Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154523 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #420 Gepost op: 26-01-2014, 09:47:10 »
Van V, W en Z is het dan weer vreemd dat daar geen woorden bij zijn verzonnen.
Misschien omdat het volgende woord dan 'VISSER' geweest zou zijn... ::vergroot::
🜃

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #421 Gepost op: 26-01-2014, 10:36:40 »
----
Ik weet trouwens niet of ik het geld opsturen een leuk concept vind.
Ik bedoel, er zit nu nog maar 1000 euro in de pot. Als Jennifer en Susan nou afvallen is de pot echt bijzonder laag...
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #422 Gepost op: 26-01-2014, 10:44:38 »
----
Ik weet trouwens niet of ik het geld opsturen een leuk concept vind.
Ik bedoel, er zit nu nog maar 1000 euro in de pot. Als Jennifer en Susan nou afvallen is de pot echt bijzonder laag...

Als Jenn/Suus afvallen blijft de opgestuurde pot zoals ie is. Hoogstens kun je vrezen dat in de finaleopdracht de 3 finalisten niet elk eiland weet te bezoeken om de post op te halen. Maar voor nu is dat speculatie en kun je slechts zeggen dat ongeacht of iemand afvalt: het geposte geld veilig is, de rente is enkel onzeker.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #423 Gepost op: 26-01-2014, 10:48:23 »
Oh oké! Ik dacht dat het geld van Daphne kwijt zou zijn  ::tandpastasmiley::
Dus ik vind het wel leuk nu :D
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #424 Gepost op: 26-01-2014, 11:58:27 »
Ben nog niet klaar met het rijtje woorden.
Een onvolledig ABC.
Staar mij blind maar zie het niet.
Waarom 20 woorden, i.p.v. 26? -6 Dus (voor de mensen die de "6" najagen).
Waarom in alfabetische volgorde?
Kandidaten het zogenaamd makkelijk maken?
Terwijl Jennifer eigenlijk juist een zeer plausibele manier heeft van onthouden?
Hint ri. Aaf?
Waarom niet net zo'n rijtje als vorig jaar? ("jottum, grutjes")!
Ik meen dat er iets aan kleeft...maar wat?

Ga er een nachtje over slapen.
Nog 5 nachtjes te gaan! Jottum!
Truste!

Daar zit ik ook nog steeds naar te zoeken. Dacht eerst pak elke 5e letter maar dat werkt ook niet aangezien gids er maar 4 heeft :S

Even weer flink bij gelezen. Aantal dagen plat gelegen met een griepje. Zie dat inmiddels allerlei tekeningen en excelbestanden online zijn gekomen zoals ik ze ook gemaakt had.

Ooh trouwens dat JW in Aaf haar boekje heeft gelezen wil eigenlijk nog niets zeggen want Aaf heeft 2 molboekjes gekocht. Dus wellicht laat ze er eentje slingeren zodat het ook gelezen mag worden??

Jennifer heeft 1 joker over gehouden voor volgende week wellicht.

Ik ga nog eens verder zoeken met de woordjes en de titel van de aflevering. :)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #425 Gepost op: 26-01-2014, 12:26:34 »
Wat ik me nog afvraag, is: Wat gebeurt er met kandidaten die naar huis gaan, maar nog geen envelop hebben verstuurd? Zoals Daphne. Freek, Sophie en Aaf hebben hun envelop al verstuurd. Had Owen zijn envelop al gehad? Dus potentieel zijn er twee enveloppen foetsie...

Kan dan een molactie zijn om te zorgen dat er gekozen wordt voor enveloppen verdelen onder de kandidaten...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #426 Gepost op: 26-01-2014, 12:32:20 »
Wat ik me nog afvraag, is: Wat gebeurt er met kandidaten die naar huis gaan, maar nog geen envelop hebben verstuurd? Zoals Daphne.

Daphne had haar envelop (zonder bij na te denken) mee naar huis genomen vertelde ze bij de Roodshow. Enveloppen verdelen i.p.v. centraal bewaren kan inderdaad een molactie zijn. ::jaja::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #427 Gepost op: 26-01-2014, 12:38:02 »
Daar zit ik ook nog steeds naar te zoeken. Dacht eerst pak elke 5e letter maar dat werkt ook niet aangezien gids er maar 4 heeft :S

Ik heb nog geprobeerd met de code 3425 maar ik kom ook niet verder.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 12:43:38 door Bakkertje, Reden: quote gefixed »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #428 Gepost op: 26-01-2014, 13:02:24 »
En de volgorde van de enveloppen in de traktatieopdracht?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #429 Gepost op: 26-01-2014, 13:34:39 »
Daphne had haar envelop (zonder bij na te denken) mee naar huis genomen vertelde ze bij de Roodshow. Enveloppen verdelen i.p.v. centraal bewaren kan inderdaad een molactie zijn. ::jaja::

Dan valt Susan af want die was er niet bij.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #430 Gepost op: 26-01-2014, 14:39:48 »
----
Ik weet trouwens niet of ik het geld opsturen een leuk concept vind.
Ik bedoel, er zit nu nog maar 1000 euro in de pot. Als Jennifer en Susan nou afvallen is de pot echt bijzonder laag...

Wanneer snappen mensen nu eens dat het geld op sturen naar iemand die niet in de finale zit er niet voor zorgt dat heel het geld verdwijnt, maar dat er alleen geen rente op komt... Het geldt dat naar bijvoorbeeld Daphne is verstuurd door Aaf, komt in de finale weer terug in de pot. Maar er zit dus alleen geen rente op... Art heeft dit duidelijk uitgelegd, maar blijkbaar is er toch een mythe in de wereld geholpen dat het geld kwijt is als iemand afvalt. Zelfs bij moltalk trapte ze in de mythe...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #431 Gepost op: 26-01-2014, 14:53:39 »
Konden Art en JW nou nergens anders gaan staan voor deze scene? Een duidelijke groene 3. Om ons te dollen of heeft het een betekenis? Bijv. Mol was als 3e aan de beurt bij deze opdracht? ABC? 3 Als onderdeel van getallenreeks? etc.

Misschien moesten ze daar wel per se staan zodat het mooi pastte bij JW zijn shirt!

Ik ga onder tussen even verder lezen in mijn "Waar is Wally?" boek!

 ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 15:01:56 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #432 Gepost op: 26-01-2014, 15:03:55 »
Misschien moesten ze daar wel per se staan zodat het mooi paste bij JW zijn shirt!


Ik zie nu dat JW verkeerslichtkleuren in zijn shirt heeft, rood oranje groen. Maar het zijn allemaal streepjes dus het is meer een soort knipperlicht  ;D

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #433 Gepost op: 26-01-2014, 15:27:21 »
Een soort knipperlicht(verbond)?  :P

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #434 Gepost op: 26-01-2014, 15:31:12 »
Wat me net te binnen schoot, Jennifer zegt in de biecht dat als haar gevraagd wordt, wie is de vertrouwenspersoon, ze zich af vraagt of ze dan juist de mol moet opgeven of niet.

Toch een rare uitspraak. Maar, wie vertrouwt de mol? Alleen zichzelf. Dus wie moet je als mol dan aanwijzen? Jezelf?  ::tandpastasmiley::

Ik verdenk haar totaal niet, maar het zou een mooie zijn als we later dat zo terug zien. :)

En ze zou een mooie mol zijn, dat sowieso.  ;D

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #435 Gepost op: 26-01-2014, 19:31:40 »
Opdracht 3 is imho een ondergewaardeerde opdracht. Ik denk dat we hier het een en ander uit op kunnen maken.

Het belangrijkste punt van de opdracht is volgens mij dat er twee keer 250 euro is misgelopen en dat dit ook direct de grootste molacties zijn.

Van sommige vragen weten we het antwoord. Het totaal aantal ingeleverde kokers is ook bekend (6 goede, 3 verkeerde).

Ik richt me in deze opdracht op de gemiste kokers van 250 euro. Van de eerste: 'JW heeft in het boekje van Aaf gelezen' kun je een vinger wijzen naar Susan, Jan-Willem of Aaf (pick your poison). Van de overige kokers die niet mee zijn genomen, maar niet duidelijk is wat er in zat kom je dan alleen uit bij de 'onbekende vraag' van Jennifer/Daphne of de 'gewicht is 50 kg ipv 150kg' van Susan/Jan-Willem of 'Freek is de mol (weet wat er in koffertje zit)'.

Dit leidt tot mogelijke molacties van Jan-Willem, Susan, Aaf, Jennifer (of Freek is de mol).

Mijn conclusie: Tygo en Sofie zijn niet de mol.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 19:34:15 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #436 Gepost op: 26-01-2014, 19:42:09 »
Mijn conclusie: Tygo en Sofie zijn niet de mol.

Maar er zijn toch ook twee onbekende stellingen van Sofie/Tygo? We horen er twee van de vier, en koker vijf is de zwarte vrijstelling.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #437 Gepost op: 26-01-2014, 20:13:50 »
Maar er zijn toch ook twee onbekende stellingen van Sofie/Tygo? We horen er twee van de vier, en koker vijf is de zwarte vrijstelling.
Als je de opdracht bekijkt en kijkt welke kokers zichtbaar niet meegenomen worden (de eerste twee van Jennifer/Daphne, twee van Tygo/Sofie, 3 van Susan/JW), kan je concluderen dat alle kokers waarvan we niks zien/geen vraag te horen krijgen, meegenomen moeten zijn, omdat het totaal op moet tellen naar 9 kokers (meegenomen). Ik heb nog even een schemaatje bijgevoegd ter opheldering.

Hieruit maak ik op dat Tygo/Sofie de volgende kokers niet meenemen:
Alle vrouwen droegen een korte broek op groepsfoto aflevering 2 (Onjuist, Daphne niet)
Freek heeft duizend euro veiliggesteld (dit is onwaarschijnlijk, omdat dat tegelijk betekent dat Freek niet wist wat er in de koffer zat)

Hieruit maak ik op dat Tygo/Sofie de volgende kokers wel meenemen:
Twee onbekende vragen.

Het is op deze manier niet mogelijk de andere 250 euro koker te laten hangen. Los van wat de vragen nu waren.

Als het duo Tygo/Sofie alleen maar onjuiste stellingen heeft gekregen, dan konden ze 400 euro in de min brengen, waarvan ze er maar 200 binnenhalen.

De theorie is niet 100% waterdicht. Het kan zijn dat de onbekende vraag van Jennifer/Daphne over Tygo en/of Sofie ging en dat zij met die vraag hebben geholpen het verkeerde antwoord te geven. Maar dat is wel een aanname die je bereid moet zijn te nemen als je Tygo en/of Sofie als verdachte uit deze opdracht wilt halen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 20:58:45 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #438 Gepost op: 26-01-2014, 21:02:52 »
Ik ga me nu in je schema verdiepen, maar ik zie wel al dat je van vier stellingen per kandidaat uitgaat. Volgens mij zijn het er vijf per duo (waarvan de vijfde bij Sofie geen stelling is maar een tip richting zwarte vrijstelling).

Edit: Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. ;) Maar het verschil tussen vier en vijf kokers per kandidaat maakt dan wel uit. Aan Aafs kaartje te zien staan er vijf stellingen op. (Dus vast ook op die van Susan en Jennifer.) Als Freek alle vijf kokers heeft meegenomen kan het in theorie zo zijn dat Tygo 250 heeft laten hangen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2014, 21:17:19 door Heinz »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #439 Gepost op: 26-01-2014, 21:33:44 »
Ik ga me nu in je schema verdiepen, maar ik zie wel al dat je van vier stellingen per kandidaat uitgaat. Volgens mij zijn het er vijf per duo (waarvan de vijfde bij Sofie geen stelling is maar een tip richting zwarte vrijstelling).

Edit: Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. ;) Maar het verschil tussen vier en vijf kokers per kandidaat maakt dan wel uit. Aan Aafs kaartje te zien staan er vijf stellingen op. (Dus vast ook op die van Susan en Jennifer.) Als Freek alle vijf kokers heeft meegenomen kan het in theorie zo zijn dat Tygo 250 heeft laten hangen.
Als er vijf stellingen waren, moet ik al m'n theorieen weggooien en opnieuw bekijken wat de mogelijkheden zijn. Vergeet in dat geval al m'n opmerkingen rondom opdracht 3.

Waar kan ik het kaartje van Aaf bekijken? Ik zie het niet goed terug in de aflevering.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...