Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154685 keer)

Offline Melvin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #140 Gepost op: 23-01-2014, 23:39:48 »
Enige andere optie zou zijn: 8 goede en 8 foute, maar dat zijn alle kokers zeer waarschijnlijk. Dus 6 goede en 3 onjuiste is inderdaad de verdeling zoals het gepakt is. Zou fijn zijn als iemand een overzicht maakt met welke kokers wij gepakt zien worden en of deze goed / fout waren. Kijken of we er wat uit kunnen afleiden.

Het ziet er inderdaad niet naar uit dat er 16 kokers in de kom worden gelegd bij Art (Freek stuk of 3,  Jan-Willem 1, Daphne 2? en dan zou Tygo er 10 gepakt moeten hebben wat niet mogelijk is). De optie die ik eerder beschreef zal dus hoogstwaarschijnlijk ook de enige juiste zijn

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #141 Gepost op: 23-01-2014, 23:42:44 »
Dat lijkt mij wat voorbarig. Ik dacht (en hetzelfde zei ex-mol Milouska in Moltalk ook) dat het juist slim kan zijn om snel te gaan ruilen. De aandacht gaat gelijk naar deze ruil. De anderen hebben dan ook de neiging om snel te gaan ruilen en ze denken helemaal niet na over een tactiek verder. Laat staan dat iemand bedacht dat ze de twee geldenveloppen moesten ruilen. Het kan dus wel een molactie zijn....

Ja maar er is dan wel een risico dat de geldenveloppen per ongeluk geruild worden en als je zelf al geruild hebt, kun je daar geen invloed meer op uitoefenen. Snel ruilen is mogelijk wel Mols, maar deze specifieke ruil is typisch onmols m.i. Dus Jennifer en Tygo beiden geen mol.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #142 Gepost op: 23-01-2014, 23:43:30 »
Ik heb even een redelijk uitgebreide analyse gemaakt van de 1e opdracht. Overzicht staat in de bijlage.

De belangrijkste conclusies zijn:
-De keuze van Jan-Willem heeft geleid tot het hoogst mogelijke bedrag in de pot. (zelfs er vanuit gaande dat alle andere kandidaten alle woorden die ze hebben doorgegeven nog wisten)
-Degene die de meeste woorden weglaat is Susan, maarliefst 5! (toch vreemd, aangezien ze minder woorden te onthouden had dan Tygo.
-Tygo verbouwt 2 woorden en vergeet er 4. (toch 'kost' dit maar 2 woorden)
-Jenniffer, Freek, Daphne en Aaf vergeten/verbouwen geen woorden die geld kosten (al is dit natuurlijk veel gemakkelijker op het moment dat je er maar 10 hoeft te onthouden.)

Verderde analyse over wat dit betekent over wie de mol is laat ik aan jullie over  ;)

Edit: in de bijlage staat foutief dat Susan er 4 niet doorgeeft aan Sofie, dit zijn er 5.
PPs. Het is natuurlijk mogelijk dat een woord een stap meer heeft overleeft dan in dit overzicht, (montage/sugestie) maar dat kan niet erg veel schelen.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 23:46:42 door Yaco »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #143 Gepost op: 23-01-2014, 23:47:23 »

-Degene die de meeste woorden weglaat is Susan, maarliefst 5! (toch vreemd, aangezien ze minder woorden te onthouden had dan Tygo.

Mooie analyse en dank hiervoor! ::ok:: Dacht al dat ze best had lopen mollen bij deze opdracht, maar had het zelf nog niet teruggekeken.

Offline Mollmans

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #144 Gepost op: 23-01-2014, 23:52:49 »
Je kunt natuurlijk expres je mol aanwijzen als vertrouwenspersoon. Om te kijken of die gaat mollen in die positie of niet. Lijkt me nog niet zo gek.
Klopt, maar dat vind ik ook niet het vreemde. Wat ik vreemd vind is dat als Aaf daadwerkelijk Daphne als mol heeft, en daar dus op ingezet heeft, dat Aaf er nog in zit.
Maar ja, uiteindelijk zegt dat ook nog niet heel veel in deze fase van het spel... laat ik het maar houden op mijn tunnelvisie.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #145 Gepost op: 23-01-2014, 23:53:26 »
Roltrap: goede woorden opnoemen

Tygo 14 woorden
Susan 8 woorden
Begint bij Sofie over woord "opium" "O nee vergeten vergeten"
In biecht geeft aan tekst leren met verhaaltje gemakkelijker is voor acteurs

Sofie 8 woorden
Jennifer 8 woorden
Maakt er verhaalvorm van.
Freek 7 woorden
(hij maakte van juweel - juwelen)
Daphne 7 woorden
Aaf 7 woorden



Ik ben ze ook bij langs gegaan. Juweel ging al fout bij Susan dus ik heb de goede antwoorden vanaf haar aangepast met die van jou:
*Tygo 14 woorden (zegt fout: Emotie en Fagot, mist Gids, ritme, schragen, examen, fopspeen, tissue)
*Susan 8 woorden (bij Susan gaat het goed mis, ze vergeet 6 woorden en onthoudt er maar 8. Ze bedenkt Opium erbij en zegt Juweeltje ipv Juweel. Deze fouten worden overgenomen door de rest)
*Sophie 7 woorden (ze zegt Juwelen ipv Juweel, dus dat is fout. Goed: aroma, biljet, corsage, derriere,koraal, mafkees, netvlies)
*Jennifer 7 woorden (Idem goed als Sophie)
Maakt er verhaalvorm van.
*Freek 7 woorden (neemt alles over van Jennifer)
*Daphne 7 woorden
*Aaf 7 woorden

Waar het dus misging:
Tygo  heeft 6 woorden fout: 14 van de 20
Susan heeft maar liefst 6 van de 14 woorden van Tygo vergeten

Offline ingmol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #146 Gepost op: 23-01-2014, 23:56:46 »
Ik ben het er mee eens dat Susan en Freek molse acties hebben uitgehaald deze aflevering. Maar de keuze van Sofie snap ik niet. Je hebt een vrijstelling. Even los of mensen geloven dat je die hebt, waarom zet je dan (als je kandidaat bent) niet alles op alles om daar zelf een goed item aan over te houden? Ze gaat niet in op de 3 jokers van Tygo en Jennifer, of de twee jokers van Aaf. Ze zegt ook dat ze uiteindelijk niet goed weet waarom ze met Freek ruilde? Liefdadigheid, molactie, of warrigheid...

Edit: bedenk me net dat bij deze opracht je eventueel ook je identiteit (mol of kandidaat) op het spel zet als je te opzichtig ergens voor gaat.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2014, 23:59:37 door ingmol »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #147 Gepost op: 24-01-2014, 00:00:44 »
Bovendien: het meeste geld viel te halen voor Jan Willem door voor Aaf te kiezen, aangezien iedereen vanaf Sophie evenveel goede woorden had onthouden:

Te verdienen geld:
Tygo: 350    (14x25)
Susan: 400   (8x50)
Sophie: 525  (7x75)
Jennifer 700 (7x100)
Freek   875  (7x125)
Daphne 1050  (7x150)
Aaf   1225   (7x175)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2014, 00:03:30 »
Op de roltrap hoor je Susan nog Juweel zeggen.

Sofie komt met terughalen bij Susan Juweeltje.
Maar Jennifer hoor je in de biecht wel weer Juweel zeggen...
Freek zegt dan weer Juwelen...
 ???

Daarnaast Susan, Sofie, Freek zie je stil staan op de roltrap
Jennifer zien we niet op roltrap
Daphne + Aaf zien we rennen

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2014, 00:04:42 »
Wat ik opvallend vind bij het versturen van de eveloppen is dat Aaf de vorige keer nog vond dat er te weinig geld was om enveloppen op te sturen: "We hebben nu nog zo weinig geld in de pot, de kans is groot dat er in andere afleveringen veel meer verdiend wordt!" (of iets in die richting).
En wat gebeurt er? Ze stuurt een schamele €350,- op...

Maar de keuze van Sofie snap ik niet. Je hebt een vrijstelling. Even los of mensen geloven dat je die hebt, waarom zet je dan (als je kandidaat bent) niet alles op alles om daar zelf een goed item aan over te houden? Ze gaat niet in op de 3 jokers van Tygo en Jennifer, of de twee jokers van Aaf. Ze zegt ook dat ze uiteindelijk niet goed weet waarom ze met Freek ruilde? Liefdadigheid, molactie, of warrigheid...

Ik denk een soort blinde paniek die je op dit soort momenten vaker ziet (recentelijk nog bij de marktopdracht) ze gelooft niemand. Als je niemand gelooft is het toch een blinde gok en kun je net zo goed ruilen met de eerste de beste die daartoe bereid is.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #150 Gepost op: 24-01-2014, 00:05:13 »
Heeft jw het bord mogen zien of niet.  Dat is wel een belangrijk detail.  Zoja, zag hij dat aaf maar twee goede had.
klaar voor de strijd

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #151 Gepost op: 24-01-2014, 00:06:58 »
Wat ik opvallend vind bij het versturen van de eveloppen is dat Aaf de vorige keer nog vond dat er te weinig geld was om enveloppen op te sturen: "We hebben nu nog zo weinig geld in de pot, de kans is groot dat er in andere afleveringen veel meer verdiend wordt!" (of iets in die richting).
En wat gebeurt er? Ze stuurt een schamele €350,- op...
Begrijpelijk, na het "fiasco lege pot bij de roeiopdracht". Zou ik ook voorzichtig zijn.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Melvin94

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #152 Gepost op: 24-01-2014, 00:09:01 »
Heeft jw het bord mogen zien of niet.  Dat is wel een belangrijk detail.  Zoja, zag hij dat aaf maar twee goede had.

Doet er niet echt toe, want als JW zelf de mol is, dan weet hij van tevoren al welke woorden er al vaststaan.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #153 Gepost op: 24-01-2014, 00:09:28 »
Heeft jw het bord mogen zien of niet.  Dat is wel een belangrijk detail.  Zoja, zag hij dat aaf maar twee goede had.
Het lijkt of hij het bord niet heeft kunnen zien voor zijn keuze.
Zoals uit mijn analyse en die van nat79 echter blijkt is er in beide gevallen met Aaf het meeste te verdienen. Deze zelfde analyse hoor je hem op beeld ook maken.

Offline Adl333

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #154 Gepost op: 24-01-2014, 00:15:10 »
Ik begrijp heel de commotie om het 'juweel/juweeltje/juwelen' verhaal niet.
Het woord is al gegeven op het bord (wat de mol weet), dus wat is het nut voor hem/haar dan om dit woord te veranderen en zich dus verdacht te maken?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #155 Gepost op: 24-01-2014, 00:17:26 »
Ik begrijp heel de commotie om het 'juweel/juweeltje/juwelen' verhaal niet.
Het woord is al gegeven op het bord (wat de mol weet), dus wat is het nut voor hem/haar dan om dit woord te veranderen en zich dus verdacht te maken?

Dus misschien kijken naar de mensen die dat woord juist goed doorgaven. Daar zou de mol dan bij moeten zitten

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #156 Gepost op: 24-01-2014, 00:18:36 »
Het makkelijkst voor deze opdracht is natuurlijk dat de Mol juist niet de woorden al weet, juist omdat JW meeluistert. Stel dat de Mol de woordenlijst al kende, en dan per ongeluk een woord zegt wat hij niet had kunnen weten (om kandidaats over te komen), of een fout gezegd woord per ongeluk weer goed zegt (Juwelen/Juweel), dan heb je de poppen aan het dansen. Bovendien moet de Mol hier niet mols overkomen, dus door hem gewoon het spel te laten spelen als een kandidaat, valt hij helemaal niet op.
The British are not impressed.

Offline louise85

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #157 Gepost op: 24-01-2014, 00:19:02 »
Wat mij opviel is dat de enveloppen bij de ruilopdracht niet in chronologische volgorde lagen. (misschien een sfeershot  ???)
Aan de ene kant;
1-6-4-7
en de andere kant;
2-8-5-3

En heb ik het goed gezien, wilde Sophie eigenlijk de enveloppe van Tygo?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #158 Gepost op: 24-01-2014, 00:19:19 »
Het lijkt of hij het bord niet heeft kunnen zien voor zijn keuze.
Zoals uit mijn analyse en die van nat79 echter blijkt is er in beide gevallen met Aaf het meeste te verdienen. Deze zelfde analyse hoor je hem op beeld ook maken.

De mol weet natuurlijk wel dat er een aantal cruciale woorden al is voorgedrukt op het bord... Aaf wist dezelfde 7 woorden als de 4 mensen voor haar (wellicht 6 trouwensik telde alleen op uit haar mond aroma, biljet, corsage, derriere, koraal en netvlies), maar kon daarvan maar 2 invullen op het bord.
De mol weet dus dat vanaf Sophie idereen maar 2 woorden kon invullen. Desalniettemin, een rare keus toch voor Aaf als JW de mol mocht zijn, want Sophie had ook maar 2 woorden op het bord kunnen invullen, waarmee ze 150 euro had verdiend, terwijl Aaf met diezelfde 2 woorden 200 euro meer verdiende. Geen echte molactie van JW denk ik...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #159 Gepost op: 24-01-2014, 00:20:00 »
Ware het niet dat de vraag was of FREEK wist wat er in de koffer zat.

Exact! Ik weet zeker dat ik ook Freek heb gehoord en niet Jan-Willem.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!