Auteur Topic: Aflevering 4 - Jennifer  (gelezen 154555 keer)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #540 Gepost op: 28-01-2014, 19:23:44 »
Dit zijn de stellingen hoe ik ze inschat:

Jan-Willem heeft in het boekje van Aaf gelezen.
De code die bij de lichtopdracht werd gezien was 4707.
In de verlaten TV-studio was het gewicht op de slee eigenlijk maar 50 kilo en niet 150.
In de jademarkt lag er behalve jokers en vrijstellingen nog 1500 voor het grijpen.
Freek weet wat er in het attachékoffertje van de kamerzoekopdracht zat.
Aaf heeft in het boekje van Tygo gelezen.
Het TV station van de verlaten studio heet ATV.
Daphne droeg een rood shirt bij eerste ececutie.
De twee teams lieten zich minder dan 1,5 kilometer van elkaar afzetten.
Alle vrouwen droegen een korte broek in aflevering 2.
Freek heeft 1000 euro naar Ellis Island gestuurd.

Ik schat ze hetzelfde in, op het 'Freek is de mol' gedeelte na.  ::vergroot::

Edit: dit kan niet. Er worden nu 3 kokers niet gepakt met 250 euro erin, dus 5 wel is 1250 euro met -300 maakt 950. Freek paradox.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 19:28:08 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #541 Gepost op: 28-01-2014, 19:31:18 »
Dit is in ieder geval het geld wat op de jademarkt lag.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #542 Gepost op: 28-01-2014, 19:35:02 »
dit kan niet.

Kan wel! Maar niet alle stellingen hebben een corresponderende koker die wordt gepakt. En vice versa.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #543 Gepost op: 28-01-2014, 19:36:43 »
Ok nieuwe uitgangspositie:

5 Stellingen
Freek is niet de mol
150 kg
1400 euro
1450 meter
Daphne heeft rood shirt aan bij 1e executie
Aaf leest boek Tygo
Aantal gepakt JW: 1
Aantal gepakt Dapne: 3
Aantal gepakt Freek: 3
Aantal gepakt Tygo: 2

Conclusies:

Jan-Willem is niet de mol. Slaat stiekem 1 over die overgeslagen moet worden (onmols)
Tygo is niet de mol. Heeft minimaal 3 vragen goed gedaan
Sofie is niet de mol. Heeft minimaal 3 vragen goed gedaan
Jennifer is niet de mol. Heeft minimaal 3 vragen goed gedaan
Daphne is niet de mol. Ligt eruit.

Het kan dat de laatste '250 euro laten liggen' bij Susan of Aaf ligt, en daarom niet getoond / opgelost kan worden (te makkelijk...)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2014, 22:23:16 door Jos1978 »
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #544 Gepost op: 28-01-2014, 19:41:34 »

Conclusies:

Jan-Willem is niet de mol. Slaat stiekem 1 over die overgeslagen moet worden (onmols)
Tygo is niet de mol. Heeft minimaal 3 vragen goed gedaan
Sofie is niet de mol. Heeft minimaal 3 vragen goed gedaan
Jennifer is niet de mol. Heeft minimaal 3 vragen goed gedaan
Daphne is niet de mol. Ligt eruit.

Het kan dat de laatste '250 euro laten liggen' bij Susan of Aaf ligt, en daarom niet getoond / opgelost kan worden (te makkelijk...)


Hier moet ik over nadenken.
Ben er zelf van overtuigd dat het in de duo's Aaf/Freek en Susan/Jan Willem moet zitten. Één van die vier "moet" de mol zijn, bij de rest werd m.i. teveel weggegeven.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #545 Gepost op: 28-01-2014, 19:49:25 »
Tja, zo kom ik nooit de Aaf tunnel uit :P

Ook in de terugblik trekt ze zo'n pokerface weer als Tygo het over degene heeft die het kaartje niets heeft.
Alhoewel Daphne wel alles op 1 persoon gezet heeft (zegt ze zelf) en ze had 3 verdachten. Dus heeft ze dan alles op Aaf gezet of op een ander.

En JW wijst Tygo aan dat die de zwarte vrijstelling moet hebben omdat hij bovenop bezig was wie waar ging staan.

En dan laten ze ook nog een envelop zien waarvan ik niet zie of dat daar de vrijstelling in zit, maar die niet echt op het pad van Tygo ligt, maar wel vlakbij Sofie hangt.

Dus ik blijf bij mijn mol Aaf met Susan en JW als medeverdachte. Deze 3 hebben ook begin beetje de kat uit de boom gekeken en op de achtergrond gehangen en komen nu langzamer naar voren om zich met dingen te bemoeien.

Sofie vind ik teveel kandidaat die bezig is met vrijstellingen enz. te pakken te krijgen.
Tygo is te overdreven (als dat een mol is zou ik het heel jammer vinden)
Freek vind ik ook iets te geacteerd overkomen behalve laatste executie
Jennifer is iemand die wel heel slim bekijkt en vaak wel goede uitspraken doet maar waar ik geen mol nog in zie.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #546 Gepost op: 28-01-2014, 19:51:02 »
Kan wel! Maar niet alle stellingen hebben een corresponderende koker die wordt gepakt. En vice versa.
Rood is het nieuwe Groen, maar Freek staat bij mij nu op plek nummer 7.  :-X

Sorry!

Iedereen z'n ding natuurlijk. En wie weet lach jij ons allemaal uit op het einde.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #547 Gepost op: 28-01-2014, 19:55:19 »
Toen ik ontdekte dat ieder 5 kokers hadden én dat niet iedereen per se 2 goede kokers hoeft te hebben, heb ik de zoektocht opgegeven. Lijkt me (helaas) zinloos. Anders was het een mooie puzzelopgave geweest.

Terugkomend op dat geld. Herkent iemand deze handtekening:

(Klik voor betere resolutie)
Het is niet die handtekening op de euro, gulden of Hong Kongse dollar.
Mogelijk de handtekening van de mol? Er zat eerder al eens een verwijzing naar de mol op het geld.
Het lijkt helaas niet Freek's handtekening te zijn. Ik neig eerder naar JW of Aaf.
Ik kan van geen enkele kandidaat en van Art de handtekening niet vinden. Ja, van Freek hebben we dit: http://annemieke.borsatoweblog.nl/fotoalbum/875_opkp70qc2s.jpg

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #548 Gepost op: 28-01-2014, 20:03:04 »
Ik verdenk Tygo totaal niet maar ik zie toch echt een T en dan de rest van de krabbel beginnend met een G...

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #549 Gepost op: 28-01-2014, 20:03:17 »
Citaat
Mogelijk de handtekening van de mol? Er zat eerder al eens een verwijzing naar de mol op het geld.
Was mij niet eens opgevallen. Maar zou inderdaad zo maar eens kunnen.

Heb natuurlijk even in mijn tunnel op Aaf gegoogled en kom dan wel een column van haar tegen (2008) over handtekening zetten. :p
Zal wel eens verder googlen. Zit nu toch achter de pc. :)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #550 Gepost op: 28-01-2014, 20:04:52 »
Dit is in ieder geval het geld wat op de jademarkt lag.


Is dat niet gewoon 1500 euro? Als je uitgaat van 4 briefjes van honderd (die gele), dan is de voorste wel erg breed, getuige de uitstekende rand. Het zijn er dus gewoon 5, waarbij de voorste alleen wat uitsteekt en dus verder precies achter zo'n briefje van 500 euro zit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #551 Gepost op: 28-01-2014, 20:11:35 »
Terugkomend op dat geld. Herkent iemand deze handtekening:

Het lijkt me dezelfde handtekening als de handtekening die vorig jaar op het geld stond. Maar dan net iets anders geschreven. Zie deze scans die -ELISE- maakte.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #552 Gepost op: 28-01-2014, 20:12:53 »
Is dat niet gewoon 1500 euro? Als je uitgaat van 4 briefjes van honderd (die gele), dan is de voorste wel erg breed, getuige de uitstekende rand. Het zijn er dus gewoon 5, waarbij de voorste alleen wat uitsteekt en dus verder precies achter zo'n briefje van 500 euro zit.
Ik tel zes biljetten. Dan kijk ik naar de bovenste randen. Dan heb ik 4 keer geel en 2 keer wit.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #553 Gepost op: 28-01-2014, 20:13:46 »
Het lijkt me dezelfde handtekening als de handtekening die vorig jaar op het geld stond. Maar dan net iets anders geschreven. Zie deze scans die -ELISE- maakte.

 ::jaja:: Thanks Heinz

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #554 Gepost op: 28-01-2014, 20:18:26 »
Het lijkt me dezelfde handtekening als de handtekening die vorig jaar op het geld stond. Maar dan net iets anders geschreven. Zie deze scans die -ELISE- maakte.
Vind dat nog wel enigszins tegenvallen. Er zijn gelijkenissen ja, maar die van dit jaar heeft meer een omgekeerde D of a als eerste letter en vervolgens een lus naar beneden en piek naar boven.
Die van vorig jaar heeft een heel duidelijke J en vervolgens een piek naar boven. Ik vind het toch wel vrij aardige verschillen.
Weet je van wie die handtekening was vorig jaar? Bedankt voor het laten zien van deze biljetten ;) Dit verklaart ook de vier 'huisjes' enzo.

Eigenlijk zou ik die van vorig jaar zomaar linken aan JW :P.

Offline enibas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #555 Gepost op: 28-01-2014, 20:19:54 »
De conclusie dat Freek de mol moet zijn als hij de inhoud van het koffertje weet is volgens mij voorbarig getrokken. We zien dat deze vraag beantwoord wordt door Jennifer en Susan. Het kan dus ook nog altijd zo zijn dat het trio Freek, Sophie en Jan-Willem het koffertje opengemaakt hebben na het verliezen van de opdracht. Dit hebben we niet gezien, maar het zou kunnen betekenen dat zij alle drie weten wat de inhoud is, maar besloten hebben om dit niet aan de anderen te vertellen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #556 Gepost op: 28-01-2014, 20:33:44 »
Wie de mol is, interesseert me niks meer. Hoeveel kokers hangen er aan een touw??  8)

 ::cheerleader::

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #557 Gepost op: 28-01-2014, 20:38:59 »
De conclusie dat Freek de mol moet zijn als hij de inhoud van het koffertje weet is volgens mij voorbarig getrokken. We zien dat deze vraag beantwoord wordt door Jennifer en Susan. Het kan dus ook nog altijd zo zijn dat het trio Freek, Sophie en Jan-Willem het koffertje opengemaakt hebben na het verliezen van de opdracht. Dit hebben we niet gezien, maar het zou kunnen betekenen dat zij alle drie weten wat de inhoud is, maar besloten hebben om dit niet aan de anderen te vertellen.
Dit zou betekenen dat Jennifer (per ongeluk?) de tweede en laatste gemiste 250 op haar naam schrijft. En dan kom je nog steeds bij Aaf en Susan uit. (even ervan uitgaande dat de rest klopt).

Kan zijn dat iemand dat dan weer haar verteld heeft en dat Jennifer daar opzettelijk molt, maar bij 2 anderen anti-molt ze weer (naast de bakken met geld die ze al heeft opgehaald).

Dit wordt een lastig scenario.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #558 Gepost op: 28-01-2014, 21:11:40 »
Weet je van wie die handtekening was vorig jaar?

Nee. Zelf heb ik molgeld van Zwolle (Junior), Argentinië, Noord-Ierland en IJsland. Daar staat steeds dezelfde handtekening op, maar die is wel duidelijk anders dan die van dit jaar en vorig jaar.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Jennifer
« Reactie #559 Gepost op: 28-01-2014, 21:14:29 »
^Ja, dat zijn inderdaad wel héél erg andere handtekeningen ja...
Maar om nou te zeggen dat die van vorig jaar van Kees kan zijn. Nee...