Auteur Topic: Wie is de mol? 2015  (gelezen 1053788 keer)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1720 Gepost op: 18-11-2014, 14:42:11 »
Haha ik vind deze reactie leuk van de crew  :P. Trouwens complimenten voor je speurwerk Ramonmol  ::ok::.

En het ligt zeker niet alleen aan het speurwerk van molloten hier op het forum hoor. Van Rik van de Westelaken was bijvoorbeeld al bekend dat hij heel graag met widm mee wilde doen maar dat het niet mocht van de NOS. Als hij dan ineens afwezig is op social media voor 1 maand, maakt dat hem natuurlijk wel verdacht  ::vergroot::

Edit: en trouwens de crew van widm kan er zelf natuurlijk ook wat verandering in aanbrengen als ze niet willen dat er vroegtijdig kandidaten ontdekt worden. Evelien Bosch heeft zich bijvoorbeeld ook verdacht gemaakt door aanwezig te zijn bij Moltalk vorig jaar.
« Laatst bewerkt op: 18-11-2014, 14:45:25 door Koembie »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1721 Gepost op: 18-11-2014, 14:56:37 »
aan de ene kant hoort het bij het spel, maar als de makers al jaren weten dat de hard-die speurders dit doen, dan kan men er juist ook gebruik van maken.

Ik heb ook al eens gesuggereerd om twitter in te zetten als middel om ons juist zand in de ogen te strooien, door fantasie-accounts aan te maken, waardoor niemand er meer uit kon afleiden wie de echte kandidaten zijn.Er werd op gereageerd door te stellen dat dat erg ver zou gaan, en dat de Avro dat niet zo snel zou doen. Ik kan het zo snel niet terugvinden met de zoekmachine hier.


Ik heb daar toen op gereageerd.  ;D Hoe stel je het je voor dat je een fantasie-account aanmaakt van een BN'er die al jaren op Twitter zit en tig volgers heeft. Ik snap echt niet hoe je denkt dat zoiets mogelijk is.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1722 Gepost op: 18-11-2014, 15:12:55 »
Ik zou eerder verwachten dat ze ze laten tweeten (maar natuurlijk nietszeggende tweets)  of dat ze iemand van het thuisfront laten tweeten (again, nietszegende dingen maar dat er iig iets staat)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1723 Gepost op: 18-11-2014, 15:16:35 »
Technisch is dat natuurlijk mogelijk. Je hoeft maar een underscore of een punt aan een naam toe te voegen, en je kan elke willekeurige naam "kapen". Natuurlijk vereist hwt enige creativiteit om nep-accounts te gebruiken. Maar dan zal de gemiddelde speurneus er ook een schepje bovenop moeten doen om nep van echt te onderscheiden.

Toegegeven: ik weet niet of het in de praktijk makkelijk is om de molloten te misleiden met nep-accounts. Maar wat er nu gebeurd is: onze speurneuzerij heeft de makers wel wakker geschud.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1724 Gepost op: 18-11-2014, 15:27:00 »
Ik zou eerder verwachten dat ze ze laten tweeten (maar natuurlijk nietszeggende tweets)  of dat ze iemand van het thuisfront laten tweeten (again, nietszegende dingen maar dat er iig iets staat)

Denk dat dit een van de meest effectieve methodes is. En de kandidaten moeten JP enzo pas gaan volgen wanneer bekent is geworden dat ze mee doen met widm.

Offline De Tunnelvisie

  • Forumlid
  • ... of Kokervisie, net wat je leuk vindt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1725 Gepost op: 18-11-2014, 15:33:08 »
Vandaag het Molboekje in de brievenbus gekregen! Het ziet er weer goed uit, met leuke stukjes uit het dagboek van Art. Er worden ook al aardig wat locaties weggegeven.
Ook staan er anonieme interviews in met de eerste afvaller, de verliezend finalist, de winnaar en de Mol. Wat ik echter wel raar vind is dat deze interviews behoorlijk wat weg lijken te geven over wie deze mensen zijn.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Uiteraard is niets wat het lijkt, maar ik zou het toch jammer vinden als je zo al mensen weg kunt strepen...  ::ohno::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1726 Gepost op: 18-11-2014, 15:45:12 »
Dankjewel voor alle lieve reacties, eigenlijk hoef ik ook geen excuses aan te bieden maar ik hoop niet dat ze ECHT geirriteerd zijn bij de crew daar. Als ik hun was zou ik het maar zien als een enooooorm compliment, dat zoveel mensen al zover voor de serie zo intensief weer met hun programma bezig zijn..
Ik zie inderdaad maar 2 oplossingen.

- Je hoeft echt geen Einstein te zijn om een link te liggen als 7 a 8 mensen elkaar rond de opnameperiode van wie is de mol elkaar gaan te volgen, incl de crewleden. Twitter verbieden zou wel erg ver gaan, maar ik zou gewoon de gesprekken die Jp voert met de kandidaten, samen voeren met de kandiaat in kwestie EN een vertrouwingspersoon van de kandidaat. Zo kan JP misschien uitleggen hoeveel druk er staat op het niet uitlekken van namen, en samen een plan van aanpak bedenken. Ik bedoel, een vertrouwingspersoon laten doortweeten, klinkt voor mij best logisch. JP niet volgen is onzin, als je bekijkt dat sommige mensen ook vrienden met hem zijn of hem al jaaaaren kennen, hem dan zouden moeten ontvolgen tot het programma weer begint. Maar ik zou gewoon kandidaten laten 'doortweeten'. Of de kandidaten instructies geven over dat ze mede kandidaten niet mogen volgen.


@Tunnelvisie ik vind dat ook heel vreemd, dat ze die dingen prijsgeven. Carolina had inderdaad gezegd nog nooit gekeken te hebben, dus die kunnen we afstrepen als winnaar, als verliezer en als eerste afvaller. wat vreemd is want stel er zijn er nog 4 over is er nog kans van 2 op 4 op vier dat ze mol is terwjil het dan eigenlijk 4 op 4 zou kunnen zijn. Of als ze in de finale komt we ook meteen weten DAT ze de mol is. Heel vreemd dat de avro wat dat betreft toch steekjes laat vallen. Als ze die interviews maken om een bepaalde spanning te creeeren zorg dan in ieder geval dat geen van alle kandidaten iets vertellen over dat ze eventueel al lang meewilde. Van Rik, Marlijn en Evelien weet je al dat ze al langer meewilden. die stijgen dan nu meteen in de pijlingen. Maar ik heb het nog niet gelezen zelf dus misschien staat het er wel anders geformuleerd...

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1727 Gepost op: 18-11-2014, 15:50:19 »
Ik zou eerder verwachten dat ze ze laten tweeten (maar natuurlijk nietszeggende tweets)  of dat ze iemand van het thuisfront laten tweeten (again, nietszegende dingen maar dat er iig iets staat)

Dit.  ::jaja::

En nepaccounts.  ::ohno::
Ik denk echt niet dat die BN'ers er op zitten te wachten dat ze ineens een nepaccount erbij hebben. Er zijn helaas al genoeg gekken die zoiets doen op Twitter en Facebook. Sommige BN'ers hebben al een verified account om zich van de neppers te onderscheiden.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1728 Gepost op: 18-11-2014, 15:56:05 »
Denk dat dit een van de meest effectieve methodes is. En de kandidaten moeten JP enzo pas gaan volgen wanneer bekent is geworden dat ze mee doen met widm.

Het volgende jaar gewoon kandidaten nemen zonder Twitter; ben je gelijk van het hele geneuzel af ;D

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1729 Gepost op: 18-11-2014, 16:05:47 »
Het volgende jaar gewoon kandidaten nemen zonder Twitter; ben je gelijk van het hele geneuzel af ;D
::ok:: Top idee haha
Of, ander gek idee. 'Wij' gaan gewoon niet meer zoeken :P

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1730 Gepost op: 18-11-2014, 16:13:54 »
Het volgende jaar gewoon kandidaten nemen zonder Twitter; ben je gelijk van het hele geneuzel af ;D

Haha die bestaan nog amper....

2011: alle kandidaten hebben twitter
2012: alleen Tim heeft geen twitter
2013: alleen Paulien heeft geen twitter.
2014: alleen Owen & Susan hebben geen twitter
2015: alleen Chris heeft geen twitter.

dat zijn op 5 jaar 5 kandidaten.......  :P
« Laatst bewerkt op: 18-11-2014, 16:16:24 door ramonmol »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1731 Gepost op: 18-11-2014, 16:21:58 »
Goed, nep-accounts zijn dan misschien niet de oplossing. Waar het mij echter om gaat
gaat, is dat de makers nu aangeven dat ze geschrokken zijn van de effectiviteit van de zoekmethode. Terwijl er al meerdere jaren heel wat kandidaten zo zijn uitgelekt. Mijn insteek, richting makers, was dan ook: maak gebruik van dat medium om ons zand in de ogen te strooien. Dat er argumenten te vinden zijn om dat niet met nep-accounts te doen: so be it.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1732 Gepost op: 18-11-2014, 16:31:03 »
Goed, nep-accounts zijn dan misschien niet de oplossing. Waar het mij echter om gaat
gaat, is dat de makers nu aangeven dat ze geschrokken zijn van de effectiviteit van de zoekmethode. Terwijl er al meerdere jaren heel wat kandidaten zo zijn uitgelekt. Mijn insteek, richting makers, was dan ook: maak gebruik van dat medium om ons zand in de ogen te strooien. Dat er argumenten te vinden zijn om dat niet met nep-accounts te doen: so be it.

Vind die nepaccounts ook niet de oplossing, maar je hebt wel een punt. Het is niet het eerste jaar dat we hier massaal op zoek gaan naar potientele kandidaten. OF strooi ons kei hard zand in de ogen via twitter of make sure dat de kandidaten zich op geen enkele manier verraden door tweets, volgers, weet ik het..

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1733 Gepost op: 18-11-2014, 16:32:10 »
Nieuw spelelement: de frivole joker! Geen idee wat het doet  :P
Bron: molboekje

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1734 Gepost op: 18-11-2014, 16:41:18 »
Nieuw spelelement: de frivole joker! Geen idee wat het doet  :P
Bron: molboekje

Internet geeft als definitie voor frivool "ondeugend" of "ongeldig". Ik gok dat het een joker is die een vraag fout rekent bij een ander, of een joker onschadelijk maakt.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1735 Gepost op: 18-11-2014, 16:45:42 »
Nieuw spelelement: de frivole joker! Geen idee wat het doet  :P
Bron: molboekje

Wow, dat klinkt echt als een Weerwolven van Wakkerdam-titel  ::rofl::

'Het toegewijde dienstmeisje'
'De witte weerwolf'
'De verschrikkelijke sectariër'

Nu begint het toch wel weer te kriebelen... Zal ik dan toch het molboekje kopen, ik vind hem best duur.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1736 Gepost op: 18-11-2014, 16:46:19 »
Dan denk ik het eerste, want een joker onschadelijk maken is meer voor een zwarte vrijstelling

Offline MaxvdBroek

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1737 Gepost op: 18-11-2014, 16:49:02 »
Dan denk ik het eerste, want een joker onschadelijk maken is meer voor een zwarte vrijstelling

Het is nog de vraag of ze de zwarte vrijstelling wel toepassen dit jaar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1738 Gepost op: 18-11-2014, 17:00:24 »
Het is nog de vraag of ze de zwarte vrijstelling wel toepassen dit jaar.

Als ze maar niet met clownsvrijstellingen komen.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #1739 Gepost op: 18-11-2014, 17:03:14 »
Als ze maar niet met clownsvrijstellingen komen.
Nee, het worden regenboogvrijstellingen.
Als je heel goed oplet, zie je misschien ook nog wel een verdwaalde stroopwafelvrijstelling voorbij komen...