Auteur Topic: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing  (gelezen 93577 keer)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #200 Gepost op: 1-02-2014, 00:47:30 »
Ja, dat klopt. Ik reageerde enkel op hoe de connectie tussen die afbeelding van Jezus en Tygo een hint zou kunnen zijn.
Ik denk zelf dat Tygo uit zichzelf een paar nephints probeert te geven richting hemzelf.

Dat Tygo nephints zit te geven lijkt me meer dan duidelijk. Jeetje wat een op aandacht beluste man.. Pff, doodvermoeiend. Iets met handen in de vorm van een 'M' of via gebarentaal zijn allemaal al als aanwijzing geweest in oudere seizoenen. Tygo is zo'n kandidaat die misschien nog nooit de mol had gekeken toen ie werd gevraagd, vervolgens een paar seizoenen heeft gekeken en nu denkt dat ie helemaal de bom is:
Hoe hij zich ook zit te verkneukelen over die enveloppen! Goed het is een mooi steel en lieg spelletje en WIDM leent zich daar erg goed voor. Maar het maakt je niet meer een mol, en je ontneemt de mol er ook niks mee: Het is gewoon een kwajongensstreek.

Enfin ik kan hem niet uitstaan en dat is de enige reden dat ik hem misschien als mol zou overwegen.  ;) (Want tot nu toe is de mol bijna altijd iemand geweest die ik het hele seizoen het liefst naar huis zag vertrekken. Vooral met nummer 1 mol George. Zo! Die ergerde ik me dood aan! Maar wat een geniale mol was dat! ;D)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Janorator

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #201 Gepost op: 1-02-2014, 00:50:11 »
Wat mij opvalt is dat JW tegen Jennifer na de executie zegt: "je hebt het goed gespeeld" in een onderonsje op een bijna verontschuldigende manier. Voor mij is een ding duidelijk, de mol is een man en heet niet Tygo.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #202 Gepost op: 1-02-2014, 00:54:06 »
Wat mij opvalt is dat JW tegen Jennifer na de executie zegt: "je hebt het goed gespeeld" in een onderonsje op een bijna verontschuldigende manier. Voor mij is een ding duidelijk, de mol is een man en heet niet Tygo.
Ik denk vooral dat hij dat zei omdat hij dacht dat ze de Mol was.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #203 Gepost op: 1-02-2014, 01:11:33 »
Dat symmetrische plaatje van die wolk zat me dwars.
Dus ik ben eens gaan knippen en plakken.

Plaatje 1 & 2: Een "A". Aaf?
Plaatje 3 & 4: Mol? (Het dier, geen persoon!).
Plaatje 5: Een luguber doodshoofd met een cowboyhoed.
Plaatje 6: Gezicht.
Boven het gezicht van de mol in afbeelding 4 staat een kruis en daar weer boven een doodskop; ik vind dit plaatje veel sprekender als het origineel  ;D

Offline m0l

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #204 Gepost op: 1-02-2014, 09:05:19 »
De optocht. Er komt een pop langs met een staf waar een vis op zit. Daarna komt er het schoppen-symbook (kaartspel) achteraan.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #205 Gepost op: 1-02-2014, 09:21:17 »
Mee eens..zo kan ik mij nog steeds knarsentandend  ::regenboog::  kapot ergeren aan het buiten beeld weggegooide krijtje van Anne-Marie (?) waar later een superhint van werd gemaakt ..

Echt? Dat vond ik juist zó grappig. Net als Kees vorig jaar aan het touwtrekken. De mol bedriegt de kandidaten, daar gaat het naar mijn mening om en het wordt dan zo gemonteerd dat het voor de kijker ook spannend blijft (en dat de molloten helemaal gek worden gemaakt, haha). Echte molacties zijn toch juist die waarvan je achteraf pas doorkrijgt dat het er een was vind ik.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #206 Gepost op: 1-02-2014, 09:24:32 »
Dit heb ik exact hetzelfde. De acties van de mol worden altijd pas in de reunie aflevering getoond, dus alle mol acties die we nu zien zijn niet van de echte mol.

Bovendien kloppen de programmamakers zichzelf te vaak op de borst via de montage, door kandidaten vooral te laten zeggen hoe onverdacht de echte mol is. Dat als dít de mol is dan is het wel de beste mol ooit, of iets in die trant. Zoals wat Aaf deze week van Susan zei. Iets van "Ze is wel een goed actrice, maar als ze de mol is dan is ze geweldig." Zo'n opmerking is alleen relevant als Susan de mol is en ze dit lekker nog een keer kunnen laten zien in de laatste aflevering.

Dat is het jammere van dit programma, dat je eigenlijk nooit kan zien als kijker wie de mol is. Want de makers kunnen de molacties niet laten zien, want dan is het te duidelijk, dus laten ze bijna niets zien, maar daardoor wordt het ook duidelijk of juist te onduidelijk.

Misschien volgend jaar een keer proberen de mol aan de kijkers te onthullen vanaf het begin en alles eerlijk te laten zien? Dan verlies je wel het raad aspect, maar dat is eigenlijk toch al nooit eerlijk aanwezig geweest.

Oplossing: oude molseries kijken terwijl je al weet wie de mol is. Begin eventueel bij aflevering 10. Wat je dan misschien ook een leuk programma vind is Welkom bij de Kamara's van sbs6. Tot zover off-topic...

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #207 Gepost op: 1-02-2014, 09:25:24 »
Ik vind de aanwijzing van de vingers in het wijwaterbakje en het rugnummer 27 (goed gevonden door Heinz) tot nu toe de beste. Mag ik daar aan toevoegen dat we 27 ook als 2 x 7 = 14e mol kunnen lezen. En 7 is in de bijbel een telkens terugkerend getal van volmaaktheid.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #208 Gepost op: 1-02-2014, 09:30:44 »
JW MOEST het wel goed noteren. Anders wist IEDEREEN van zijn molactie: iedereen heeft de code al gehoord na Aaf's enthousiaste roep. Die codes ga je echt wel onthouden als je simpel in zo'n bootje zit. Dit is namelijk iets waar makkelijk op gemold kan worden. Als kandidaat zul je daar dus op letten.

Alle mollen in de eerdere series moesten soms ook echt een keer scoren qua geld om niet ontdekt te worden, toch? en dan doe je dat het beste bij een opdracht waarbij je niet veel kunt beinvloeden. Maar ik vraag me wel heel erg af of iemand iets met die boot van Jennifer had gedaan...

Ik vond het heel raar dat er nauwelijks werd gereageerd op de mededeling van Jan Willem dat er een envelop was gestolen!


Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Re: Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #209 Gepost op: 1-02-2014, 09:42:12 »
Ik vind de aanwijzing van de vingers in het wijwaterbakje en het rugnummer 27 (goed gevonden door Heinz) tot nu toe de beste. Mag ik daar aan toevoegen dat we 27 ook als 2 x 7 = 14e mol kunnen lezen. En 7 is in de bijbel een telkens terugkerend getal van volmaaktheid.

Daar wil ik aan toevoegen dat de code in afl. 1 3425 was, dat is bij elkaar ook 14 maar het zijn 2 setjes van 7. Freek seinde ook de eerste 2 cijfers door naar het eerste team, daarom kwamen die op 7 uit.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #210 Gepost op: 1-02-2014, 10:34:28 »
Ik realiseer me ineens dat Jade/juwelen weer terugkwam: het ging mis bij de boeddha met de ketting!! Toeval?

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #211 Gepost op: 1-02-2014, 10:40:58 »
En over getallen gesproken... Die vijfen in Hongkong, waar de vijf voor geluk/de draak en de vijf elementen/balans kan staan, en straks misschien zevens als balans getal in de Filipijnen?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Re: Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #212 Gepost op: 1-02-2014, 10:55:13 »
Daarbij komt dat 14 een ongeluksgetal is in China en vermeden wordt.
Dit kun je dus omzeilen door steeds 2x 7 te gebruiken.
Yin yang,  man/vrouw 7 vrouwelijke mollen,7 mannelijke mollen,  de 14 e mol is een man. De mol is dus  in balans dit jaar precies zoals Yin en yang in balans is.  7 is aan Freek te linken met bovenstaande aanwijzingen en hij is o.a.7e in de leader.
Dus na de vijf-jes theorie en de zes-jes theorie krijgen we nu ook al een zeven-tjes theorie?  ::zwaai::
Sorry, maar alhoewel je leuke linken legt en dit m.i. wel de beste cijfertheorie is, geloof ik niet zo in deze cijfertjes theorieën.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #213 Gepost op: 1-02-2014, 11:44:24 »
Dat 1ste plaatje lijkt niet alleen op een A maar ook op een vlinder ergens (kijk maar naar die fladders) niet gek, aangezien vlinders steeds terugkeren.

Sofie draagt vaak een vlinderketting.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #214 Gepost op: 1-02-2014, 12:12:00 »
Echt? Dat vond ik juist zó grappig. Net als Kees vorig jaar aan het touwtrekken. De mol bedriegt de kandidaten, daar gaat het naar mijn mening om en het wordt dan zo gemonteerd dat het voor de kijker ook spannend blijft (en dat de molloten helemaal gek worden gemaakt, haha). Echte molacties zijn toch juist die waarvan je achteraf pas doorkrijgt dat het er een was vind ik.

Ok. maar ik wil toch wel minstens een vermoeden van een molactie kunnen hebben. Het moet (desnoods gedeeltelijk ) in beeld geweest zijn, vind ik.
Geen ontmaskering met niet getoonde beelden.
Dat vind ik frustrerend en flauw.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #215 Gepost op: 1-02-2014, 12:35:12 »
Ok. maar ik wil toch wel minstens een vermoeden van een molactie kunnen hebben. Het moet (desnoods gedeeltelijk ) in beeld geweest zijn, vind ik.
Geen ontmaskering met niet getoonde beelden.
Dat vind ik frustrerend en flauw.

Helemaal mee eens. Het is anders een loze speurtocht voor ons.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #216 Gepost op: 1-02-2014, 12:51:48 »
Ik vind de aanwijzing van de vingers in het wijwaterbakje en het rugnummer 27 (goed gevonden door Heinz) tot nu toe de beste. Mag ik daar aan toevoegen dat we 27 ook als 2 x 7 = 14e mol kunnen lezen. En 7 is in de bijbel een telkens terugkerend getal van volmaaktheid.

Dan voor de volledigheid nog maar eens: Jan-Willem is geboren in 1977, ook 2x7

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #217 Gepost op: 1-02-2014, 12:52:09 »
Het shot met de wolken is echt de mooiste mollenstreek van de programmamakers ooit! >:D

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #218 Gepost op: 1-02-2014, 13:42:51 »
Weet iemand misschien op hoeveel minuten het beeld van de wolken voorbijkwam? (Ik meen daarna nog iets gezien te hebben, maar kan het beeld zo snel niet terugvinden.)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - Een heilige aanwijzing
« Reactie #219 Gepost op: 1-02-2014, 14:06:05 »
Weet iemand misschien op hoeveel minuten het beeld van de wolken voorbijkwam? (Ik meen daarna nog iets gezien te hebben, maar kan het beeld zo snel niet terugvinden.)

Ik weet het niet precies maar volgens mij zat het behoorlijk aan het einde. Voor de test ofzo