Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154683 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #300 Gepost op: 24-01-2014, 18:44:24 »
Overigens is het geld dat Aaf heeft opgestuurd nu al verdwenen, toch? Want ze had 'm naar Daphne gestuurd.

Deze mythe blijft maar steeds terug keren. Geld verdwijnt niet. Het is er weer in aflevering 9. Maar er zal geen rente bij komen. Art heeft dat toch echt duidelijk uitgelegd, maar blijkbaar is er toch veel verwarring over. Zelfs bij Moltalk heeft Arjen het verkeerd gezegd en moest hij gecorrigeerd worden. Zo moeilijk was dat toch niet?!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #301 Gepost op: 24-01-2014, 18:44:58 »
Er zijn 8 kokers met 250 (Art: er viel 2000 euro te winnen). 6 daarvan zijn binnengesleept. 1 daarvan hangt er nog (heeft JW in het boekje van Aaf gekeken). Er kan dus nog maar 1 vraag zijn, waarbij de koker niet is meegenomen, maar dat er wel geld in zit.

Nu krijg je dus de vreemde paradox over Freek. Als de 1000 euro vraag wel correct zou zijn, dan hebben we de laatste 250 koker. Dat betekent dus dat de koker of Freek de inhoud van de koffer weet -100 bevat!

Andere opties zijn mogelijk. Bijvoorbeeld dat Freek 500 euro zoek heeft gemaakt. Maar de enige optie die er niet is, is dat Freek 200 euro heeft kwijtgemaakt en de mol is.
Mooie analyse!  ::ok:: Was er nog niet aan toe gekomen om er zelf diep in te duiken, maar gelukkig anderen dus wel. :)

Misschien heeft Freek een ander bedrag zoekgemaakt als hij de Mol is, dat kan, maar zelf geloof ik er niet in dat de Mol niet weet wat er in dat koffertje zat. Is een té essentieel aspect van die opdracht, naar mijn idee. De Mol móet weten hoeveel geld er met wat gewonnen (of verloren) kan worden om een sabotagestrategie te kunnen bepalen. Kees, Tim en de kokers vorig jaar was toch een ander geval, want dat had volgens mij niet direct met geld te maken.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #302 Gepost op: 24-01-2014, 18:47:09 »
Dit is pas raar!
Ik deed voor de lol op www.wieisdemol.nl de test.
Is dit een echte, eerlijke test? Want de vraagstelling is wel vreemd?

Hoe verwoord je de plek waar Jan-Willem stond?

Wat dacht je gewoon van laatste? Ze moesten toch een volgorde bepalen, waarbij iemand die het vertrouwen van de hele groep heeft als laatste aangewezen werd en toen koos men voor JW. JW stond dus als laatste.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #303 Gepost op: 24-01-2014, 18:47:34 »
Kees, Tim en de kokers vorig jaar was toch een ander geval, want dat had volgens mij niet direct met geld te maken.

Hoe bedoel je precies?
De koker ging toch open, waardoor 500 euro minder te ontwikkelen was?  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #304 Gepost op: 24-01-2014, 19:00:57 »
Mooie analyse!  ::ok:: Was er nog niet aan toe gekomen om er zelf diep in te duiken, maar gelukkig anderen dus wel. :)

Misschien heeft Freek een ander bedrag zoekgemaakt als hij de Mol is, dat kan, maar zelf geloof ik er niet in dat de Mol niet weet wat er in dat koffertje zat. Is een té essentieel aspect van die opdracht, naar mijn idee. De Mol móet weten hoeveel geld er met wat gewonnen (of verloren) kan worden om een sabotagestrategie te kunnen bepalen. Kees, Tim en de kokers vorig jaar was toch een ander geval, want dat had volgens mij niet direct met geld te maken.
Wat ik denk dat er gebeurd is, is dat er (en dan maak ik een heel klein sprongetje uit de Wie is de Mol wereld, sorry) een stukje programma is uitgezonden waar enerzijds de Freek-verdenkers dieper hun tunnel in konden duiken en anderzijds de speurneuzen Freek lichtjes konden doorstrepen als mol. Ik heb een streep door Freek gezet.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #305 Gepost op: 24-01-2014, 19:19:10 »
JP en Eva gespot! HAHA!  ::rofl::

JP stuurt de Mol even een sms met de laatste informatie over de volgende opdracht!  ;D

http://oi40.tinypic.com/w7n8r7.jpg
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #306 Gepost op: 24-01-2014, 19:43:15 »
JP en Eva gespot! HAHA!  ::rofl::

JP stuurt de Mol even een sms met de laatste informatie over de volgende opdracht!  ;D

http://oi40.tinypic.com/w7n8r7.jpg

Dat is wel grappig want op pagina 7 schreef ik dit:

Heeft Freek omdat hij penningmeester is ook de telefoon op zak zodat Art de kandidaten kan bellen?
Meteen aan het begin als de kandidaten aan het eten zijn, valt het me op dat Freek de telefoon op tafel legt (nou ja je ziet het niet gebeuren maar aan de lichaamstaal te zien is hij met 'iets' bezig 02:40, en voorheen ligt er ook nog geen telefoon op tafel) en kort daarna belt Art voor de uitleg van de 1e opdracht. Alsof Freek wist dat Art zou bellen.
Vond het toch wel weer grappig dat Susan zegt "moltelefoon" en Freek met Art aan het bellen is.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #307 Gepost op: 24-01-2014, 19:43:49 »
Geld tegen geld ruilen zorgt nog steeds voor halve biljetten. Alleen zijn die dan in handen van andere deelnemers.

Exact! Dus uitsluitend als men de ene helft van het duizendje en de andere helft van het vijfhonderdje had geruild, dan en alleen dan waren er twee biljetten compleet geweest en had men 1500 euro in de pot gespeeld. Door simpelweg de enveloppen met complete inhoud te ruilen had men niets gescoord!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #308 Gepost op: 24-01-2014, 19:53:42 »
Mol J?
Jan-Willen/Jennifer?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #309 Gepost op: 24-01-2014, 20:09:20 »
JP en Eva gespot! HAHA!  ::rofl::

Grappig! :D

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #310 Gepost op: 24-01-2014, 20:09:49 »
Mol J?
Jan-Willen/Jennifer?
JA!! of het is Aaf Brandt Corstius DE Fopspeen
Ze probeert te boel te foppen!!! >:D
[Sarcasm off]

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #311 Gepost op: 24-01-2014, 20:16:31 »
JA!! of het is Aaf Brandt Corstius DE Fopspeen
Ze probeert te boel te foppen!!! >:D
[Sarcasm off]
::rofl::

Was mooi geweest als Aaf onderaan had gestaan en A t/m E goed had gedaan en dan de boel vergeet tot ze bij de M is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #312 Gepost op: 24-01-2014, 20:24:24 »
Geld naar een kandidaat opsturen die aflevering 9 niet haalt zorgt ervoor dat er geen rente verdiend wordt. Maar veilig is het sowieso

Ze zeggen wel "ALS het aankomt", dus er zit vast nog een staartje aan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #313 Gepost op: 24-01-2014, 21:11:27 »
Het was Aaf. Aaf wist het.  ;D

Diezelfde hint (destijds op IJsland, door de toenmalige Mol) gaan ze natuurlijk niet nog eens gebruiken.
Dus Aaf heeft dat waarschijnlijk bewust geroepen om zichzelf verdacht te maken.
Conclusie: Aaf is dus niet de Mol!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #314 Gepost op: 24-01-2014, 21:12:55 »
Diezelfde hint (destijds op IJsland, door de toenmalige Mol)
Noord-Ierland, Jon wist dat ze de kruisvaarders achterna gingen.

Overigens heb ik de woorden "ik wist het" dit jaar al eerder gehoord, van een andere kandidaat (ik meen Tygo?).
The British are not impressed.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #315 Gepost op: 24-01-2014, 21:37:08 »
Even over de kokervragen! Is er dan niemand het woord executie wil horen? De vraag was : wat voor kleur shirt had Daphne aan tijdens de executie? Iedereen gaat er hier vanuit dat rood correct is.. Geloof me ik heb 460000 pagina's terug zitten lezen (zo voelt dat aan dan) maar tijdens de eerste test had ze een rood shirt aan, tijdens de eerste executie na het tweede deel van de test was haar shirtje toch echt een geel shirt aan :


 
Profiler

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #316 Gepost op: 24-01-2014, 21:42:28 »
Art zegt bij de eerste keer: maak je klaar voor test én executie.
Als er niemand uitgaat, noemt dat toch ook executie ?

Het is een discussiepunt en het hangt natuurlijk ook van interpretatie af?
klaar voor de strijd

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #317 Gepost op: 24-01-2014, 21:50:56 »
Executie is het moment als iemand afvalt, althans zo interpreteer ik het.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #318 Gepost op: 24-01-2014, 21:55:40 »
Executie is het moment als iemand afvalt, althans zo interpreteer ik het.

Dus aflevering 3 had ook geen executie volgens jou?

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #319 Gepost op: 24-01-2014, 21:58:02 »
Executie is het moment als iemand afvalt, althans zo interpreteer ik het.
Zo denk ik er dus ook over.. Het hangt af van correct lezen ofwel begrijpend lezen, als Art zegt : maak je klaaf voor test en executie < in die zin kan de executie altijd later komen, ook omdat de test nog niet volledig is maar waarvan de eerste helft gemaakt word, later volgen de vragen 11 tot 20. Dus eigenlijk is er maar 1 test met een tussenstand.. Dan executie.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2014, 22:01:21 door Fragiel »
Profiler