Als ik de plattegrond van Hong Kong een beetje bestudeer dan is de grootste molactie bij de opdracht om Aaf en Daphne te zoeken toch wel de keuze voor het hoogste gebouw van Hong Kong als beginpunt. Weet iemand hoe die keuze tot stand kwam?
Ze kregen (volgens Suzan in de biecht) van Art te horen dat Aaf en Daphne in een hoog gebouw zitten. Bij het startpunt zegt Jennifer: er zijn miljoenen gebouwen, dan is het dus een bijzonder gebouw neem ik aan'. Freek gaat daar direct in mee 'dat denk ik ook'. Tygo vat samen dat ze zoeken naar een apart, bijzonder gebouw.
Jennifer zegt dan: het hoogste gebouw?
Daarop zegt Freek dat ze het beste gezamenlijk kunnen vragen wat het meest bekende gebouw in HK is. En vervolgt: 'zullen we dat nu dan meteen doen?'
Bij het vragen komt Freek met een folder op de proppen met daarin bekende gebouwen. Hij stelt de Clocktower voor. Tygo vindt dat niks, te lukraak gedacht, volgens hem moeten ze het zoeken in gebouwen die ze al kennen.
Ze besluiten te verspreiden en met het ene team naar het ene deel van HK te gaan en het andere team naar het andere. Zodat er altijd tenminste een team in de buurt van het te vinden appartement is. Met het pontje kunnen ze heen en weer.
Maar als ze weer buiten staan, komt Freek ineens met een ander voorstel: het ene team gaat naar de hoogste toren en het andere naar de Clocktower (allebei in hetzelfde deel van HK). Daar gaat in ieder Jennifer in mee, volgens Sophie was het een chaotische situatie.