Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288167 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #620 Gepost op: 12-01-2014, 13:34:53 »
Misschien dat de tijden er bij de herhaling aan zijn toegevoegd. Is vorige series wel vaker gebeurd, dat er door een foutje de klokjes niet te zien waren. (Lijkt me nu ook het geval aangezien we de klokjes wel horen.)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #621 Gepost op: 12-01-2014, 13:41:53 »
Ik had ze in de herhaling zaterdagochtend gezien inderdaad. Als ik gelegenheid heb kijk ik altijd de herhaling, en dan schrijf ik ook bijzonderheden op die ik zie.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #622 Gepost op: 12-01-2014, 13:43:32 »
Ik zag trouwens deze foto op de site staan, met als onderschrift actrice.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Waarom noemen ze die mensen acteurs en waarom is er alleen van 'haar' een foto?
Ook deze foto's vond ik wel opvallend, omdat het onderschrift 'voorbereidingen' was:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hier staat op de linkerpilaar 'EXTRA TESTE'.. te staan
er is ook een foto van de de foto met alle acteurs. acteurs als groep en actrice omdat ze in dr eentje staat. volgens mij is ze NIET de zelfde als die op de foto van voorbereiding staat die nog al logisch is want er gaat voor iedere show ook voorbereiding aan af.ik denk trouwens dat die eerste de zelfde is als die close up waarvan iedereen overtuigt van is geraakt dat dat misschien de mol is...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #623 Gepost op: 12-01-2014, 14:13:00 »
Ik had ze in de herhaling zaterdagochtend gezien inderdaad. Als ik gelegenheid heb kijk ik altijd de herhaling, en dan schrijf ik ook bijzonderheden op die ik zie.

Goed dat je dat gedaan hebt want het is interessante info. ::ok::

Freek heeft dus maar heel kort gezocht, wat best gek is als je zijn biecht erbij hoort. "Uiteindelijk ben ik voor de test gegaan. Ik heb niks gevonden.." Hij is heel snel voor de test gegaan; logisch dat ie niks vond. Maar misschien is een tijd van 6 minuten juist verdachter. Dan zien we in de laatste aflevering de Mol mogelijk uitgebreid de tijd nemen om geld weg te gooien.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #624 Gepost op: 12-01-2014, 14:20:25 »
Dit is voor de Mol natuurlijk een perfecte opdracht om geld te vinden en weg te gooien. Freek zou dat dan heel snel gedaan moeten hebben.

Van andere kandidaten die niks vonden was geen tijd te zien? Dat kan bewust zijn geweest om de Mol niet verdacht te maken. Stel dat Jennifer de Mol is en zegt niks gevonden te hebben, terwijl ze uitgebreid de tijd heeft genomen om het geld op te halen en ergens weg te gooien. Dan laten ze uiteraard haar tijd niet zien in beeld.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #625 Gepost op: 12-01-2014, 14:24:42 »
Beetje laat, maar bij deze mijn eerste reactie voor dit seizoen.

Veel mensen zijn (logischerwijs) op zoek naar aanwijzingen in de afleveringstitels. Ik denk niet dat dat dit seizoen heel waarschijnlijk is, aangezien dat in afgelopen seizoenen juist wel aan bod is geweest. Als we er vanuit gaan dat de titels op opdrachten uit de aflevering slaan, dan is het redelijk eenvoudig te verklaren. De productie maakt een schijnbeweging door te doen alsof ze het seizoen beginnen met een executie. In de 2e aflevering moeten ze 'vindingrijk' zijn om het geld te verdienen (vooral bij opdracht 2, waar niet alle opdrachten even expliciet worden uitgelegd).

Dan even mijn analyse van de opdrachten: Ik denk niet dat die dubbele vraagstelling van Art (wie is jullie het meest bijgebleven)zo erg was. Als hij had gevraagd: "wie van deze personen zouden door Owen en Susan gespeeld kunnen zijn?" was het veel te gemakkelijk geweest (imo). Alles tot aan dat moment is erop gericht om de sugestie te wekken dat de twee kandidaten daadwerkelijk op toneel te zien waren. (ze worden vroeg weggehaald, gaan "een culturele avond tegemoet" en ze zijn tijdens de voorstelling niet te zien. In voorgaande seizoenen zijn vergelijkbare opdrachten geweest waarin kandidaten wél echt herkend moesten worden. Het is bekend dat veel kandidaten fans van het programma zijn en voorgaande seizoenen bekijken ter voorbereiding. Ze hebben dus veel te makkelijk gedacht. Ik denk daarom dat de mol gezocht moet worden in degene die aansturen om de generaal en de prins aan te wijzen. Het feit dat veel kandidaten ook al uitspreken dat ze denken op zoek te moeten naar sofie en owen bevestigt denk ik dit beeld.

Zoals eerder in dit topic al opgemerkt kijkt Tygo heel opvallend op nadat hij oppert dat de generaal best Owen zou kunnen zijn. Ik denk dat hij misschien hoopte op een reactie/gezichtsuitdrukking van Art of de crew...

Bij de opdracht in de tv studio vallen Daphne en JW natuurlijk het meest op door dat gezoek naar jokers en het feit dat ze als enige falen. Dit valt des te meer op omdat ze de langste tijd hadden, en op het laatst opeens binnen een minuut een groot deel van dat touw uit de knoop kunnen halen. Als ik dat touw zo in de knoop zag liggen zou ik op zijn minst tijdens het zoeken naar de emmer de knopen er vast uit halen. Dat zoeken naar jokers hadden ze ook na afloop kunnen doen (zoals ze later nog doorgaan ook). Toch denk ik niet dat een van beiden de mol is. JW lijkt gewoon Daphne op het verkeerde spoor te willen zetten, en zij gaat er gedeeltelijk in mee om hem te testen. (vergelijkbaar met het momentje tussen Patrick en Art over geld weggooien).

Veel mensen zijn op zoek naar de mol in de foto met de acteurs. Ik zou het juits wel typisch iets vinden als de mol ergens op de markt te zien was terwijl de andere kandidaten daar rondliepen, zoals Patrick in de bus. Art zegt ook: hou je ogen goed open! ;D

Hoe de volgorde op de markt bepalend kan zijn voor de toekomst lijkt me vrij duidelijk: de eerste hadden veel meer kans op vrijstellingen ed, en die zijn bepalend voor het verloop van het spel. Dat er niemand actief op zoek gaat naar het geld verbaast mij gezien de andere opties, net als de meeste anderen hier, dan ook niet.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #626 Gepost op: 12-01-2014, 14:30:03 »
Dat zou ik er niet direct uit concluderen eigenlijk. Ze moeten wel langer houdbaar zijn want anders moest je hem die aflevering inzetten - en dan heeft het spelelement zwarte vrijstelling niet veel waarde, want doordat de zwarte vrijstelling in het spel is zou je juist moeten kunnen kiezen of je je vrijstelling inzet of niet.

Maar nu ik zo nadenk, waarom dan niet geldig aflevering 2 en 3?  ??? Zou er dan in aflevering 4 of 5 een zwarte vrijstelling weer in het spel komen? In aflevering 3 geloof ik niet, dat is te snel na deze.
Niet helemaal mee eens Conejo.
Ook al zou de zwarte vrijstelling maar één keer worden vergeven en niet worden ingezet, zal 'ie zijn uitwerking niet missen. Overige kandidaten weten namelijk niet of 'ie wel/niet wordt ingezet en kunnen beslissen hun vrijstelling niet in te zetten (er van uitgaande dat ze denken dat de zwarte vrijstelling is ingezet), met alle gevolgen van dien. Eigenlijk heeft dat ding het meeste effect als 'ie in aflevering 1 al in het spel is gebracht (en de kandidaten dit weten/vermoeden) en pas in aflevering 9 wordt ingezet. Dan krijg je namelijk 8 afleveringen lang het gewik en geweeg van kandidaten om hun vrijstellingen of jokers wel of niet in te zetten.

Offline Molkos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #627 Gepost op: 12-01-2014, 14:31:28 »
hi yaco, beter laat dan nooit he:-) strak verhaal. heb je al concrete gedachten over wie de mol is?

Offline Molkos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #628 Gepost op: 12-01-2014, 14:32:11 »
Niet helemaal mee eens Conejo.
Ook al zou de zwarte vrijstelling maar één keer worden vergeven en niet worden ingezet, zal 'ie zijn uitwerking niet missen. Overige kandidaten weten namelijk niet of 'ie wel/niet wordt ingezet en kunnen beslissen hun vrijstelling niet in te zetten (er van uitgaande dat ze denken dat de zwarte vrijstelling is ingezet), met alle gevolgen van dien. Eigenlijk heeft dat ding het meeste effect als 'ie in aflevering 1 al in het spel is gebracht (en de kandidaten dit weten/vermoeden) en pas in aflevering 9 wordt ingezet. Dan krijg je namelijk 8 afleveringen lang het gewik en geweeg van kandidaten om hun vrijstellingen of jokers wel of niet in te zetten.

eens!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #629 Gepost op: 12-01-2014, 14:35:07 »
Veel mensen zijn op zoek naar de mol in de foto met de acteurs. Ik zou het juits wel typisch iets vinden als de mol ergens op de markt te zien was terwijl de andere kandidaten daar rondliepen, zoals Patrick in de bus. Art zegt ook: hou je ogen goed open! ;D
:D Dat zou leuk zijn!

Offline Molkos

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #630 Gepost op: 12-01-2014, 14:36:28 »
:D Dat zou leuk zijn!

dan nog maar eens afleveringen terugkijken of er een kandidaat zichtbaar is in een spiegel of weerspiegeld glas, of toch de theorie aanhouden die reeds geopperd was van áafke die wegloopt zichtbaar in beeld bij de opdrachten in het pand...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #631 Gepost op: 12-01-2014, 14:37:30 »
Ik zou het juits wel typisch iets vinden als de mol ergens op de markt te zien was terwijl de andere kandidaten daar rondliepen, zoals Patrick in de bus. Art zegt ook: hou je ogen goed open! ;D

De Mol kan toch niet tegelijkertijd deel nemen aan de opdracht (en dus buiten in de rij van kandidaten staan die wachten om een voor een de markt op te mogen gaan) én op die markt zitten als Mol?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #632 Gepost op: 12-01-2014, 14:39:18 »
Niet helemaal mee eens Conejo.
Ook al zou de zwarte vrijstelling maar één keer worden vergeven en niet worden ingezet, zal 'ie zijn uitwerking niet missen. Overige kandidaten weten namelijk niet of 'ie wel/niet wordt ingezet en kunnen beslissen hun vrijstelling niet in te zetten (er van uitgaande dat ze denken dat de zwarte vrijstelling is ingezet), met alle gevolgen van dien. Eigenlijk heeft dat ding het meeste effect als 'ie in aflevering 1 al in het spel is gebracht (en de kandidaten dit weten/vermoeden) en pas in aflevering 9 wordt ingezet. Dan krijg je namelijk 8 afleveringen lang het gewik en geweeg van kandidaten om hun vrijstellingen of jokers wel of niet in te zetten.

Heb het misschien een beetje verkeerd uitgelegd, maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoelde meer van dat als je geen keuze mocht maken wanneer je die vrijstelling inzet, maar hem per se deze aflevering moest inzetten, tja dan is het logisch dat diegene die de zwarte vrijstelling vindt hem inzet omdat alle vrijstellingen sowieso ingezet moesten worden. Dus er moest wel een keuze zijn of je de vrijstelling inzet of niet. Zo bedoel ik het meer. ;)

Over de rest van je post ben ik het ook wel eens hoor.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Online E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #633 Gepost op: 12-01-2014, 14:45:24 »
De Mol kan toch niet tegelijkertijd deel nemen aan de opdracht (en dus buiten in de rij van kandidaten staan die wachten om een voor een de markt op te mogen gaan) én op die markt zitten als Mol?

Tenzij de mol als eerste is ;)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #634 Gepost op: 12-01-2014, 14:49:08 »
De Mol kan toch niet tegelijkertijd deel nemen aan de opdracht (en dus buiten in de rij van kandidaten staan die wachten om een voor een de markt op te mogen gaan) én op die markt zitten als Mol?
Wie weet zijn ze na het bepalen van de volgorde wel uit elkaar gehaald. Je krijgt niet alles te zien en in het vorige seizoen (vragen stellen aan de mol) is dit ook gebeurd... Iemand die een aanwijzing heeft of dit wel of niet het geval kan zijn geweest?

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #635 Gepost op: 12-01-2014, 16:13:23 »
Wie weet zijn ze na het bepalen van de volgorde wel uit elkaar gehaald. Je krijgt niet alles te zien en in het vorige seizoen (vragen stellen aan de mol) is dit ook gebeurd... Iemand die een aanwijzing heeft of dit wel of niet het geval kan zijn geweest?

Bij 'vragen stellen aan de mol' is het (voor hen) vooraf logisch dat ze geïsoleerd moeten worden. Bij de opdracht/test op de markt is dit niet logisch. Als ze dan toch geïsoleerd worden (zowel vooraf, als achteraf) weten ze meteen dat de mol ergens moet verschijnen/opdraven.

Lijkt me niet het geval dus...

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #636 Gepost op: 12-01-2014, 16:21:32 »
Is het schijn of zie ik iets verdachts? De 5e van rechts is de enige waarbij de wenkbrouwen niet zichtbaar zijn / een schuine streep hebben. Als de mol erbij moet staan, moet die daar staan.

Edit:


Hoe kan deze persoon (5e van rechts), die een van de kleinste chinezen is, in hemelsnaam een van de kandidaten zijn?? Ik durf toch wel te beweren dat zelfs de kleinste kandidaat (Sofie) groter is dan deze kleine Chinees.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #637 Gepost op: 12-01-2014, 16:22:58 »
Bij 'vragen stellen aan de mol' is het (voor hen) vooraf logisch dat ze geïsoleerd moeten worden. Bij de opdracht/test op de markt is dit niet logisch. Als ze dan toch geïsoleerd worden (zowel vooraf, als achteraf) weten ze meteen dat de mol ergens moet verschijnen/opdraven.

Lijkt me niet het geval dus...

Of ze gebruiken de wachttijd als biechttijd. Dan is er weer niets vreemds aan dat ze geïsoleerd worden.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #638 Gepost op: 12-01-2014, 16:37:21 »
Of ze gebruiken de wachttijd als biechttijd. Dan is er weer niets vreemds aan dat ze geïsoleerd worden.

Iedereen isoleren tijdens het biechten?? ….

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #639 Gepost op: 12-01-2014, 16:53:46 »
Iedereen isoleren tijdens het biechten?? ….
nou niet iedereen...maar iedereen achter elkaar...en ipv biechten gaat de mol iets anders uitspoken...