-6-
Bovenstaand onderzoek ten spijt, kan de Mol uiteraard nog wèl op de door Art getoonde foto staan (hoge resolutie via Heinz #174}). Verschillende mensen hebben zich met verschillende resultaten over betreffende foto gebogen. Ik vind de foto eerlijk gezegd te vaag om conclusies aan te verbinden. Wat ik wel constateer is dat mijn vermeende verdachte verdacht veel lijkt op de dame op de foto in oranje kledij en oranje sloffen (draagt ze overigens ook op de bühne). Lastig, want dat is juist weer de enige persoon op de foto waar {Jos1978 #392} zijn bedenkingen over heeft (Daphne, Jennifer, Sophie, Aaf (kuch) of wishful thinking…) en die bovendien door {kjr} als Daphne wordt gedefinieerd. {MOlletje} is er ook nog niet helemaal uit: de nummers 3, 10, 12 en 14 zijn respectievelijk een Vrouw, Susan?, Susan/Daphne? en Mannelijk/Jan-Willem? Nee hè, niet wèèr nummer 10! Heb ik er net uren aan gespendeerd om vast te stellen dat zij niet verdacht is, wordt ze door een (mols)hoop collega’s ineens wèl verdacht. Mooie boel is dat. {Vettel} weet daar tot overmaat van ramp ook nog aan toe te voegen dat betreffende persoon wel een zeer a-typisch Chinees gezicht heeft. De meeste Chinezen hebben namelijk ronde gezichten, terwijl nummertje 10 een vrij hoekig gezicht heeft, gelet op de kaken. Ook {Jayne} ziet iemand in de foto die ‘eventueel’ Daphne kan zijn; vooral met de juiste make-up is zij eigenlijk de enige gegadigde. {FS} heeft hetzelfde gevoel.
{Pythonmaniac} denkt ook iets verdachts te zien: “Is het schijn of zie ik iets verdachts? De 5e van rechts is de enige waarbij de wenkbrauwen niet zichtbaar zijn / een schuine streep hebben. Als de Mol erbij moet staan, moet die daar staan.” Reactie van {MoleShowdown} “Hoe kan deze persoon (5e van rechts), die een van de kleinste chinezen is, in hemelsnaam een van de kandidaten zijn?? Ik durf toch wel te beweren dat zelfs de kleinste kandidaat (Sofie) groter is dan deze kleine Chinees.” Over lengte gesproken: {Jayne} heeft haar bedenkingen bij de kleinste oranje dame en wel die met de gele sloffen. {FilmMaster} vindt dat de persoon helemaal links zomaar Tygo zou kunnen zijn, maar {Miek37} ziet juist in poppetje nummer 5 iets terug van Tygo, hetgeen door {Rat} vervolgens weer wordt ontkracht, omdat dit poppetje op het toneel staat, wat daarna zelf ook weer in twijfel wordt getrokken door {Miek37}. Dat kan, want {Telon} denkt dat persoon 5 Owen is en 11 is Susan.{Rat} houdt zelf na het nodige wegstreepwerk helemaal geen verdachten meer over en voor {barbie12}, {Whiskers} en {Starlight} is het helemaal niet vanzelfsprekend dat ´ie op de foto staat. Sterker nog, {barbie12} komt op de foto zelfs één persoon te kort; ze mist dat donkerblauwe jonge ventje. Maar wat zegt dat dan weer? {Joeyversteeg12} denkt er het zijne van. Het lijk {Tunnelgraver} allemaal evident: de Mol staat op die foto en hij heeft zijn conclusie getrokken!
Theorie van {Molle Pietje} over de bewuste foto:
“Als Susan ergens op de foto staat: Dan zou Owen toch geweten moeten hebben, dat zij er op zou staan. Zou hij dan niet nog in het spel zitten en denken/weten dat zij de Mol is ? Ergo : Geef je daarmee niet aan alle kandidaten weg , dat zij de Mol is, ook al herken je haar niet zo snel ?
Wat nog kan : Ze staat op de foto en is kandidaat. Maar ja, dan mis je wel de verrassing in aflevering 10.”
Net als iedereen z’n zoektocht zo’n beetje heeft beëindigd, komt {Jos1978 #430) in het holst van de nacht met de melding dat hij een 16e persoon op de foto heeft gespot. Eerst dacht ik dat {Jos1978} misschien dubbel zag van de alcohol of zo, maar achter de 2e persoon van links is inderdaad iets ongedefinieerds zichtbaar. Volgens {Ste*} is het in ieder geval niet geschminkt. {mirrjam} ziet naar eigen zeggen dingen die er niet zijn, maar volgens haar heeft het ding wel een muts op waar het haar ook nog eens onderuit komt. En o ja, het ding heet Aaf. Volgens {Rat} “is het geen onderdeel van haar kapsel. Volgens mij moet het zo 'n groen mannetje zijn. Daar ontbreekt er namelijk eentje van. Of de blauwe man, die zo ongeveer hetzelfde pakje draagt, maar dan in het blauw (maar wat kledingtint betreft lijkt het derde groene mannetje van recht het blauwe mannetje te zijn). De schim die je achter de vrouw zien lijkt in elk geval hetzelfde type hoofddeksel te hebben. Of we zien gewoon spoken”. Misschien ook te veel gedronken ;-)?
{Jos1978} komt uiteindelijk met het verlossende woord: “Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Aaf als de Mol. Tijdens de opera staan de groene mannetjes, net zoals de oranje dames, altijd 2 links, 2 rechts. Behalve op de beruchte foto. Op de plek waar hij normaal staat, staat nu (heel onduidelijk) iemand anders.”