Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154603 keer)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #340 Gepost op: 25-01-2014, 00:38:07 »
Over de enveloppen:

Volgens mij had er alleen geld verdiend kunnen worden, als de twee met het geld niet de HELE envelop hadden geruild, maar ze 1 half briefje hadden gegeven aan de ander, en de ander 1 half briefje (uiteraard een andere helft dan hij ontvangt) terug geeft. Dan hebben ze geruild, EN ze hebben ineens hele briefjes. De één 500 en de ander 1.000.

Om dat voor elkaar te krijgen, moet de groep overleggen, anders bedenk je dat niet. De mol hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat de discussie niet gaat over het geld, maar over onderhandelen! En dat doet JW heel goed. :) Ook Jennifer en Tygo zouden hierbij verdacht kunnen worden, maar dat kan ook onbewust zijn, en alleen greed.

Er was nog onwijs veel tijd over. Dus, genoeg tijd om dit concept te bedenken, zou je niet zeggen?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #341 Gepost op: 25-01-2014, 01:13:40 »
Ik heb een strakke hint gevonden, waarbij dat vliegje (of wat het ook mocht zijn) misschien ons laat wijzen op enkele shots later, waar Aaf exact de twee vuisten uitbeeld!
Mollentranen?
Hier hou ik van!   ::vergroot::

*Arme Aaf, de lieverd!*
Tranen van gemis maar wellicht idd ook uit schuldgevoel (zie topic Aaf).
Omnia vincit amor

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #342 Gepost op: 25-01-2014, 01:18:01 »
Over de enveloppen:

Volgens mij had er alleen geld verdiend kunnen worden, als de twee met het geld niet de HELE envelop hadden geruild, maar ze 1 half briefje hadden gegeven aan de ander, en de ander 1 half briefje (uiteraard een andere helft dan hij ontvangt) terug geeft. Dan hebben ze geruild, EN ze hebben ineens hele briefjes. De één 500 en de ander 1.000.

Om dat voor elkaar te krijgen, moet de groep overleggen, anders bedenk je dat niet. De mol hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat de discussie niet gaat over het geld, maar over onderhandelen! En dat doet JW heel goed. :) Ook Jennifer en Tygo zouden hierbij verdacht kunnen worden, maar dat kan ook onbewust zijn, en alleen greed.

Er was nog onwijs veel tijd over. Dus, genoeg tijd om dit concept te bedenken, zou je niet zeggen?

Art [22:15]: "De inhoud van je envelop is namelijk niet voor jou; je moet met één medekandidaat ruilen". Er wordt dus helemaal niet beweerd dat de complete envelop moet worden geruild. Als de twee kandidaten met het geld onderling een half briefje open en bloot hadden geruild, had de mol niets kunnen uitrichten...

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #343 Gepost op: 25-01-2014, 01:23:00 »
Inderdaad, dat is wat ik zeg (of probeer te zeggen). De mol heeft er dus belang bij dat er stiekem gedaan wordt, en dat kandidaten niet op dit idee komen.

Offline Fragiel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #344 Gepost op: 25-01-2014, 01:35:57 »
Haha die vuistjes!  ::vergroot::
Heel sterk..

Other point
Ach begrijpend lezen, begrijpend begrijpen.. Potato potáto
Punt is gewoon: er is geen executie na test 1 is geweest, pas aan het eind van de aflevering. Ik ben dan wel dyslectisch maar komop, dit is gewoon een vorm van begrijpen. Als je bij een schoolexamen niet begrijpend leest dan haal je geen voldoende! Als dit antwoord correct was, dan begrijp ik er niets meer van! Ik neem gewoon aan dat ze er niet voor niets executie op schrijven, ze kunnen ook vragen wat Daphne tijdens de eerste test aanhad, in dat geval rood.
Case closed... Next challenge please.
Profiler

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #345 Gepost op: 25-01-2014, 01:42:54 »
Hoor ik het nu goed? [45:45] Sofie: "En je hebt niet twee jokers?" Tygo: "Nee drie, een."
Zegt Tygo nu eerst 3? Slecht gelogen, Tygo...

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #346 Gepost op: 25-01-2014, 01:56:10 »
Hoor ik het nu goed? [45:45] Sofie: "En je hebt niet twee jokers?" Tygo: "Nee drie, een."
Zegt Tygo nu eerst 3? Slecht gelogen, Tygo...

Haha, nu niet alleen vierkante oogjes, maar ook 'vierkante' oortjes??  ;D

Die 'drie' komt van Sofie, niet van Tygo.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #347 Gepost op: 25-01-2014, 02:01:01 »
Haha, nu niet alleen vierkante oogjes, maar ook 'vierkante' oortjes??  ;D

Die 'drie' komt van Sofie, niet van Tygo.
Haha, bedankt voor je medeleven; ik ga meteen afsluiten.  :-[

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #348 Gepost op: 25-01-2014, 02:03:41 »
Art [22:15]: "De inhoud van je envelop is namelijk niet voor jou; je moet met één medekandidaat ruilen". Er wordt dus helemaal niet beweerd dat de complete envelop moet worden geruild. Als de twee kandidaten met het geld onderling een half briefje open en bloot hadden geruild, had de mol niets kunnen uitrichten...

De halve biljetten waren op het witte vel geplakt. Als ze dus een half biljet hadden willen ruilen, hadden ze het witte vel door moeten scheuren (of de halve biljetten eraf moeten trekken). Dat lijkt me niet de bedoeling.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #349 Gepost op: 25-01-2014, 02:08:25 »
Kan iemand een screen-shot maken van dat vliegje, al terug gespoeld maar vind het niet hoor.
[50:07] als Art het over reservetijd heeft.

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #350 Gepost op: 25-01-2014, 02:43:16 »
Wow ik herinner me opeens iets, die foto-klik geluiden komen héél vaak als er vlak bij een boom (...)

…en een Chinees.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #351 Gepost op: 25-01-2014, 02:50:22 »
Kan iemand een screen-shot maken van dat vliegje, al terug gespoeld maar vind het niet hoor.

Jelsir, je bent een held, haha, ik krijg rode wangen als ik het zie.
Geweldig, elk jaar weer die details!  ::bravo::  ::vergroot::

 Good-Riddance: Komt 'ie
Uitz. gem.: 50.07:
Omnia vincit amor

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #352 Gepost op: 25-01-2014, 06:44:50 »
Jelsir, je bent een held, haha, ik krijg rode wangen als ik het zie.
Geweldig, elk jaar weer die details!  ::bravo::  ::vergroot::

 Good-Riddance: Komt 'ie
Uitz. gem.: 50.07:
Ik zie het al voor me: "Aflevering 4 heette Jennifer. Op het moment dat Jennifer aan de beurt is bij de test loopt er een vliegje over een poster met vuisten. Dit was een verwijzing naar de vuisten van Aaf na de executie." ::rofl::

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #353 Gepost op: 25-01-2014, 11:23:52 »
off topic :)

ik las in mijn nieuwe tv gids dat na 6-2 de mol 2 weken ondergronds gaat wegens O.S.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #354 Gepost op: 25-01-2014, 11:36:20 »
Hoewel velen het niet met me eens zullen zijn, ga ik er wel van uit dat met de eerste executie de executie waar Daphne een rood shirt aan had wordt bedoeld. Zo sprak JW ook over 'de vierde executie in drie afleveringen'. Er ging weliswaar niemand naar huis, maar het kan welgetypeerd worden als het onderdeel 'executie' in Wie is de Mol?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #355 Gepost op: 25-01-2014, 11:38:48 »
Haha die vuistjes!  ::vergroot::
Heel sterk..

Other point
Ach begrijpend lezen, begrijpend begrijpen.. Potato potáto
Punt is gewoon: er is geen executie na test 1 is geweest, pas aan het eind van de aflevering. Ik ben dan wel dyslectisch maar komop, dit is gewoon een vorm van begrijpen. Als je bij een schoolexamen niet begrijpend leest dan haal je geen voldoende! Als dit antwoord correct was, dan begrijp ik er niets meer van! Ik neem gewoon aan dat ze er niet voor niets executie op schrijven, ze kunnen ook vragen wat Daphne tijdens de eerste test aanhad, in dat geval rood.
Case closed... Next challenge please.

Test en executie zijn gewoon twee woorden voor hetzelfde...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #356 Gepost op: 25-01-2014, 11:39:19 »
off topic :)

ik las in mijn nieuwe tv gids dat na 6-2 de mol 2 weken ondergronds gaat wegens O.S.


Was al bekend toch?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #357 Gepost op: 25-01-2014, 11:59:45 »
Hoewel velen het niet met me eens zullen zijn, ga ik er wel van uit dat met de eerste executie de executie waar Daphne een rood shirt aan had wordt bedoeld. Zo sprak JW ook over 'de vierde executie in drie afleveringen'. Er ging weliswaar niemand naar huis, maar het kan welgetypeerd worden als het onderdeel 'executie' in Wie is de Mol?
Je hebt aanhangers hierin hoor. Ik vind een sessie met schermpjes een executie.

Wat ik wel heb begrepen van de vragen is dat er op genoeg vragen discussie kan zijn over juist of onjuist. Afstand van de groepjes? Ik heb op Google Maps Airplanes gekeken om de hemelsbreed afstand te bepalen: 1500 meter. 1500 euro op de markt? Zou 1400 kunnen zijn. Weet Freek de inhoud van het koffertje? Ik denk het niet. Was het gewicht eigenlijk 50kg? Geen idee. Heeft Aaf het boekje van Tygo bekeken? Ik verwacht het niet.

Ik heb me in deze opdracht meer gericht op twee stellingen: Er zijn 2 kokers met 250 euro overgeslagen én het is als kandidaat logischer een koker te pakken als je het niet zeker weet (250 euro in de plus tegen 100 in de min).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #358 Gepost op: 25-01-2014, 12:02:40 »
Kan iemand een screen-shot maken van dat vliegje, al terug gespoeld maar vind het niet hoor.
Zie bijlage:
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #359 Gepost op: 25-01-2014, 12:03:19 »
off topic :)

ik las in mijn nieuwe tv gids dat na 6-2 de mol 2 weken ondergronds gaat wegens O.S.


Wrijf het er nog even in dat pas 27 februari een nieuwe aflevering komt.