Ook maar even een account aangemaakt;
Of de Jeep in 4wd of in 2wd staat ga je aan de buitenkant niet kunnen zien volgens mij. Dat zit intern in het differentieel.
Het klopt dat bij sommige Jeeps je op (hogere) snelheid niet over kunt schakelen van aandrijving. Ik vraag me af of dat hier plaats vindt overigens. Of hij nou in 4wd of 2wd staat maakt voor de motor niet uit. Stel de aandrijving is inderdaad stuk, dat hoeft niet te betekenen dat de motor niet aanslaat. Hij komt hoogstens niet vooruit, want de banden worden niet aangedreven.
Als ik het geluid zo hoor denk ik eerder aan een 'verzopen' motor. Dat kan door de motor buiten versnelling (dus koppeling ingetrapt) een paar keer op toeren te gooien met gaspedaal, óf, en dat zie je vaak bij dit soort oudere Jeeps (uit ervaring) de zogeheten CHOKE. Dit is een 'functie' waarbij je bij een koude motor de motor van extra benzine kan voorzien voor het starten. Als de motor echter warm is komt er dus ook meer benzine in en dan verzuipt die....
Ik heb het nog niet teruggekeken, maar zegt niet een van de kandidaten een specifieke auto te willen? Als je weet dat deze Jeep choke heeft, kies je er specifiek voor.
Nou geef ik direct toe, ik zit in de JW tunnel.