Hallelujah voor de dienst 'uitzending gemist'! Hierdoor kon ik vorige week al om 18u55 de nieuwe aflevering terugkijken. Hopelijk vandaag weer zo snel.
Heb hier nog niet gepost maar ik volg het wel. Even mijn verdenkingen van de afgelopen weken op een rijtje.
Mijn eerste gevoel zei Roeland, maar daar stapte ik een beetje van af na jullie redeneringen te hebben gelezen na de eerste paar afleveringen. In eerste instantie leek hij te druk maar dat is gelukkig veranderd naarmate de serie vorderde. Kwestie van montage denk ik, doet me denken aan Susan die ik eerst heel anders aanvoelde in het begin.
Daarna kwam Davey in mijn vizier, een vinnig kereltje, perfect om de boel te saboteren. Maar misschien toch net iets te ondeugend om de echte junior Mol te zijn.
Dus richtte ik daarna mijn pijlen naast Davey ook op Floor, dezelfde aflevering vloog ze eruit. Toen de test en executie in beeld kwam had ik gelukkig wel door dat Floor het niet was. Ik kijk het immers altijd uitgesteld via 'uitzending gemist' en net voor de executie begint zet ik het altijd op pauze voor een soort van gokronde wie de volgende afvaller wordt. Gek genoeg gok ik bijna altijd juist op dat moment. Ik vreesde al voor Floor want zag ze toen sowieso al niet meer als Mol. Ze zou wel een leuke Mol geweest zijn volgens mij. Had ze ook als winnares staan de eerste paar afleveringen. Hoe dan ook, een vroege favoriet van mij uit het spel gekegeld.
Jan vond ik nooit verdacht, Harmen een beetje maar te veel mensen hadden hem met stip genoteerd als Mol. Jitske lijkt te lief maar dat kan ook allemaal schijn zijn, het perfecte rookgordijn in een junior editie.
Te lieve kandidaten moet je altijd extra in het oog houden. Jenny lijkt het meest matuur, zij kan dus perfect de jongere juniors om de tuin leiden, ze wordt zelfs het meest vertrouwd! Goed werk geleverd als zij de Mol is! Maar dat ze zo verdacht wordt neergezet, en ook echt zo openlijk verkeerde keuzes maakt doet me twijfelen of ze ook echt de Mol is.
Dus ik denk dat ik terugkeer naar mijn eerste twee mollen Roeland en Davey. Heb al een paar weken weer een molgevoel bij Roeland. Voor de Mol maakt het toch niet uit of zijn molboekje is gestolen. Ik zie misschien spoken maar ik meen ook allemaal verwijzingen te horen of zien naar de zee en Roelands zeeschildpad, maar kan ook liggen aan de locaties. Nederland is nu eenmaal een en al water. Maar is het wel zo toevallig dat sommige opdrachten veel met het water te maken hebben? En vorige keer verbeterde hij ook nog eens heel subtiel een paar dingen die hem werden ingefluisterd bij de estafette. "Water naar zee dragen" veranderde hij in "water naar
de zee dragen" (goed) en "in de oren knopen" in "in
je oren knopen" (fout), 't is op zijn minst vreemd te noemen.
Ik stem dus voor Roeland!
De kudde Jenny zit me toch niet zo comfortabel om mij in dit stadium nog bij aan te sluiten.