Auteur Topic: Aflevering 2 - Vindingrijk  (gelezen 288132 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #740 Gepost op: 13-01-2014, 23:26:50 »
Ik wil het even zeker weten.... Je molboekje houdt je toch goed bij je en in de gaten? Zéker wanneer je de mol bent???
Als dat zo is, dan vraag ik mij af waarom Jennifer en Aaf zo makkelijk hun molboekje laten slingeren.
Ze zitten er allebei schuin/met de rug naar toe terwijl ze luisteren naar de uitleg van Daphne over de enveloppen....

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Als ik de mol zou zijn zou ik allerlei dingen opschrijven van kandidaten waarmee ik een koppeltje vorm. Dingen zoals: heeft zij nou een mobieltje bij zich, zag ik dat goed? Of, doet alsof hij lokale mensen niet verstaat, praat vreemd Chinees en leek iets weg te gooien, kon niet precies zien wat. En dan maar laten slingeren dat ding.

Los daarvan hou je je boekje in de gaten natuurlijk. Maar volgens mij zaten Aaf en Jennifer aan de zijkant van de groep en zie ik hier geen groot gevaar van diefstal in.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #741 Gepost op: 13-01-2014, 23:41:48 »
Heinz, ik heb even geklokt:

25:56 Klok start bij demontage. Eindtijd 29:56
27:03 JW en Daphne vertrekken.
27:35 Tijd opdracht JW en Daphne start. Eindtijd 34:35
28:04 JW en Daphne hebben nog 6 minuten. Eindtijd 34:04.
28:41 JW en Daphne hebben nog 4:25. JW vraagt nog steeds om hulp. Eindtijd 33:06
28:50 Freek en Tygo hebben nog 1 minuut. Klopt chronologisch bijna.
29:16 Nog 2 minuutjes voor JW en Daphne. Eindtijd 31:16
31:25 Nog 53 seconden voor JW en Daphne. EIndtijd 32:18

Hoogste eindtijd JW 34:35 - 7 = 27:35 = na start demontage
Laagste eindtijd JW 31:16 - 7 = 24:16 = voor start demontage

En dan moesten ze nog van de hal naar het dak lopen ook. Kortom, er klopt inderdaad geen fluit van de dak-opdracht icm de getoonde tijden. ;D

Wat voor gare tijden zijn dit? Klopt weinig van...

27:35 Tijd opdracht JW en Daphne start. Eindtijd 34:35
28:04 JW en Daphne hebben nog 6 minuten. Eindtijd 34:04.
28:41 JW en Daphne hebben nog 4:25. JW vraagt nog steeds om hulp. Eindtijd 33:06

Neem nou dat stuk? Eerst om 34:35 klaar moeten zijn, dan is het opeens 34:04, en later 33:06...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #742 Gepost op: 13-01-2014, 23:50:51 »
Wat voor gare tijden zijn dit? Klopt weinig van...

27:35 Tijd opdracht JW en Daphne start. Eindtijd 34:35
28:04 JW en Daphne hebben nog 6 minuten. Eindtijd 34:04.
28:41 JW en Daphne hebben nog 4:25. JW vraagt nog steeds om hulp. Eindtijd 33:06

Neem nou dat stuk? Eerst om 34:35 klaar moeten zijn, dan is het opeens 34:04, en later 33:06...

Ik heb niet eens een klok gezien.  ::vergroot::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #743 Gepost op: 13-01-2014, 23:54:03 »
Voor de opdracht stond 1:15:00, oftewel 75 minuten. Volgens mij was dat ook een countdown, en werd die zelden tot nooit in beeld gebracht. Al zag je op het einde wel dat ze echt nog 15 min. over hadden ofzo. Dat maakt die getallen wel raarder, omdat ze oplopen, ipv aftellen...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #744 Gepost op: 14-01-2014, 00:03:54 »
Voor de opdracht stond 1:15:00, oftewel 75 minuten. Volgens mij was dat ook een countdown, en werd die zelden tot nooit in beeld gebracht. Al zag je op het einde wel dat ze echt nog 15 min. over hadden ofzo. Dat maakt die getallen wel raarder, omdat ze oplopen, ipv aftellen...

Ik denk dat iemand de beelden voor Live beelden heeft aangezien en de klok van het filmbestand erbij heeft gepakt... Theoretisch niet helemaal goed.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #745 Gepost op: 14-01-2014, 00:26:47 »
Het schijnen met de zaklamp was een opdracht uit Aflevering 1.

In het topic over Aflevering 2 is het dus inderdaad niet voorbij gekomen.
Goede jacht!

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #746 Gepost op: 14-01-2014, 00:42:29 »
Ik vind het wel opvallend en opmerkelijk dat op de Wie Is de Mol-site door de makers alleen is geschreven wat de mogelijke aanwijzingen kunnen betekenen (http://www.widm.nl/hints.html) overal staat iedereens naam wel, op elke aanwijzing, behalve de naam 'Aaf' komt nergens voorbij... ik zit nu echt door meerdere aanwijzingen op Aaf en ik kom de tunnel niet meer uit mensen!

Kijk eens heel goed naar het logo linksboven op die website.  ::zwaai::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #747 Gepost op: 14-01-2014, 01:49:32 »
En aan het hele rijtje kun je nu zien dat de beelden van de 2 opdrachten niet chronologisch aan elkaar zijn geknipt en had Heinz gelijk met die constatering. That's all ::vergroot::
Je hebt de begin en eindtijden van de uitzending er niet eens bij nodig. Voor de quizopdracht hebben ze 4 minuten. Voor de opdracht op het dak 7 minuten. Toch weten de quizers, volgens de uitzending, 5 minuten af te snoepen van de tijd die Daphne en JW hebben.

Verder zie eerst de groep de eerste quizvraag oplossen en Tygo het kabeltje doorknippen. Vervolgens vertrekken Daphne en Jan-Willem. Maar als zij op het dak aangekomen hoor je Tygo nogmaals door de porto zeggen dat hij het kabeltje heeft doorgeknipt en doorgaat naar de tweede vraag. Daar zit duidelijk een continuïteitsprobleem en zegt genoeg, zonder dat je tijd hoeft te steken in het na pluizen van tijden.

Waar die tijd gebleven is kan je allerlei ideeën op los laten. Ik denk dat de quiz start als Daphne & JW op de trap zijn en dat zij meer tijd hebben besteed aan het ontknopen van het touw. Maar meer dan een theorie is het niet en we zullen er denk ik ook niet achter komen hoe het echt zit. Voor het WIDM-sprookje is dat ook eigenlijk niet zo belangrijk.

Door het niet chronologisch monteren van de dak-opdracht en de demontage-opdracht wekt het programma de indruk dat JW verdachter doet dan dat hij in werkelijkheid handelt. Dat pleit weer tegen hem als mol. :-\\
Of juist andersom! Er wordt nu de indruk gewekt dat ze 5 minuten lang niet aan hun opdracht kunnen beginnen omdat de portofoon in gebruik is... maar zo lang kan dat niet zijn. De schuld van hun falen werd juist afgewend op de andere kandidaten die de quiz belangrijker vonden.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2014, 01:54:35 door Rat »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #748 Gepost op: 14-01-2014, 06:18:59 »
Nog één: de 2e aflevering heet 'vindingrijk' wat eigenlijk altijd slaat op iets in de opdrachten, maar je moet altijd creatief en verder-dan-je-neus-lang-is denken, hoeveel opdrachten waren er deze aflevering? Precies: 3. En welke kandidaat heeft 3 letters? Aaf. Vindingrijk is het opzich wel.

Zeg niet dat het zo is, maar je weet maar nooit.
Er zijn (bijna) altijd 3 opdrachten per aflevering.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #749 Gepost op: 14-01-2014, 08:30:48 »
Zou het ook toeval zijn dat er overal kralen op de markt stonden, zeg dit misschien iets over de mol? Wat is de symbolische betekenis van kralen ofzo?

Sorry heb even niks te doen en mijn aanwijzingen-vinden slaan even op hol haha! Ja mensen... ik ben de mol stiekem achter dit account ::tandpastasmiley::

Het was een Jade markt. Jade is een edelsteen. Van edelstenen worden sieraden gemaakt. Zegt niets over de mol.
 
"The Chinese character for jade is a combination of the words for beauty and purity, but there’s far more behind the Chinese obsession with this stone than looks. Jade has been long associated with long life and good health in Chinese culture, making it a prized material for good-luck charms. Few Hong Kong newborns will be left to start life without a jade bracelet from grandma, and people of all ages receive new amulets each year based on their zodiac signs and computations of the ancient Chinese almanac

Source: http://www.discoverhongkong.com/eng/shop/where-to-shop/street-markets-and-shopping-streets/jade-market-and-jade-street.jsp#ixzz2qM6heZwB"

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #750 Gepost op: 14-01-2014, 09:30:00 »
Ik pleit voor een nationale stopzetting van het ontcijferen van Chinese tekens. Omdat er in elke aflevering minstens 100 tekens te zien, op allemaal verschillende plekken, acht ik de kans bijzonder klein dat er ook maar één hint in verborgen zit.  ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #751 Gepost op: 14-01-2014, 09:34:01 »
Ik pleit voor een nationale stopzetting van het ontcijferen van Chinese tekens. Omdat er in elke aflevering minstens 100 tekens te zien, op allemaal verschillende plekken, acht ik de kans bijzonder klein dat er ook maar één hint in verborgen zit.  ::tandpastasmiley::

 ::jaja:: ::ok::

Offline Michieliosios

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #752 Gepost op: 14-01-2014, 10:25:47 »
Google geeft: SMC Fans is een ventilatorproducent uit Hong-Kong.
http://www.smcfans.com/

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #753 Gepost op: 14-01-2014, 10:45:53 »
Zal het nog even toelichten voor je Jaapie.

bijvoorbeeld:

25:56 Klok start bij demontage. Eindtijd 29:56

De eerste tijd is de tijd van de aflevering 25:56. De opdrachttijd is 4 minuten. Dan zou de opdracht om 29:56 afleveringstijd klaar zijn.

of

28:04 JW en Daphne hebben nog 6 minuten. Eindtijd 34:04.

De eerste tijd is de tijd van de aflevering 28:04. De opdrachttijd is nog 6 minuten. Dan zou de opdracht om 34:04 afleveringstijd klaar zijn.

En aan het hele rijtje kun je nu zien dat de beelden van de 2 opdrachten niet chronologisch aan elkaar zijn geknipt en had Heinz gelijk met die constatering. That's all ::vergroot::

Ah, de tijdstippen komen vanuit de aflevering. Sowieso vind ik het al logisch dat niet de gehele opdracht in beeld komt, duurt gewoon veel te lang. Dus er wordt wel in geknipt. Vandaar vind ik het logisch dat een opdracht eerder klaar is. Ik zou het zelf pas raar vinden als een opdracht pas op een later tijdstip klaar zou zijn... Ik snap in ieder geval wat je bedoelt.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #754 Gepost op: 14-01-2014, 11:14:57 »
Aflevering 2 staat weer online. Nu mét klokjes tijdens de laatste opdracht op de markt.

http://www.npo.nl/wie-is-de-mol/09-01-2014/AVRO_1655855

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #755 Gepost op: 14-01-2014, 11:19:15 »
Er zijn ook tientallen shots tussendoor, van Chinese leiders, ventilators, enveloppen, zwarte vrijstellingen, gebouwnamen en klokken, maar dat is puur voor de sfeer, naar mijn idee. Het kán niet de bedoeling zijn 1 enkel frame uit de aflevering te halen, en aan de hand daarvan de mol te vinden.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #756 Gepost op: 14-01-2014, 11:31:12 »
Van degene die niks vinden, Aaf, Freek en Jennifer, is bij Aaf en Freek te zien dat ze er heel kort over deden om de laptop te bereiken (minder dan twee minuten), terwijl we van Jennifer niks te zien krijgen... zou de mol wél geld gevonden hebben en dat hebben weggegooid, terwijl ze rustig langs alle marktkraampjes gaat? Aaf en Freek moeten wel héél snel langs het geld zijn gerend om het ook te verduisteren in die korte tijd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #757 Gepost op: 14-01-2014, 11:49:26 »
Google geeft: SMC Fans is een ventilatorproducent uit Hong-Kong.
http://www.smcfans.com/

Ha ha! Daarom wilde Art dat we goed onze ogen open zouden houden: SMC sponsorde en het was wel de bedoeling dat we die 'reclame-boodschap' zouden zien!   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #758 Gepost op: 14-01-2014, 12:29:04 »
Ik vind Aaf Heel verdacht tijdens de TV-studio opdracht

- Ze vind niks bij de bliep opdracht
- Wanneer Tygo en Freek in de kamer zijn met het kabeltje knippen probeert zij de twee de kamer uit te krijgen (nee zegt Owen, ze moeten de opdracht nu doen)

Ook dat blije gegrijns van dr staat me niet aan...

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Vindingrijk
« Reactie #759 Gepost op: 14-01-2014, 13:05:27 »
Maar als er op het einde blijkt dat er ook maar één bij zit... dan heb je hem wel misgelopen en dus daardoor je mol misgelopen, of een belangrijke aanwijzing misgelopen wat kan leiden naar de mol. Zo kun je het ook zien...
Hints kwamen ook in het verleden zelden gewoon uit willekeurige sfeershots. Die keren dat hints (die bekend gemaakt zijn achteraf) op de mol sloegen stonden ze meestal in verband met de opdracht of de afleveringstitel of iets wat ze zelf deden of bij zich droegen.(AM onder I AM, Kees in de weerspiegeling van de bril van iemand (weet even niet meer wie) hangertjes van Kim, Kees die TEGELIJK met het mollogo in beeld was).

Bij al deze hints was de mol tegelijk met het voorwerp in beeld, en niet vlak daarvoor of vlak daarna. Verder zijn de hints niet multi interpetabel en kunnen ze echt alleen op de mol slaan.

Ik denk ook echt niet dat de productie er 'nephints' in stopt. Wat ik wel denk is dat ze er beelden  in stoppen om discussie uit te lokken. (postboot met namen heel duidelijk in beeld)

Ik vraag me dan ook af waarom veel mensen geloofden in de graffiti hint tot het moment dat bekend werd dat het al een tijd op het gebouw stond. Was het idee dan echt dat de productie zelf allerlei teksten op de wand laat spuiten?