Auteur Topic: Fotoklik-geluiden  (gelezen 98665 keer)

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Fotoklik-geluiden
« Reactie #240 Gepost op: 10-03-2014, 21:43:01 »
In de laatste aflevering zit ook nog zo'n flits als ze net op het eiland zijn aangekomen. Rond 6.26 (als Freek het heeft over Robinson achtige taferelen)

Offline witte raaf

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 10-03-2014, 22:38:00 »
flitsen dus bij
susan afl 2 theater opdracht
susan afl 6 enveloppe posten
janwillem en tygo afl 6 geven joker
freek afl 8 robinson eiland
tygo en freek afl 8 behouden vrijstelling

moeten we dan concluderen dat sofie niet van het spotlicht houd en volgens de leader dan de mol kan zijn.

ik hoop niet dat het dat is. ik zit op freek maar zou niet verbaast zijn als het susan blijkt te zijn.

wel dus als dit klopt het en het sofie is.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 10-03-2014, 22:43:59 »
Ben er nog niet in uit of we er echt iets mee moeten en zo ja wat dan.
Was toevallig die aflevering aan het terugkijken toen ik dat tegen kwam dus wellicht zitten er nog wel meer die we nog niet hebben :)

Efldit. Begin aflevering 1 zit er ook 1 als ze een,overzicht van de straten laten zien. Daar kun je niet echt een kandidaat aan koppelen  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 10-03-2014, 23:05:11 door Syllie10 »

Offline Pippi

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 10-03-2014, 23:19:28 »
Ik heb ook een idee over de fotoklikgeluiden, ik kom er alleen niet uit. Willen jullie eens meedenken?

Volgens mij is er dit seizoen nog helemaal geen hint te halen uit eerste letters van het een of ander (tweets, dagboek van de mol, letters van aangeklikte vragen o.i.d.) of uit een code. Ik denk dat de makers toch wel iedere keer iets nieuws willen proberen. We hebben de afgelopen jaren o.a. de cijfers van Inge I gehad, de letters van de vragen bij Jon (die leidden naar een website met foto) en de priesterhint bij Kees.

Nu hebben we fotoklikgeluiden. Maar wat moeten we ermee? Ik denk dat de mol misschien deze foto's heeft gemaakt, samen met een paar leuke selfies, en de hele handel op Instagram heeft gezet.

Ik heb al van alles geprobeerd qua codes en letters om een instagramaccount te vinden waar deze foto's opstaan – en hopelijk ook een foto van de mol. Maar ik heb nog niets gevonden. 

Edit: Al gezocht op eerste letters van de afleveringstitels, eerste letters van de afvallers, eerste letters van het dagboek van de mol, de usual suspects als widm, widm14, widm2014 e.d.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2014, 23:34:13 door Pippi »

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 10-03-2014, 23:31:37 »
Wil morgen best eens mee zoeken. Wellicht handig als je dan doorgeeft wat je al geprobeerd hebt ;) Gaan we geen dubbel werk doen.

Offline Convans

• Forumlid
Re: Theorie foto's seizoen 5 en 13
« Reactie #245 Gepost op: 11-03-2014, 00:32:46 »
Hierbij nogmaals de theorie, maar nu incl. een pdf met uitleg  ::trots::

Na wat speur- en denkwerk ben ik de afgelopen dagen tot de volgende theorie gekomen. Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden.
Tevens direct een spoileralert: Hiermee wordt een kandidaat als mol aangewezen, dus als je het niet wil lezen, nu kan het nog.

Het thema foto's maken staat dit jaar duidelijk in de aandacht. Tijdens de 4 afleveringen van Hongkong is al duidelijk geworden dat met behulp van de groepsfoto's van 2013 en 2014 duidelijk kon worden welke 3 deelnemers de serie zouden verlaten. Mocht je dit gemist hebben; de posities van Ewout, Joep en Janine kwamen overeen met de posities van Maurice (afvaller 1), Owen (afvaller 2) en Daphne (afvaller 3). Echter bij het verlaten van Hongkong ging dit verhaal niet meer op; Jennifer stond niet op de positie van Tim.

De Filipijnen staan echter tot Hongkong zoals water staat tot vuur. De mol moest zich kunnen redden in de drukke stad en in de rustige natuur. Aan het begin van het seizoen hebben we een terugblik gehad op 13 jaar WIDM. Seizoen 13 was het laatste seizoen tot dan toe, echter scheelde het niet veel op seizoen 5 (het eerste seizoen met BN'ers) was de laatste geweest. Dat was namelijk eigenlijk de opzet. Seizoen 5 en dan voornamelijk aflevering 1 was een seizoen met veel foto's. Ik raad jullie aan om de eerste aflevering terug te kijken, het zit vol met foto-geluiden. Tevens staat dit seizoen vol met het getal 5 --> een verwijzing naar seizoen 5.

Zoals gezegd; Filipijnen staan tot Hongkong zoals een individu staat tot een groep. In Hongkong ging iedereen op in de menigte, in de Filipijnen is iedereen persoonlijk zichtbaar. Wat gebeurt er als je bovenstaande 2 gegevens combineert (dus seizoen 5 in combinatie met individuele foto's)? De volgorde waarop de deelnemers van seizoen 5 aan ons, het publiek, werden voorgesteld was als volgt:
1. Gijs (6e)
2. Isabella (4e)
3. Jim (7e)
4. Lottie (3e)
5. Marc-Marie (2e)
6. Roelandt (10e)
7. Sander (5e)
8. Victoria (8e)
9. Yvon (1e)
10.Yvonne (9e)

In plaats van de groepsfoto van seizoen 13 dus te koppelen aan de groepsfoto van dit jaar (geldend voor Hongkong),
koppelen we de overgebleven individuele foto's van seizoen 5 aan onze (opgeschoonde) groepsfoto. Tot onze verbazing blijkt het volgende: 
Aaf / Gijs (6e)
Susan / Isabella (4e)
Jennifer / Jim (7e)
Tygo / Lottie (3e)
Sophie / Marc-Marie (2e)
JW / Sander (5e)
Freek / Yvon (1e)

Dit zou voor mij betekenen dat mijn mol eruit gaat, dus tunnelvisie kan het niet zijn. Overigens zou Freek wel een hele sterke mol zijn, heel onopvallend heeft hij toch al wel het een en ander gedaan. Volgende aflevering valt Jan-Willem af en met de titel van deze aflevering 5 op een Rij is dat niet eens zo heel ondenkbaar (er zijn 5 potentiele mollen van hem op rij afgevallen, Maurice, Owen, Daphne, Jennifer en nu Aaf). Als hij werkelijk de serie verlaat lijkt er van toeval toch geen sprake meer te zijn?! Wel een geniale stap om seizoen 13 en seizoen 5 op deze manier te koppelen en zo de afvallerstheorie (die heel makkelijk was in eerste instantie) een extra dimensie te geven.

Dit snap ik ff niet. Die foto's worden toch van tevoren gemaakt? Dan konden ze toch niet weten wie zou afvallen en daar een hint aan verbinden? Of mis ik wat

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #246 Gepost op: 11-03-2014, 00:49:03 »
Die foto wordt achteraf samengesteld.
The British are not impressed.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 11-03-2014, 09:04:31 »
Ik schiet het niet af. Zou best een goeie kunnen zijn. Dus ik ben op hun profielen gaan kijken want ik volg hun niet op fb en twitter doe ik helemaal niets mee, maar zag dat Tygo dat ook heeft gedaan.
Bij Susan kon ik zo snel niets vinden en Freek alleen een fan pagina op fb.
Nadeel is wel dat via mijn Nokia fb niet altijd alles laat zien wat via pc wel gaat  ::rofl::

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 11-03-2014, 09:21:32 »
PS ik kijk net de trailer van harte straat en daar zit ook zo'n flits in   ::rofl::

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 11-03-2014, 10:11:56 »
Ik schrijf nog niets af :) dus in mijn ogen kan Sofie het ook nog heel goed zijn.
Ben alleen aan het kijken hoe ik dingen in elkaar kan passen / met elkaar kan laten rijmen.

Maar even terugkomen op de trailer van Hartenstraat. Daar komt rond 1.20 het woord selfie voorbij en daarna een flits. Zouden ze zover gaan om zo'n hint te maken???

http://www.youtube.com/watch?v=arh-g4ywLCM

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 11-03-2014, 10:41:40 »
Bovendien wisten ze nog niets van die trailer af toen de afleveringen ge-edit werden.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 11-03-2014, 10:43:39 »
Inderdaad Hoelahoep en daarnaast ben ik ook helemaal niet van plan om naar trailers van de kandidaten te kijken waar ze in hebben gespeeld. Dat is niet de bedoeling van WIDM. Straks moet ik alle films gaan kijken van iedereen om naar hints te zoeken. Dan pas ik  ::ohno::

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 11-03-2014, 10:59:30 »
Ik liep er nu toevallig tegen aan omdat ik de trailer aan het bekijken was ;) maar op zich kan ik me nog best voorstellen dat ze proberen die link te leggen. Ze moeten toch een keer iets nieuws proberen.

En de trailer zullen ze op voorhand best gezien hebben voordat die online werd gezet of via Tygo/Susan daar wat van vernomen hebben.

Maar goed, we gaan weer verder zoeken naar wat het dan wel kan zijn met die foto / flits gevalletjes (als het al iets is)

en stiekem zou het wel in mijn tunneltje naar Tygo passen wat ik aan het graven ben  ::rofl::

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 11-03-2014, 11:19:20 »
>:D Dat heb ik toch uitgelegd op de vorige pagina? Het wijst naar Sofie. >:D

:P
Ooh ja, nou dan zijn we klaar :P

wel jammer dan dat er meerdere kandidaten zijn die dit gedaan hebben :D waardoor ik daar minder waarde aan hecht dat dat de hint is

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 11-03-2014, 11:50:41 »
Ja, inderdaad, waarom moeilijk doen als makkelijk ook kan :D

Heb me in ieder geval prima vermaakt. Nu weer een jaartje afkicken geblazen (alhoewel de mol junior ook super leuk is) dus wie weet tot ergens in de toekomst  ::rofl::

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 11-03-2014, 16:25:39 »
Ik heb er nog een die niet te zien maar wel te horen is.
Het gaat om aflevering 4 bij ongeveer 46.37
Sofie en Tygo hebben het over het inzetten van de vrijstelling.
Sofie zegt: "Als ik het bij Freek breng dan komt het vanzelf weer bij die meiden terecht".
De belangrijkste muziek rond die tijd is het kloppen op een (bamboe)stokje.
Dat gaat over in trompetgeluid.
Dán hoor je die klik.
Voorafgegaan door een ontspanner???

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 11-03-2014, 16:33:42 »
Ik hoor het niet. Hoor wel een soort geluidje dat ze met een stokje langs een aantal houtjes afgaan maar daadwerkelijk klikgeluid hoor ik niet. Misschien dat iemand dat hier kan filteren uit het achtergrond geluid?

Offline m0lmuis

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 11-03-2014, 16:43:58 »
Sillie, ik hoor het zelf heel goed als ik de bas wegdraai.

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 11-03-2014, 20:37:16 »
Ik ben ook heel benieuwd wat het is of niet is.

Ik claim ze gewoon voor Tygo. Hij is naast acteur ook model. En heb niet meer terug geluisterd naar de tip van molmuis maar omdat op dat moment Tygo in beeld was hoort het daarbij.
Case closed.

Ga morgen anders nog wel een poging wagen

Offline invmat

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 11-03-2014, 22:23:48 »
Hey jongens, we hebben nu een mooi overzicht met die fotoklikgeluiden, maar hebben we ook al een mooi overzicht van wanneer die flitsen plaatsvinden?

Misschien is de hint wel zo simpel als:
*Fotoklikgeluiden* ==> Let op de flitsen!
*Flitsen* ==> Een bepaalde kandidaat is altijd wel/niet in beeld als de flits gemaakt wordt, of we moeten kijken naar het perspectief waaruit de flitsen genomen zijn.

Zoiets zou ik in ieder geval een 'makkelijk' uit te leggen hint vinden voor de slotaflevering: "Gedurende het seizoen waren er regelmatig flitsen te zien waarin de mol altijd/nooit in beeld was. U had hierop geattendeerd kunnen worden doordat er regelmatig fragmenten waren van fotograferende mensen"

EDIT: Bij nader inzien, laat maar zitten, dit valt op geen enkele manier te rijmen met de flitsen die er zijn geweest. Het lijkt er op dat die flitsen echt zijn toegevoegd als special effect voor de sfeer.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2014, 22:37:19 door invmat »