voice-over weer : de tijd tikt ,de tijd tikt ,dus ( na wat rustig lopen) door naar de test.
Maw : nu niet verder zoeken , maar de laptop zoeken.
Maar iedereen wist toch, dat je maar 1 item mocht pakken ? Waarom suggereert zij dat het er ook wel meer konden zijn ??
Een verspreking ??

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #496 Gepost op: 11-01-2014, 17:01:16 »
SO of OS... jaar vd OS.

zie ook afbeelding, de afbeelding op het shirt kan je zien als een OS, OMG als je iets wilt zien kan je alles aanstippen als hint :-)


#allen: heeft iemand al een overzicht van alle opdrachten en dan wie geld inbrengt en wie niet?
en indien niet, of dit überhaupt mogelijk was (die lichtshow is natuurlijk een bizarre opdracht gedoemd tot falen)

OS komt mjns inzien ook vaak voor.... Daphne is bijvoorbeeld OS in de chinese dierenriemtekens, icm met metaal (kleur zwart-vrijstelling). Zijn er nog andere kandidaten met dierenriem Os?

En die GSM 810: als je in het Alfabet de letters OS opzoekt is het 8/10 als je vanuit de Z begint te tellen, van rechts naar links, zoals ze vroeger in China lazen. Lijkt me wel vergezocht, deze gsm 810 op de grond  ::tandpastasmiley::
Meer L

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #497 Gepost op: 11-01-2014, 17:04:06 »
Het is aannemelijk dat ze te horen hebben gekregen dat ze er maar 1 mochten pakken.

Wat ik wel apart vond ,is dat iedereen zo een haast had, met als enige winst een voordeel bij een gelijk aantal goed beantwoordde vragen tijdens de test.
Hoe groot is die kans met nog negen man in het spel ? En dan met niks aankomen (Aaf, Freek ,Jennifer ??/ Waarom ??/)
Wat ik nog aparter vond is het gedrag van Sofie met haar : De tijd tikt, de tijd tikt....ze besluit de zwarte vrijstelling te pakken (ik ben de eerste, die hem heeft ???) en zegt dan voice-over weer : de tijd tikt ,de tijd tikt ,dus ( na wat rustig lopen) door naar de test.
Maw : nu niet verder zoeken , maar de laptop zoeken.
Maar iedereen wist toch, dat je maar 1 item mocht pakken ? Waarom suggereert zij dat het er ook wel meer konden zijn ??
Een verspreking ??


Ze suggereerde dat niet. Ze twijfelde of ze de zwarte vrijstelling moest pakken of dat ze verder moest zoeken naar iets anders. Ze twijfelde (want de tijd tikte door), dus besloot ze toch voor die zwarte vrijstelling te gaan.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #498 Gepost op: 11-01-2014, 17:07:16 »
En google anders even op Sofie's foto's op internet, dan zie je echt wel dat ze rood haar heeft.
Niks mis mee!  ::love::

groet,
Tunnelgraver
En ik dacht nog wel dat ik een paar jaar geleden zo diep in de Kim-Pieters-tunnel zat...
Ich bin ein Bärliner!

Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #499 Gepost op: 11-01-2014, 17:08:01 »
Ik had dit al eerder gepost, maar niemand heeft er echt op gereageerd. Zou iemand hiernaar willen kijken, want het lijkt toch echt dat er licht over de muur beweegt. Of zie ik spoken?  ???

Ik was dit even aan het uitzoeken tot ik op een volgende merkwaardig iets stuitte. In het doolhof, dit is de eerste keer dat Jennifer bij de envelop komt. Hier zegt Sofie dat ze nog even rechtdoor moet. Mij lijkt het toch dat Jennifer ook rechtsaf kon slaan en de envelop kon pakken?