Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154659 keer)

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #120 Gepost op: 23-01-2014, 23:08:05 »
De mol hoeft de enveloppe niet zelf te pakken, de mol moet gewoon opletten welke 2 die geld-enveloppen wél pakte (zowiezo zullen ze niet de mol die enveloppe laten pakken, dat valt op omdat iedereen uiteraard achteraf gaat denken dat de mol zowiezo die geld-enveloppe moet hebben) dus nee, de mol hoeft de enveloppe niet zelf te pakken, de mol moet gewoon opletten welke 2 die geld-enveloppen wél pakte en enkel zorgen dat de mol erg aandringt om met één van die 2twee te ruilen, ik ga dus straks even terugkijken wie persé met die geld-enveloppe wou ruilen.

Want de mol weet waar de geld-enveloppes liggen dus zal hij ook weten wie dat geld heeft gepakt, en zal zorgen/aandringen met één van die 2 te ruilen.

Er drong niemand aan op een ruil met Suus of Freek. Het initiatief van de Freek/ Sophie ruil lag volgens mij bij Freek.
De ruil van suus heb ik zo even niet paraat.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #121 Gepost op: 23-01-2014, 23:08:17 »
het feit dat Susan niet bovenaan wilde staan, ook niet betekent dat zij de mol niet is. Als ik er langer over nadenk, is het best wel raar dat iemand zegt 'Ik wil niet de vertrouwenspersoon van de groep zijn', toch? Misschien is Susan wel de mol en wilde ze gewoon zeker zijn dat ze ergens op de roltrap zou staan? Daar valt sowieso te saboteren, al kun je het ook weer niet te opvallend doen, omdat JW meeluistert. Maar je kunt wel een beetje chaos scheppen ofzo.

En ze vertelt in haar biecht ook dat het voor acteurs niet zo makkelijk is als je soms lijkt om de lijst woorden te onthouden. Zo praat ze het vergeten van woorden al goed.

Sowieso wijst Susan op molacties van iedereen in haar biechten. En haar eigen molacties legt ze in afl. 10 pas uit?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #122 Gepost op: 23-01-2014, 23:09:04 »
Met het kokerspel was er de stelling of Jan-Willem de inhoud van het koffertje wist. Ze dachten allemaal dat deze stelling niet waar kon zijn, aangezien de koffer niet open was geweest. Dat klopt, maar de mol weet natuurlijk wél wat er in de koffer zat. Er waren 3x kokers gepakt met minpunten... dus dan is de kans groot dat die stelling verkeerd is beantwoord en Jan-Willem dus wel wist wat er in de koffer zat... en dat hij dus de mol is.

Om hier zeker van te zijn moet ik de aflevering opnieuw kijken en tellen hoeveel stellingen goed of niet goed waren beantwoord, maar daar heb ik geen zin in :D ik vond dit alleen merkwaardig!

Er zijn 11 stellingen aan de kijker laten horen/zien.. 5 kokers werden open gemaakt door Art waarvan 2 negatieve. Aan het eind horen we niet welke stellingen goed of fout zijn. Dus daar komen we nooit achter

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2014, 23:09:58 »
De mol hoeft de enveloppe niet zelf te pakken, de mol moet gewoon opletten welke 2 die geld-enveloppen wél pakte (zowiezo zullen ze niet de mol die enveloppe laten pakken, dat valt op omdat iedereen uiteraard achteraf gaat denken dat de mol zowiezo die geld-enveloppe moet hebben) dus nee, de mol hoeft de enveloppe niet zelf te pakken, de mol moet gewoon opletten welke 2 die geld-enveloppen wél pakte en enkel zorgen dat de mol erg aandringt om met één van die 2twee te ruilen, ik ga dus straks even terugkijken wie persé met die geld-enveloppe wou ruilen.

Want de mol weet waar de geld-enveloppes liggen dus zal hij ook weten wie dat geld heeft gepakt, en zal zorgen/aandringen met één van die 2 te ruilen.

Ja mee eens, naast degenen die de geld envelop zelf pakten zijn ook degenen die een niet-geld envelop tegen een geld envelop hebben geruild verdacht.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2014, 23:10:05 »
Er drong niemand aan op een ruil met Suus of Freek. Het initiatief van de Freek/ Sophie ruil lag volgens mij bij Freek.
De ruil van suus heb ik zo even niet paraat.

Sofie gaf in een biecht aan te willen ruilen met Freek, vanwege hun verbond. Ze zegt ook dat Freek haar 'doordringend aankeek'.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2014, 23:10:54 »
Eens dat Freek en Susan het meest verdacht zijn. En de opmerking van Susan over de drie jokers is opmerkelijk. Maar als Susan de Mol is is "haar" molactie geslaagd dankzij Freek. (Als de volgorde van de beelden klopt.) Dat lijkt me te passief voor een Mol. Freek komt hier als hoofdverdachte uit de bus als je het mij vraagt.
De Freek- en Susan-verdenkers hebben deze week genoeg om over te bomen, in ieder geval. ;D Had het er vanochtend al met Supernova over dat het er op leek dat dat er aan zat te komen.  ::rofl::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2014, 23:13:11 »
Er zijn 11 stellingen aan de kijker laten horen/zien.. 5 kokers werden open gemaakt door Art waarvan 2 negatieve. Aan het eind horen we niet welke stellingen goed of fout zijn. Dus daar komen we nooit achter
Wellicht kom ik ook tot die conclusie, maar ik geef het niet zo snel op. 3 vragen per team. 1 vraag met zwarte vrijsteling, 5 keer juist als antwoord doorgegeven, 2 keer klopte dit niet? Zoiets... We moeten wel ergens komen. Ben al een lijstje aan het maken.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2014, 23:14:00 »
Sofie gaf in een biecht aan te willen ruilen met Freek, vanwege hun verbond. Ze zegt ook dat Freek haar 'doordringend aankeek'.

Klopt, maar zij stemde toe op de aanvraag van Freek. Typisch een gevalletje kip en ei. Was het Freek die aangaf dat hij wel wilde en kwam het Sophie heel mooi uit of was het Sophie die wel wilde en kwam dat Freek wel heel mooi uit.

Ik bedenk me dan ook gelijk dat er toch ook echt wel kandidaten een totaal onbelangrijke rol hebben gespeeld in het geheel. Behalve dan dat ze er zelf op vooruit kunnen gaan met Jokers etc.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2014, 23:15:09 »
De Freek- en Susan-verdenkers hebben deze week genoeg om over te bomen, in ieder geval. ;D Had het er vanochtend al met Supernova over dat het er op leek dat dat er aan zat te komen.  ::rofl::

Susan stijgt hierdoor wel flink op mijn lijstje. Maar de opdracht gooit me tegelijkertijd ook zeer diep de Freektunnel in. Dit was nou echt een sleutelopdracht om de Mol te vinden heb ik het idee. Net zoals het weerwolven vorig jaar waarbij Kees als Mol alles perfect deed en bijvoorbeeld de volgorde-opdracht in 2008 waarbij Dennis de cruciale verkeerde envelop griste. ;D

(De envelop met geld lag ook keurig voor Freeks neus als ik het goed gezien heb. Even terugkijken nog of dit zo was en of dit ook voor Susan gold.)
Edit: Ook Susan pakt de envelop direct voor haar neus.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 23:19:47 door Heinz »

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2014, 23:25:15 »
Aaf stuurde het geld toch naar Daphne, of vergis ik me nou? In dat geval ga ik ervan uit dat Aaf Daphne als mol heeft, en dus is het opvallend dat Aaf nog in het spel zit. Ook opvallend is dat Aaf tegelijkertijd Daphne als vertrouwenspersoon aanwijst (als dat klopt).

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2014, 23:28:17 »
Ik dacht echt dat Aaf iets van Susan of Sofie opschreef, en toen zei ze opeens Daphne.

HD-beelden moeten dit moment maar verduidelijken  :P

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #131 Gepost op: 23-01-2014, 23:29:28 »
Aaf stuurde het geld toch naar Daphne, of vergis ik me nou? In dat geval ga ik ervan uit dat Aaf Daphne als mol heeft, en dus is het opvallend dat Aaf nog in het spel zit. Ook opvallend is dat Aaf tegelijkertijd Daphne als vertrouwenspersoon aanwijst (als dat klopt).

Je kunt natuurlijk expres je mol aanwijzen als vertrouwenspersoon. Om te kijken of die gaat mollen in die positie of niet. Lijkt me nog niet zo gek.

Offline Melvin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #132 Gepost op: 23-01-2014, 23:32:47 »
Laatste opdracht:
Goede koker is + 250€
Slechte koker is - 100€

Art vertelt dat er 2000€ te verdienen was (8 juiste stellingen)
Sophie of Aaf merkt halverwege op dat ze nu 3 negatieve kokers hebben (-300€)
Er is 1200€ verdiend, dus het lijkt er het meest waarschijnlijk op dat ze 6 goede kokers hadden (en dus 6 stellingen als 'waar' beoordeelt). Dit zou dus eigenlijk 1500€ zijn, maar door de 3 negatieve kokers (-300€), hebben ze dus uiteindelijk 1200€ erbij in de pot.

Conclusie:
1. Ze hebben twee kokers laten hangen, waar geld in zat (dus twee stellingen beoordeelt als 'niet waar', die eigenlijk 'waar' zijn)
2. Ze hebben drie kokers gepakt, waar negatief geld in zat (dus drie stellingen beoordeelt als 'waar', die eigenlijk 'niet waar' zijn)

Verbeter me mocht ik fout zitten.

Edit: Random kokers gepakt door kandidaten of door de mol zit niet in deze berekening.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 23:37:26 door Melvin94 »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #133 Gepost op: 23-01-2014, 23:33:11 »
Heeft Freek omdat hij penningmeester is ook de telefoon op zak zodat Art de kandidaten kan bellen?
Meteen aan het begin als de kandidaten aan het eten zijn, valt het me op dat Freek de telefoon op tafel legt (nou ja je ziet het niet gebeuren maar aan de lichaamstaal te zien is hij met 'iets' bezig 02:40, en voorheen ligt er ook nog geen telefoon op tafel) en kort daarna belt Art voor de uitleg van de 1e opdracht. Alsof Freek wist dat Art zou bellen.
Vond het toch wel weer grappig dat Susan zegt "moltelefoon" en Freek met Art aan het bellen is.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 23:37:57 door Molletjuh »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #134 Gepost op: 23-01-2014, 23:34:23 »
Ik dacht echt dat Aaf iets van Susan of Sofie opschreef, en toen zei ze opeens Daphne.

HD-beelden moeten dit moment maar verduidelijken  :P

Ik dacht zelf Jennifer, maar ondertussen bekeken en zelfs met de huidige matige kwaliteit kan ik niets anders dan zeggen dat het inderdaad Daphne was. Aaf zegt dit twee tellen later in een biecht ook nog eens. Wat je in ieder geval ziet is dat Aaf 'ne' schrijft. Daar kan ik alleen DaphNE van maken...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #135 Gepost op: 23-01-2014, 23:36:11 »
Laatste opdracht:
Goede koker is + 250€
Slechte koker is - 100€

Art vertelt dat er 2000€ te verdienen was (8 juiste stellingen)
Sophie of Aaf merkt halverwege op dat ze nu 3 negatieve kokers hebben (-300€)
Er is 1200€ verdiend, dus het lijkt er het meest waarschijnlijk op dat ze 6 goede kokers hadden (en dus 6 stellingen als 'waar' beoordeelt). Dit zou dus eigenlijk 1500€ zijn, maar door de 3 negatieve kokers (-300€), hebben ze dus uiteindelijk 1200€ erbij in de pot.

Verbeter me mocht ik fout zitten.

Enige andere optie zou zijn: 8 goede en 8 foute, maar dat zijn alle kokers zeer waarschijnlijk. Dus 6 goede en 3 onjuiste is inderdaad de verdeling zoals het gepakt is. Zou fijn zijn als iemand een overzicht maakt met welke kokers wij gepakt zien worden en of deze goed / fout waren. Kijken of we er wat uit kunnen afleiden.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #136 Gepost op: 23-01-2014, 23:37:19 »
De eerste, snelle ruil is tussen Tygo en Jennifer (beiden 3 jokers). Hiermee sluiten ze zichzelf uit als molverdachte. Een mol zal namelijk nooit als eerste willen ruilen zonder geld vrij te spelen.

Dat lijkt mij wat voorbarig. Ik dacht (en hetzelfde zei ex-mol Milouska in Moltalk ook) dat het juist slim kan zijn om snel te gaan ruilen. De aandacht gaat gelijk naar deze ruil. De anderen hebben dan ook de neiging om snel te gaan ruilen en ze denken helemaal niet na over een tactiek verder. Laat staan dat iemand bedacht dat ze de twee geldenveloppen moesten ruilen. Het kan dus wel een molactie zijn....

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #137 Gepost op: 23-01-2014, 23:38:31 »
Roltrap: goede woorden opnoemen

Tygo 14 woorden
Susan 8 woorden
Begint bij Sofie over woord "opium" "O nee vergeten vergeten"
In biecht geeft aan tekst leren met verhaaltje gemakkelijker is voor acteurs

Sofie 8 woorden
Jennifer 8 woorden
Maakt er verhaalvorm van.
Freek 7 woorden
(hij maakte van juweel - juwelen)
Daphne 7 woorden
Aaf 7 woorden


Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #138 Gepost op: 23-01-2014, 23:39:30 »
Dan was Aaf idd de beste keuze  ;D
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #139 Gepost op: 23-01-2014, 23:39:31 »
Ik dacht zelf Jennifer, maar ondertussen bekeken en zelfs met de huidige matige kwaliteit kan ik niets anders dan zeggen dat het inderdaad Daphne was. Aaf zegt dit twee tellen later in een biecht ook nog eens. Wat je in ieder geval ziet is dat Aaf 'ne' schrijft. Daar kan ik alleen DaphNE van maken...
Geen HD, maar zeker Daphne...

Omnia vincit amor