Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154632 keer)

Offline Shari

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #360 Gepost op: 25-01-2014, 12:23:05 »
Het is wel degelijk zo dat het geld uit de envelop komt en in twee gescheurd wordt en dit wordt gewisseld. Op de afbeelding kan je goed zien dat het een los briefje geld op het papiertje is.


De tactiek van de mol kan dus ook zijn, dat alles in de enveloppen blijft, want zelfs als dan geld om geld gewisseld wordt,  komt er geen geld in de pot.

Even mijn theorie:
Tygo heeft 3 Jokers het is voor hem heel erg makkelijk te zeggen: kijk, ik heb 3 Jokers. Kom maar op met die andere Jokers of de vrijstelling. In de plaats daarvan gaat hij ruilen met de andere 3 Jokers terwijl Sofie (met de vrijstelling) net gezegd heeft dat ze de vrijstelling niet laat zien (letterlijk: JW: ik wil dealen met diegene met de vrijstelling. Sofie: maar die met de vrijstelling gaat dat toch helemaal niet zeggen, dat die hem heeft). Voor de rest is er dus niemand (behalve Daphne misschien) die er voordeel aan heeft om de inhoud uit zijn of haar enveloppe te laten zien. Bovendien geeft hij op dat moment de andere kandidaten het gevoel dat het spel op die manier gespeeld moet worden. Heel erg onmols gespeeld en (erg snel) opdracht geslaagd. Top molactie, als het er een is.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #361 Gepost op: 25-01-2014, 13:02:37 »
Ik heb me in deze opdracht meer gericht op twee stellingen: Er zijn 2 kokers met 250 euro overgeslagen én het is als kandidaat logischer een koker te pakken als je het niet zeker weet (250 euro in de plus tegen 100 in de min).

Ja, alleen weet je dat als kandidaat pas achteraf wanneer de kokers open gaan. Anders hadden ze net zo goed al die kokers kunnen pakken: 2000-600=1400 en dat is meer dan ze nu hadden.
Jammer genoeg wist alleen de mol dat het om 250 en -100 ging.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #362 Gepost op: 25-01-2014, 13:12:18 »
Ja, alleen weet je dat als kandidaat pas achteraf wanneer de kokers open gaan. Anders hadden ze net zo goed al die kokers kunnen pakken: 2000-600=1400 en dat is meer dan ze nu hadden.
Jammer genoeg wist alleen de mol dat het om 250 en -100 ging.
Aaaah, so true! (behalve dan dat er 8 -100 kokers waren)

Dan heb ik nog maar één stelling over: er is 1 koker blijven hangen met 250 euro erin, waarvan we niet (echt) weten welke. De 1e is door JW laten hangen op aanraden van Aaf/Susan.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #363 Gepost op: 25-01-2014, 13:13:14 »
Er moet toch ook meer dan -100 geweest zijn.
Bepaald moment hadden ze in beeld: -100+150-100= -50.
Aaf zegt dan dat ze op -300 zitten. Dan moet er toch een koker geweest zijn met -250.
klaar voor de strijd

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #364 Gepost op: 25-01-2014, 13:17:36 »
Er moet toch ook meer dan -100 geweest zijn.
Bepaald moment hadden ze in beeld: -100+150-100= -50.
Aaf zegt dan dat ze op -300 zitten. Dan moet er toch een koker geweest zijn met -250.

Aaf bedoelde waarschijnlijk dat er op dat moment al drie kokers met -100 waren geopend.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #365 Gepost op: 25-01-2014, 13:19:27 »
Aaaah, so true! (behalve dan dat er 8 -100 kokers waren)

Dan heb ik nog maar één stelling over: er is 1 koker blijven hangen met 250 euro erin, waarvan we niet (echt) weten welke. De 1e is door JW laten hangen op aanraden van Aaf/Susan.
Ja kleine vergissing, moet natuurlijk -800 zijn en dan totaal 1200 euro.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #366 Gepost op: 25-01-2014, 14:17:04 »
Dit is toch 'het seizoen van de tegenstellingen', volgens Art?
Kunnen we iets met het feit dat Jan-Willem Roodbeen tijdens de 'executie-foto' een groene broek aan heeft? "Groen (zijn broek) is het nieuwe rood (het scherm van alle kandidaten die hij wegspeelt)"?

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #367 Gepost op: 25-01-2014, 14:41:08 »
Dit is toch 'het seizoen van de tegenstellingen', volgens Art?
Kunnen we iets met het feit dat Jan-Willem Roodbeen tijdens de 'executie-foto' een groene broek aan heeft? "Groen (zijn broek) is het nieuwe rood (het scherm van alle kandidaten die hij wegspeelt)"?

Hebben we het nou allemaal niet door? We zitten al afleveringen lang naar het rode haar van Sofie te kijken en haar rode lipstift en de hint is: Groen is het nieuwe rood... Ze wisselt de beste envelop voor de slechtste evenlop bij het poker en we hebben toch gezegd dat het een seizoen van tegenstellingen is.

Zien we het dan niet? Het lijkt wel Aaf die de alfabetische volgorde voorstelt bij de Jade markt, maar eigenlijk is het Tygo die het erdoor heen drukt. In al z'n voorbereidingen snapte hij dat dat deze aflevering van pas kon komen en hij als eerste de lijst mocht onthouden bij de roltrap. En direct werd het een fiasco (Emotie, Fagot??). En dan lijkt het ook nog alsof hij zich als kandidaat gedraagt bij de pokersessie, wat een tegenstelling. Rood is het nieuwe groen.

Het moet toch duidelijk zijn? Jan-Willem is de mol! Groene broek, Roodbeen. En we zien toch dat hij juist de koker overslaat die Susan wilt oppakken. Tegenstelling... Groen is het nieuwe zwart.

Maar alles kan in de prullenbak. Freek is de mol. In op zoek naar Joseph moest hij ervoor zorgen dat iedereen hem aanwees en nu in WIDM is het precies andersom, niemand mag 'm zien of horen. En die groene vrijstelling die hij niet inzette, is natuurlijk een dubbel psych naar Tygo, omdat hij toch geen rood scherm kan krijgen. Wie lacht er nou het laatst Tygo, haha. Freek dus. Rood is het nieuwe groen.

En toch denk ik dat Susan de mol is. Wat verwachten we van een mol? Dat ie sluw, gemeen en oneerlijk is, maar zegt niet juist Susan dat haar lieve karakter haar in de weg zit? Het zit niet in de weg, want dit jaar is het jaar van de tegenstellingen. En wie maakte van de redelijke goede (groene) lijst van Tygo een puinhoop? Groen is het nieuwe rood.

Maar uiteraard is het Jennifer. Zij vertelt in deze aflevering die ook nog eens simpelweg 'Jennifer' heet wie uiteindelijk de mol is. Als je alle opmerkingen en antwoorden van Jennifer optelt vertelt ze wie de mol is. Maar het staat bol van de tegenstellingen. De enige conclusie die we kunnen stellen is dat Jennifer het niet is. Maar rood is het nieuwe groen: Het is Jennifer.

Maar eigenlijk is dat allemaal niet waar, want Groen is het nieuwe rood, en daarom is Aaf de mol....

Of niet  ::vergroot::

Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #368 Gepost op: 25-01-2014, 14:43:14 »
Hebben we het nou allemaal niet door? We zitten al afleveringen lang naar het rode haar van Sofie te kijken en haar rode lipstift en de hint is: Groen is het nieuwe rood... Ze wisselt de beste envelop voor de slechtste evenlop bij het poker en we hebben toch gezegd dat het een seizoen van tegenstellingen is.

Zien we het dan niet? Het lijkt wel Aaf die de alfabetische volgorde voorstelt bij de Jade markt, maar eigenlijk is het Tygo die het erdoor heen drukt. In al z'n voorbereidingen snapte hij dat dat deze aflevering van pas kon komen en hij als eerste de lijst mocht onthouden bij de roltrap. En direct werd het een fiasco (Emotie, Fagot??). En dan lijkt het ook nog alsof hij zich als kandidaat gedraagt bij de pokersessie, wat een tegenstelling. Rood is het nieuwe groen.

Het moet toch duidelijk zijn? Jan-Willem is de mol! Groene broek, Roodbeen. En we zien toch dat hij juist de koker overslaat die Susan wilt oppakken. Tegenstelling... Groen is het nieuwe zwart.

Maar alles kan in de prullenbak. Freek is de mol. In op zoek naar Joseph moest hij ervoor zorgen dat iedereen hem aanwees en nu in WIDM is het precies andersom, niemand mag 'm zien of horen. En die groene vrijstelling die hij niet inzette, is natuurlijk een dubbel psych naar Tygo, omdat hij toch geen rood scherm kan krijgen. Wie lacht er nou het laatst Tygo, haha. Freek dus. Rood is het nieuwe groen.

En toch denk ik dat Susan de mol is. Wat verwachten we van een mol? Dat ie sluw, gemeen en oneerlijk is, maar zegt niet juist Susan dat haar lieve karakter haar in de weg zit? Het zit niet in de weg, want dit jaar is het jaar van de tegenstellingen. En wie maakte van de redelijke goede (groene) lijst van Tygo een puinhoop? Groen is het nieuwe rood.

Maar uiteraard is het Jennifer. Zij vertelt in deze aflevering die ook nog eens simpelweg 'Jennifer' heet wie uiteindelijk de mol is. Als je alle opmerkingen en antwoorden van Jennifer optelt vertelt ze wie de mol is. Maar het staat bol van de tegenstellingen. De enige conclusie die we kunnen stellen is dat Jennifer het niet is. Maar rood is het nieuwe groen: Het is Jennifer.

Maar eigenlijk is dat allemaal niet waar, want Groen is het nieuwe rood, en daarom is Aaf de mol....

Of niet  ::vergroot::



Precies waarom ik dit één van de beste seizoenen tot nu toe vind.  ::bravo::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #369 Gepost op: 25-01-2014, 14:45:46 »
Het is inderdaad een van de beste seizoenen tot nu toe.

En deze aflevering was ook weer heerlijk om naar te kijken!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #370 Gepost op: 25-01-2014, 15:15:24 »
Hebben we het nou allemaal niet door? We zitten al afleveringen lang naar het rode haar van Sofie te kijken en haar rode lipstift en de hint is: Groen is het nieuwe rood... Ze wisselt de beste envelop voor de slechtste evenlop bij het poker en we hebben toch gezegd dat het een seizoen van tegenstellingen is.

Zien we het dan niet? Het lijkt wel Aaf die de alfabetische volgorde voorstelt bij de Jade markt, maar eigenlijk is het Tygo die het erdoor heen drukt. In al z'n voorbereidingen snapte hij dat dat deze aflevering van pas kon komen en hij als eerste de lijst mocht onthouden bij de roltrap. En direct werd het een fiasco (Emotie, Fagot??). En dan lijkt het ook nog alsof hij zich als kandidaat gedraagt bij de pokersessie, wat een tegenstelling. Rood is het nieuwe groen.

Het moet toch duidelijk zijn? Jan-Willem is de mol! Groene broek, Roodbeen. En we zien toch dat hij juist de koker overslaat die Susan wilt oppakken. Tegenstelling... Groen is het nieuwe zwart.

Maar alles kan in de prullenbak. Freek is de mol. In op zoek naar Joseph moest hij ervoor zorgen dat iedereen hem aanwees en nu in WIDM is het precies andersom, niemand mag 'm zien of horen. En die groene vrijstelling die hij niet inzette, is natuurlijk een dubbel psych naar Tygo, omdat hij toch geen rood scherm kan krijgen. Wie lacht er nou het laatst Tygo, haha. Freek dus. Rood is het nieuwe groen.

En toch denk ik dat Susan de mol is. Wat verwachten we van een mol? Dat ie sluw, gemeen en oneerlijk is, maar zegt niet juist Susan dat haar lieve karakter haar in de weg zit? Het zit niet in de weg, want dit jaar is het jaar van de tegenstellingen. En wie maakte van de redelijke goede (groene) lijst van Tygo een puinhoop? Groen is het nieuwe rood.

Maar uiteraard is het Jennifer. Zij vertelt in deze aflevering die ook nog eens simpelweg 'Jennifer' heet wie uiteindelijk de mol is. Als je alle opmerkingen en antwoorden van Jennifer optelt vertelt ze wie de mol is. Maar het staat bol van de tegenstellingen. De enige conclusie die we kunnen stellen is dat Jennifer het niet is. Maar rood is het nieuwe groen: Het is Jennifer.

Maar eigenlijk is dat allemaal niet waar, want Groen is het nieuwe rood, en daarom is Aaf de mol....

Of niet  ::vergroot::



Geweldig... En art is de mol...

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #371 Gepost op: 25-01-2014, 15:27:37 »
Hebben we het nou allemaal niet door? We zitten al afleveringen lang naar het rode haar van Sofie te kijken en haar rode lipstift en de hint is: Groen is het nieuwe rood... Ze wisselt de beste envelop voor de slechtste evenlop bij het poker en we hebben toch gezegd dat het een seizoen van tegenstellingen is.

Zien we het dan niet? Het lijkt wel Aaf die de alfabetische volgorde voorstelt bij de Jade markt, maar eigenlijk is het Tygo die het erdoor heen drukt. In al z'n voorbereidingen snapte hij dat dat deze aflevering van pas kon komen en hij als eerste de lijst mocht onthouden bij de roltrap. En direct werd het een fiasco (Emotie, Fagot??). En dan lijkt het ook nog alsof hij zich als kandidaat gedraagt bij de pokersessie, wat een tegenstelling. Rood is het nieuwe groen.

Het moet toch duidelijk zijn? Jan-Willem is de mol! Groene broek, Roodbeen. En we zien toch dat hij juist de koker overslaat die Susan wilt oppakken. Tegenstelling... Groen is het nieuwe zwart.

Maar alles kan in de prullenbak. Freek is de mol. In op zoek naar Joseph moest hij ervoor zorgen dat iedereen hem aanwees en nu in WIDM is het precies andersom, niemand mag 'm zien of horen. En die groene vrijstelling die hij niet inzette, is natuurlijk een dubbel psych naar Tygo, omdat hij toch geen rood scherm kan krijgen. Wie lacht er nou het laatst Tygo, haha. Freek dus. Rood is het nieuwe groen.

En toch denk ik dat Susan de mol is. Wat verwachten we van een mol? Dat ie sluw, gemeen en oneerlijk is, maar zegt niet juist Susan dat haar lieve karakter haar in de weg zit? Het zit niet in de weg, want dit jaar is het jaar van de tegenstellingen. En wie maakte van de redelijke goede (groene) lijst van Tygo een puinhoop? Groen is het nieuwe rood.

Maar uiteraard is het Jennifer. Zij vertelt in deze aflevering die ook nog eens simpelweg 'Jennifer' heet wie uiteindelijk de mol is. Als je alle opmerkingen en antwoorden van Jennifer optelt vertelt ze wie de mol is. Maar het staat bol van de tegenstellingen. De enige conclusie die we kunnen stellen is dat Jennifer het niet is. Maar rood is het nieuwe groen: Het is Jennifer.

Maar eigenlijk is dat allemaal niet waar, want Groen is het nieuwe rood, en daarom is Aaf de mol....

Of niet  ::vergroot::



Ah ja, dat is het natuurlijk. Groen is het nieuwe rood: er zijn negen mollen en slechts 1 echte kandidaat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #372 Gepost op: 25-01-2014, 15:50:09 »
Precies waarom ik dit één van de beste seizoenen tot nu toe vind.  ::bravo::

Ik geniet ook weer met volle teugen. Ook al denk ik wel goed te zitten (maar wie denkt dat niet?), er is uit genoeg alternatieve mollen te kiezen. En dan bedoel ik niet op basis van een cryptisch zinnetje in een molboekje. ::rofl:: ::bravo::

Kritische noot: Van de derde opdracht hebben we echt te weinig gezien om goed mee te kunnen speuren. Maar ja, daar tegenover stond dan wel een hoop leuk gekonkel met jokers en vrijstellingen. (Ik hoop op extra beeldmateriaal van opdracht 3 via de website!)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #373 Gepost op: 25-01-2014, 15:57:13 »
Ik geniet ook weer met volle teugen. Ook al denk ik wel goed te zitten (maar wie denkt dat niet?), er is uit genoeg alternatieve mollen te kiezen. En dan bedoel ik niet op basis van een cryptisch zinnetje in een molboekje. ::rofl:: ::bravo::

Kritische noot: Van de derde opdracht hebben we echt te weinig gezien om goed mee te kunnen speuren. Maar ja, daar tegenover stond dan wel een hoop leuk gekonkel met jokers en vrijstellingen. (Ik hoop op extra beeldmateriaal van opdracht 3 via de website!)
Ik vind het een voorbeeldig seizoen. Precies hoe ik 'm hebben wil.  ::ok:: en! ik vond de derde opdracht voor de tabel speurders (hoor ik ook bij) juist heel erg goed. Je kan er weer iets uithalen. Niet veel, maar iets....
« Laatst bewerkt op: 25-01-2014, 15:59:03 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #374 Gepost op: 25-01-2014, 15:59:19 »
Ze zeggen wel "ALS het aankomt", dus er zit vast nog een staartje aan.

Maar natuurlijk, op de envelop staat toch de naam van degene aan wie ze het geld sturen?
Zien wij in aflevering 1 niet al dat deze enveloppen bezorgd worden?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #375 Gepost op: 25-01-2014, 16:23:13 »
Die brievenbussen moeten vast in een opdracht nog opengemaakt worden.

Offline Simon020

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #376 Gepost op: 25-01-2014, 16:24:20 »
Aller eerste post, toch maar een account aangemaakt om het met jullie te delen,

Tijdens het abseilen hoorde ik een vreemd geluid, aantal x teruggekeken maar kon het geluid niet meer vinden
Nu net met toeval toch het geluid weer gehoord  
Misschien is het niks maar vond het toch een beetje vreemd

Net nadat Tygo in beeld is en uitbeeld hoe hij spectaculair de waterval af kwam begint het 38:49 -38:57
Nogmaals het is niet duidelijk maar omdat er in vorige seizoenen wel eens iets achterstevoren afgespeeld moest worden voordat er
een hint tevoorschijn kwam lijkt het me niet onmogelijk ::vergroot::  

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #377 Gepost op: 25-01-2014, 16:54:19 »
Het valt me op dat Aaf inconsequent de letter "E" schrijft:
In "emotie" als een omgekeerde 3/epsilon (ε) maar in "netvlies" gewoon als blokletter "E".

Epsilon is toevallig de eenheid voor de molaire absorptiviteit

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Magic0loc0

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #378 Gepost op: 25-01-2014, 17:00:22 »
Het valt me op dat Aaf inconsequent de letter "E" schrijft:
In "emotie" als een omgekeerde 3/epsilon (ε) maar in "netvlies" gewoon als blokletter "E".

Epsilon is toevallig de eenheid voor de molaire absorptiviteit



Is waarschijnlijk niet expres. Onbewust heb ik zelf ook twee verschillende b'en, r'en, s'en, etc. in mijn eigen handschrift. Vaak heeft te maken met de letter die volgt. Ik zie hier geen hint in, maar wel goed gevonden  ::vergroot::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #379 Gepost op: 25-01-2014, 17:27:24 »
Ik schrok even toen ik Susan haar envelop zag open doen met nummer 4 erop en nog geen vier seconden later haar de envelop weer zag neerleggen met nummer 3 erop.

Maar wat blijkt, het openen van de envelop is een frame, dat gebeurde na de enveloppen ruil met Daphne (die envelop 4 had). Gewoon een montage foutje. ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)