Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154679 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #160 Gepost op: 24-01-2014, 00:21:52 »
Ik begrijp heel de commotie om het 'juweel/juweeltje/juwelen' verhaal niet.
Het woord is al gegeven op het bord (wat de mol weet), dus wat is het nut voor hem/haar dan om dit woord te veranderen en zich dus verdacht te maken?

Het ging alleen maar om het tellen van het juiste aantal woorden. Inderdaad, de mol zou hebben geweten dat dit woord niet van belang was aangezien het al was voorgedrukt en een extra fout erin maken dus onnodig was. Maar voor een correcte telling van wie welke woorden onthouden heeft was het wel even van 'belang'.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #161 Gepost op: 24-01-2014, 00:24:52 »
Het makkelijkst voor deze opdracht is natuurlijk dat de Mol juist niet de woorden al weet, juist omdat JW meeluistert. Stel dat de Mol de woordenlijst al kende, en dan per ongeluk een woord zegt wat hij niet had kunnen weten (om kandidaats over te komen), of een fout gezegd woord per ongeluk weer goed zegt (Juwelen/Juweel), dan heb je de poppen aan het dansen. Bovendien moet de Mol hier niet mols overkomen, dus door hem gewoon het spel te laten spelen als een kandidaat, valt hij helemaal niet op.

Ja dat is een goed punt... stel dat de mol die 20 woorden goed heeft ingestudeerd van tevoren, hoe makkelijk is het dan om per ongeluk een van die woorden, die niet door de voorganger is doorgegeven, toch aan de volgende te geven? Mol zou dan die woordenkennis bewust moeten uitschakelen en heel precies moeten luisteren naar de woorden van de persoon voor hem, voorkomen dat woorden uit zijn herinnering ertussen komen, en ook nog (mogelijk) gaan bedenken welk woord/woorden hij eruit laat voor de volgende persoon, om te mollen. Vermoeiend hoor :)  (of misschien een eitje voor een goede mol?)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #162 Gepost op: 24-01-2014, 00:33:22 »
Het ging alleen maar om het tellen van het juiste aantal woorden. Inderdaad, de mol zou hebben geweten dat dit woord niet van belang was aangezien het al was voorgedrukt en een extra fout erin maken dus onnodig was. Maar voor een correcte telling van wie welke woorden onthouden heeft was het wel even van 'belang'.


Ja ik zie ook zojuist dat Juweel al op bord staat... dat zat anders in mijn hoofd. Dus inderdaad niet relevant.

Offline louise85

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #163 Gepost op: 24-01-2014, 00:36:40 »
Bij de kokeropdracht zijn er zeer waarschijnlijk 9 kokers verdiend, namelijk 6 met geld en 3 met -geld.
Kan iemand zien wie hoeveel kokers inlevert bij Art?
Tygo moet van Sophie de eerste 2 overslaan, ook Daphne moet de eerste 2 overslaan en Jan-Willem ook en hij vergeet de 3e. Dus Jan-Willem heeft er dan 1, Tygo 2 en Daphne 2, maar dan zou Freek er 4 moeten hebben en volgens mij levert hij er maar 3 in. Dus iets klopt daar niet.

Art geeft aan dat er 2000 euro verdiend had kunnen worden, dus dat zouden 8 kokers met 250 euro zijn. Dan hebben ze er 2 met geld laten hangen. Jan-Willem en het boekje van Aaf is er daar 1 van. Weet iemand of het waar is dat dat gewicht bij de trekopdracht in de studio maar 50 kilo was, want die laten ze ook hangen. Als dat namelijk zo is dan weet Freek dus niet wat er in die koffer heeft gezeten en is hij niet de mol?

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #164 Gepost op: 24-01-2014, 00:44:34 »
De mol weet dus dat vanaf Sophie idereen maar 2 woorden kon invullen. Desalniettemin, een rare keus toch voor Aaf als JW de mol mocht zijn, want Sophie had ook maar 2 woorden op het bord kunnen invullen, waarmee ze 150 euro had verdiend, terwijl Aaf met diezelfde 2 woorden 200 euro meer verdiende. Geen echte molactie van JW denk ik...

Het kiezen voor Aaf is inderdaad geen molactie van JW, dat heb ik al eerder geconcludeerd. Ik denk echter dat hij geen keus had. De anderen weten immers ook wat ze hebben doorgegeven. Had hij bijvoorbeeld Sofie (of elke willekeurige kandidaat daarna) gekozen, dan hadden ze gezegd: je hoorde toch dat ik maar 11 woorden door kreeg van Susan!

Daarmee  maak je jezelf natuurlijk wel erg verdacht.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #165 Gepost op: 24-01-2014, 00:45:21 »
Enveloppen opdracht:

Daphne, Jan - Willem en Freek waren het snelst met enveloppen pakken.
Susan als laatst.

Aldus mijn observatie...

Offline Adl333

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #166 Gepost op: 24-01-2014, 00:46:55 »
Bij de kokeropdracht zijn er zeer waarschijnlijk 9 kokers verdiend, namelijk 6 met geld en 3 met -geld.

Ik vraag me ook af waarom er 9 kokers zijn meegenomen.
Art vertelt in de uitleg duidelijk dat er per touw 2 kokers met geld hangen! Waarom laat je iemand dan een 3e (of evt. 4e) pakken?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #167 Gepost op: 24-01-2014, 00:48:16 »
Bij de kokeropdracht zijn er zeer waarschijnlijk 9 kokers verdiend, namelijk 6 met geld en 3 met -geld.
Kan iemand zien wie hoeveel kokers inlevert bij Art?
Tygo moet van Sophie de eerste 2 overslaan, ook Daphne moet de eerste 2 overslaan en Jan-Willem ook en hij vergeet de 3e. Dus Jan-Willem heeft er dan 1, Tygo 2 en Daphne 2, maar dan zou Freek er 4 moeten hebben en volgens mij levert hij er maar 3 in. Dus iets klopt daar niet.

Art geeft aan dat er 2000 euro verdiend had kunnen worden, dus dat zouden 8 kokers met 250 euro zijn. Dan hebben ze er 2 met geld laten hangen. Jan-Willem en het boekje van Aaf is er daar 1 van. Weet iemand of het waar is dat dat gewicht bij de trekopdracht in de studio maar 50 kilo was, want die laten ze ook hangen. Als dat namelijk zo is dan weet Freek dus niet wat er in die koffer heeft gezeten en is hij niet de mol?

Weet bijna zeker dat dit 150 kilo was geen 50

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #168 Gepost op: 24-01-2014, 00:51:23 »
Zit even terug te kijken en Sofie heeft die aanwijzing voor de zwarte vrijstelling natuurlijk gekregen omdat ze in eerste instantie de vrijstelling had bij de enveloppen, maar die moest opgeven. Tenminste, dat lijkt me.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #169 Gepost op: 24-01-2014, 00:52:56 »
Het kiezen voor Aaf is inderdaad geen molactie van JW, dat heb ik al eerder geconcludeerd. Ik denk echter dat hij geen keus had. De anderen weten immers ook wat ze hebben doorgegeven. Had hij bijvoorbeeld Sofie (of elke willekeurige kandidaat daarna) gekozen, dan hadden ze gezegd: je hoorde toch dat ik maar 11 woorden door kreeg van Susan!

Daarmee  maak je jezelf natuurlijk wel erg verdacht.

Dat is ook waar en het gaat niet om een heel groot bedrag.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #170 Gepost op: 24-01-2014, 00:53:39 »
Kan iemand zien wie hoeveel kokers inlevert bij Art?
Nog niet heel duidelijk, maar in mijn overzicht heb ik er bij geschreven wat ik nu gezien denk te hebben.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 01:04:26 door Rat »

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #171 Gepost op: 24-01-2014, 00:56:35 »
Hey, herkende iemand de muziek tijdens het "ruilspel"??

Volgens mij was het van Harry Potter 1, maar welke scene?

Laaaater

Ik dacht zelf Half Blood Prince?
http://www.youtube.com/watch?v=nvzBTL0MslE

Edit (ff terug geluisterd, laatste deel zit er ook in idd)
http://www.youtube.com/watch?v=uI_9kZ2qZNE
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 01:07:05 door M90 »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #172 Gepost op: 24-01-2014, 00:57:51 »
Dat is ook waar en het gaat niet om een heel groot bedrag.

En als je als mol het vertrouwen hebt, wil je dat toch houden
klaar voor de strijd

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #173 Gepost op: 24-01-2014, 00:58:03 »
Wat mijns inziens bij deze aflevering leuke informatie op kan leveren is kijken wat kandidaten doen op het moment dat ze (voor ons duidelijk) liegen.
Jan-Willem wil ik om die reden bijna afschrijven als mol. Vooral de onhandige manier waarop hij reageert op het moment dat hij de envelop moet posten (die hij niet heeft) komt erg ongeloofwaardig over. Ik zou hem ook van geen kant geloven als ik dat warrige, hortende en stotende verhaal te horen kreeg. Ik denk dus dat hij veel te ongemakkelijk wordt van dat liegen om de mol te kunnen spelen.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #174 Gepost op: 24-01-2014, 01:02:17 »
Het kiezen voor Aaf is inderdaad geen molactie van JW, dat heb ik al eerder geconcludeerd. Ik denk echter dat hij geen keus had. De anderen weten immers ook wat ze hebben doorgegeven. Had hij bijvoorbeeld Sofie (of elke willekeurige kandidaat daarna) gekozen, dan hadden ze gezegd: je hoorde toch dat ik maar 11 woorden door kreeg van Susan!

Daarmee  maak je jezelf natuurlijk wel erg verdacht.

Dat is ook waar en het gaat niet om een heel groot bedrag.

Daarna komt ook het enveloppenspel:
JW is de eerste die het 'overleg' opent door te beginnen over vrijstelling. Hierdoor is er geen kans om voor iemand te zeggen, laten we eerst kijken wie wat heeft? Er is geen kans om samen te werken, zoals Milouska ook aangaf in Moltalk, een Mol wil die samenwerking voorkomen, want dan heeft een Mol geen/tot weinig kans.
Als JW de mol is, voorkomt hij hierdoor dat er €1500,- in de pot komt. Dan maakt die €350,- ook niet uit

Zelf zie ik meer Susan of Freek als mol, maar bij JW heb ik zo'n onderbuikgevoel ::)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #175 Gepost op: 24-01-2014, 01:13:38 »
Daarna komt ook het enveloppenspel:
JW is de eerste die het 'overleg' opent door te beginnen over vrijstelling. Hierdoor is er geen kans om voor iemand te zeggen, laten we eerst kijken wie wat heeft? Er is geen kans om samen te werken, zoals Milouska ook aangaf in Moltalk, een Mol wil die samenwerking voorkomen, want dan heeft een Mol geen/tot weinig kans.
Als JW de mol is, voorkomt hij hierdoor dat er €1500,- in de pot komt. Dan maakt die €350,- ook niet uit
Lijkt me eigenlijk niet eens nodig. Uit het verleden is gebleken dat mensen toch gekke dingen gaan doen zodra er jokers of vrijstellingen en onderhandelingen in beeld komen. Meestal is de pot hiervan het slachtoffer, want iedereen gaat voor eigenbehoud eerst en de pot op twee. Dit is ook niet minder dan logisch.(tenzij je Dick Jol heet misschien ::)) Als je eruit ligt heb je niets aan geld in de pot. Wat voor mij nog onbegrijpelijker is is dat ze er vaak ook voor kiezen om mensen (tegen kosten) in het spel te houden, ook al zijn dit concurenten.
(Voorbeelden zijn er legio:
marktopdracht, Tim terug laten komen (vorig jaar) onderhandelingen in Ijsland, 1000 euro inleveren voor een vrijstelling in 2008, jokers inleveren (a 100 euro per stuk) ook in 2008, en zo zijn er vast nog wel meer die me momenteel even niet te binnen schieten.)

Daarnaast zet je jezelf meteen buiten spel en heb je geen invloed meer op het wel of niet ruilen van het geld.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #176 Gepost op: 24-01-2014, 01:18:39 »
Nog niet heel duidelijk, maar in mijn overzicht heb ik er bij geschreven wat ik nu gezien denk te hebben.
Daphne volgens mij 2 kokers, JW 1, Dat zou betekenen: Tygo+Freek=6, waarvan Tygo niet meer dan 2 en dus Freek 4.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #177 Gepost op: 24-01-2014, 01:20:29 »
Art Intro : "...Doel; 3 vrouwen in de finale, het is de vraag of dat gaat lukken, want dan moet je wel de Mol aan je kant hebben..." is de Mol een man?
Omnia vincit amor

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #178 Gepost op: 24-01-2014, 01:23:00 »
Art Intro : "...Doel; 3 vrouwen in de finale, het is de vraag of dat gaat lukken, want dan moet je wel de Mol aan je kant hebben..." is de Mol een man?

Hij zegt eigenlijk: 3 vrouwen in de finale lukt alleen als je de mol aan je kant hebt. Dus dan zou de mol juist een vrouw moeten zijn toch?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #179 Gepost op: 24-01-2014, 01:26:46 »
Hij zegt eigenlijk: 3 vrouwen in de finale lukt alleen als je de mol aan je kant hebt. Dus dan zou de mol juist een vrouw moeten zijn toch?

Het is simpel : 3 vrouwen in de finale lukt alleen als de mol ook een vrouw is. Is de mol een man, dan gaat het never  nooit lukken. Dat is wat Art zegt. Dus weten we nog niks :P