Auteur Topic: Wie is de mol? 2015  (gelezen 1054132 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #780 Gepost op: 20-10-2014, 13:13:03 »
Sri Lanka klein? Het is anderhalf keer zo groot als Nederland en heeft ook meer inwoners dan Nederland. Lijkt me ruim genoeg om een hele serie op te nemen.
Sowieso is Sri Lanka een land dat geschikt is voor een heel seizoen WIDM; zeker als je de reisprogramma's mag geloven. Daarnaast zegt grote niks of er een heel seizoen kan worden opgenomen of niet. Immers, Schotland en Portugal zijn nou ook niet direct grote landen, en ook daar is een heel seizoen opgenomen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #781 Gepost op: 20-10-2014, 13:31:39 »
Sowieso is Sri Lanka een land dat geschikt is voor een heel seizoen WIDM; zeker als je de reisprogramma's mag geloven. Daarnaast zegt grote niks of er een heel seizoen kan worden opgenomen of niet. Immers, Schotland en Portugal zijn nou ook niet direct grote landen, en ook daar is een heel seizoen opgenomen...

Dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat het budget toen een stuk lager was  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #782 Gepost op: 20-10-2014, 13:32:34 »
Dat heeft denk ik ook te maken met het feit dat het budget toen een stuk lager was  ::jaja::
Dat zal zeker meetellen, maar Sri Lanka lijkt mij groot en interessant genoeg om er een heel seizoen te draaien.
Ich bin ein Bärliner!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #783 Gepost op: 20-10-2014, 13:37:18 »
Is Portugal niet al geweest?
daarom schreef ik er (later) ook maar even bij dat ik daarmee niet meteen portugal doel als mogelijk tweede land, maar dat dat ook marokko kan zijn. daarnaast ben ik het dus ook eens met de stelling dat sri lanka groot zat is voor een volledige serie. als er al een tweede land is, ga ik eerder uit van landen in die hoek, niet per definitie portugal of spanje, maar bijv marokko.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #784 Gepost op: 20-10-2014, 13:48:31 »
Maleisië zou ook best kunnen. Lekker bungee jumpen vanaf de Petronas Twin Towers

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #785 Gepost op: 20-10-2014, 13:51:11 »
Maleisië zou ook best kunnen. Lekker bungee jumpen vanaf de Petronas Twin Towers

haha, alweer? deden ze in zuid-afrika ook al :P zou trouwens wel topland zijn.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #786 Gepost op: 20-10-2014, 13:54:25 »
Bungee jumpen kwam wel vaker voor. Je moet er wel de lokaties voor hebben.


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #787 Gepost op: 20-10-2014, 13:54:47 »
Denk als ze combinatie maken Maleisie ook het meest logisch is  ::jaja::

Mail jij het reisbureau Jos ?  :P
You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #788 Gepost op: 20-10-2014, 13:57:34 »
Als het inderdaad een combinatie wordt, dan wel. maar zoals gezegd door anderen hier, waarom zou er een tweede land zijn?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #789 Gepost op: 20-10-2014, 14:00:06 »

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #790 Gepost op: 20-10-2014, 14:22:53 »
Denk als ze combinatie maken Maleisie ook het meest logisch is  ::jaja::

Waarom precies? Maleisië is niet bepaald een buurland of zo en ik zie zo 1-2-3 ook niet direct een linkje tussen beide landen voor wat betreft WIDM...
Beide landen hebben weliswaar legio overeenkomsten, zoals schitterende theeplantages en een VOC-verleden, maar wat heeft dat met WIDM te maken?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #791 Gepost op: 20-10-2014, 14:31:39 »
Waarom precies? Maleisië is niet bepaald een buurland of zo en ik zie zo 1-2-3 ook niet direct een linkje tussen beide landen voor wat betreft WIDM...
voor de lol even wat meer gelezen over sri lanka, het heeft een link met, jawel, portugal (waar ging art naar toe?)... Ook maleisie heeft die zelfde link voor de straat van malakka. beide locaties waren een tijdje onder het bewind van portugal en ons, de nederlanders... nou kan het verklaren waarom art naar portugal op vakantie ging, maar ik betwijfel dat er dus een link is aangezien zowel maleisie als sri lanka die link hebben.
« Laatst bewerkt op: 20-10-2014, 14:43:37 door SomeOne_01 »

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #792 Gepost op: 20-10-2014, 15:00:14 »
Geografisch gezien is de combinatie India en Sri Lanka natuurlijk het gemakkelijkste en, naar mijn mening, ook een erg mooie combi. India is heel geschikt voor Wie is de Mol!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #793 Gepost op: 20-10-2014, 15:43:24 »
De grootte van een land hoeft denk ik niet eens uit te maken voor hele of halve serie. Kijk naar Spanje en IJsland, IJsland was te klein voor een hele serie en in Spanje hebben ze de specifieke regio eruit gepikt, Zuid-Spanje, terwijl je in Spanje ook een hele serie had kunnen draaien. 

Dus het zou zomaar een combinatie van Sri Lanka en India kunnen zijn. Waar ik zelf aan denk, misschien is het voor het contrast en vanuit Azië makkelijker te bereizen, de combinatie van Sri Lanka en Nieuw-Zeeland? Of zouden het dan toch twee volledige Azië series achter elkaar worden?

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #794 Gepost op: 20-10-2014, 15:54:05 »
misschien is het voor het contrast en vanuit Azië makkelijker te bereizen, de combinatie van Sri Lanka en Nieuw-Zeeland?

met de boot ben je heel snel en gemakkelijk in india, vliegtuig naar nieuw zeeland? 15 uur vliegen..sri lanka portugal is 19 uur vliegen. overigens maakt dat dat wat zonde voor art om een weekje vakantie waarvan anderhalve dag vliegen van nieuw zeeland naar portugal te maken (en dan kwam  ie niet op tijd voor de wedstrijd NL-SPA)...maar dat ben ik dan. (wat me opvalt, art wil niet zeggen waar ie is, terwijl ie paar maand later een foto in parijs maakt en plaatst, en dat ook duidelijk vermeld)
« Laatst bewerkt op: 20-10-2014, 16:13:03 door SomeOne_01 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #795 Gepost op: 20-10-2014, 15:59:45 »
Ik hoop heel erg dat we weer naar één land gaan. Naar twee landen gaan is eerder een regel dan een twist geworden :-\\
In 2009 was het nog 'de twist', maar nu zou ik graag weer een serie zien waar we in 2 maanden het hele land leren kennen. Eén land zorgt voor een rode draad, een algemene sfeer van een seizoen terwijl twee contrasterende landen de serie opdelen in twee helften.

Overigens zullen ze wel niet naar India gaan, omdat het een heel moeilijk filmland is (net zoals ze vorig jaar alleen naar Hongkong gingen, waar het veel makkelijker filmen is dan in de rest van China).
...óf niet!

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #796 Gepost op: 20-10-2014, 16:23:52 »
Eén land zorgt voor een rode draad, een algemene sfeer van een seizoen terwijl twee contrasterende landen de serie opdelen in twee helften.

Zoals vorig jaar vind ik wel mee vallen, dus als het al 2 landen zijn, dan idd niet al te contrasterend.

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #797 Gepost op: 20-10-2014, 17:54:50 »
Ik hoop heel erg dat we weer naar één land gaan. Naar twee landen gaan is eerder een regel dan een twist geworden :-\\
In 2009 was het nog 'de twist', maar nu zou ik graag weer een serie zien waar we in 2 maanden het hele land leren kennen. Eén land zorgt voor een rode draad, een algemene sfeer van een seizoen terwijl twee contrasterende landen de serie opdelen in twee helften.

Twee landen is voor mij helemaal niet per se fout hoor. Als ze twee landen bezoeken, leer je ook meteen twee landen kennen. En ik vind het ook wel erg leuk als die landen zo'n mooi contrast hebben! Dat maakt het lekker afwisselend.
« Laatst bewerkt op: 20-10-2014, 17:56:31 door BlijBlijBlij »
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #798 Gepost op: 20-10-2014, 18:00:48 »
De grootte van een land hoeft denk ik niet eens uit te maken voor hele of halve serie. Kijk naar Spanje en IJsland, IJsland was te klein voor een hele serie en in Spanje hebben ze de specifieke regio eruit gepikt, Zuid-Spanje, terwijl je in Spanje ook een hele serie had kunnen draaien. 


Dus het zou zomaar een combinatie van Sri Lanka en India kunnen zijn. Waar ik zelf aan denk, misschien is het voor het contrast en vanuit Azië makkelijker te bereizen, de combinatie van Sri Lanka en Nieuw-Zeeland? Of zouden het dan toch twee volledige Azië series achter elkaar worden?

Zover ik weet zijn ze in dat seizoen uitgeweken naar Spanje omdat het koude klimaat van IJsland een chagrijnige sfeer in de groep bracht.  Daarom gaan ze nooit meer naar zo'n koud land.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wie is de mol? 2015
« Reactie #799 Gepost op: 20-10-2014, 18:14:42 »
Zover ik weet zijn ze in dat seizoen uitgeweken naar Spanje omdat het koude klimaat van IJsland een chagrijnige sfeer in de groep bracht.  Daarom gaan ze nooit meer naar zo'n koud land.
Ijsland was destijds juist de uitwijk. Men was toen eerst van plan om een serie te maken in Marokko en Spanje, maar ivm de Arabische Lente, is uitgeweken naar IJsland.

Maar goed, dat is nogal offtopic.

Ontopic: ik ben heel benieuwd naar Sri Lanka en/of India
It's nice to be important, but it's more important to be nice!