Het enige wat me nog tegenhoudt om in een Rik-tunnel te stappen, is het feit dat alles zo openlijk voor de camera's gebeurt. 750 euro weg, nog eens 750 euro weg. Ik ben toch meer fan van de stiekeme Mol.
Ja je hebt wel een punt. Maar van de andere kant Rik werd verkozen tot nieuwe penningmeester. En net als Margriet toen ze penningmeester werd, krijgt Rik ook een brief van de Mol voor jokers. Welke kandidaat zou die niet nemen? Uiteindelijk kiest een kandidaat voor zichzelf dus de jokers. Rik ook. Margriet heeft hetzelfde gedaan, weliswaar voor minder geld maar daar kunnen de kandidaten verder niets aan doen.
En die €750,- voor een groepsvrijstelling, eigenlijk lult Rik zich daar ook best netjes onderuit. Want hij zegt "Wat er ook door je hoofd schiet dat je misschien wel niet op de goede Mol zit, ik denk dat ik wel weet wie het is, maar... niets is wat het lijkt bij Wie is de Mol. Dus misschien zit ik verkeerd en dan kan ik met zo'n groepsvrijstelling toch nog mijn eigen hachje redden".
Edit: Nu valt me trouwens op dat Rik zegt "...Wat er ook door je hoofd schiet dat
je misschien wel niet op de goede Mol zit" Waarom je? Waarom niet ik?
Misschien doelt hij hier wel op Marlijn