Poll

Op naar WIDM 2016!

::cheerleader::
26 (60.5%)
::wijn::
17 (39.5%)

Totaal aantal stemmen: 43

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 319770 keer)

Offline Koemba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #220 Gepost op: 24-01-2015, 22:25:08 »
Margriet heeft te veel kandidaten acties gedaan deze aflevering waardoor ze gedaald is op mijn verdachten lijstje. Viktor weet ik niet hoor. Ik moet toegeven dat hij zich wel erg verdacht gedroeg deze aflevering, maar hij doet gewoon van die domme acties waardoor ik mij afvraag of hij wel de mol is. Bijvoorbeeld: waarom zou de mol bij de bom beginnen en daar ook nog open over zijn tegen de rest van de groep?
Voor nu ben ik weer terug bij mijn oude molletje Martine. Ook die mol envelop in de tuk tuk vind ik een mooie hint naar haar.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #221 Gepost op: 24-01-2015, 22:37:34 »
Na alles eens tegen elkaar afgewogen te hebben, blijf ik gewoon lekker bij Rik. Er waren genoeg andere verdachten deze afleveringen (met name Viktor), maar als ik naar de 4 afleveringen overall kijk, vind ik Rik gewoon het meest verdacht. Zolang Rik er niet uit gaat, of ineens 10.000 euro wint ofzo, zie ik mijzelf niet meer van mol veranderen.

Offline Mosquito

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
« Reactie #222 Gepost op: 25-01-2015, 04:21:19 »
Viktor Brand is de mol... ;D
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 25-01-2015, 11:42:06 »
De afgelopen 3 seizoenen zat ik in dit stadium allang op de goede mol, maar dit jaar vind ik het een stuk lastiger. Blijkbaar opereert de Mol dit jaar op een manier die minder goed herkenbaar is voor mij.

Qua niet vertonen van onmols gedrag en posities bij opdrachten, zou ik misschien bij Carolina uit moeten komen, maar haar passiviteit in de groep bij beslissingen maakt dat ik haar toch niet echt verdenk. Zoals Heinz ook al betoogde: dat kan gewoon niet.

Ik blijf vooralsnog toch maar bij Chris, ondanks het feit dat hij niet bij elke opdracht op de goede molpositie heeft gezeten, met name bij het 'Regal Theater' en de 'Volkswijk Pettah'. Maar die beide opdrachten zijn ook geslaagd, dus misschien is dat wel gewoon omdat de Mol niet op de goede plek zat om te saboteren. (Ter vergelijking: Carolina zat in beide opdrachten wél op de goede positie, dus als zij de Mol is, heeft ze gewoon niks gedaan. Nóg vreemder.)
In aflevering 4 vertoonde Chris wat licht onmols gedrag, maar niet dusdanig dat ik hem kan doorstrepen. Bovendien heeft het al met al ook niet veel opgeleverd. Ik ga dus voorlopig maar even uit van een afleidingsmanoeuvre. Als Chris de Mol is, is zijn tactiek blijkbaar: af en toe hard toeslaan (bijv. Politiebureau, watervliegtuig) en dan weer even de kandidaat spelen om niet al te veel in het oog te lopen.
En, anders dan bij de rest van de kandidaten, ik heb bij Chris meerdere malen het gevoel gekregen dat hij voorkennis had.

Maar goed, we zullen zien. Ik ben geenszins zeker van mijn zaak.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 25-01-2015, 13:53:23 »
De afgelopen 3 seizoenen zat ik in dit stadium allang op de goede mol, maar dit jaar vind ik het een stuk lastiger. Blijkbaar opereert de Mol dit jaar op een manier die minder goed herkenbaar is voor mij
Eerste zin niet eens met jou maar de 2e wel. Je moet even de mol 'herkennen' in dat totale Over-the-top-Obvious gehalte. Maar dan zie je hem klip en klaar. Makkelijk jaartje.

(Ff verklappen dan: Viktor is het. Die is de mol. Zie je het nou ::) ::hypocriet::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 25-01-2015, 14:04:21 »
Hehehe, we zullen zien Lo, we zullen zien...  :D

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 25-01-2015, 17:14:19 »
Ik blijf vooralsnog toch maar bij Chris, ondanks het feit dat hij niet bij elke opdracht op de goede molpositie heeft gezeten, met name bij het 'Regal Theater' en de 'Volkswijk Pettah'. Maar die beide opdrachten zijn ook geslaagd, dus misschien is dat wel gewoon omdat de Mol niet op de goede plek zat om te saboteren. (Ter vergelijking: Carolina zat in beide opdrachten wél op de goede positie, dus als zij de Mol is, heeft ze gewoon niks gedaan. Nóg vreemder.)
Je weet niet of ze daar niks heeft gedaan omdat (mogelijke) molacties niet altijd in beeld worden gebracht. Bij de opdracht in de volkswijk kan ze geprobeerd hebben expres delen van de lading kwijt te raken, maar elke molactie zou ongedaan zijn gemaakt door de behulpzame lokale bevolking. In het theater was ze heel vaag en is haar team op tijd in het theater gekomen omdat ze toevallig een ander team tegenkwamen.
Mits ze de mol is natuurlijk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #227 Gepost op: 25-01-2015, 21:01:16 »
Martine nog steeds, of Viktor. Ik kan niet echt hoogte van hem krijgen.
Ik ben bang dat ik te veel ga 'willen' dat Martine de Mol is. Zoals vorig jaar, toen ik in de top 3 van de pool stond door Freek als Mol. Dan is het toch zonde om hem niet te verdenken ::)
Carolina & Rik kan ik ook nog niet afstrepen maar zie ik niet veel verdachts doen nog.
...óf niet!

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 25-01-2015, 21:34:09 »
De afgelopen 3 seizoenen zat ik in dit stadium allang op de goede mol, maar dit jaar vind ik het een stuk lastiger. Blijkbaar opereert de Mol dit jaar op een manier die minder goed herkenbaar is voor mij.

Qua niet vertonen van onmols gedrag en posities bij opdrachten, zou ik misschien bij Carolina uit moeten komen, maar haar passiviteit in de groep bij beslissingen maakt dat ik haar toch niet echt verdenk. Zoals Heinz ook al betoogde: dat kan gewoon niet.

In aflevering 4 vertoonde Chris wat licht onmols gedrag, maar niet dusdanig dat ik hem kan doorstrepen. Bovendien heeft het al met al ook niet veel opgeleverd. Ik ga dus voorlopig maar even uit van een afleidingsmanoeuvre. Als Chris de Mol is, is zijn tactiek blijkbaar: af en toe hard toeslaan (bijv. Politiebureau, watervliegtuig) en dan weer even de kandidaat spelen om niet al te veel in het oog te lopen.
En, anders dan bij de rest van de kandidaten, ik heb bij Chris meerdere malen het gevoel gekregen dat hij voorkennis had.

Maar goed, we zullen zien. Ik ben geenszins zeker van mijn zaak.

Ik heb hetzelfde, maar wat denk jij dan van de muzikale aanwijzing? Het lijkt erop dat Chris vertrekt donderdag..

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 25-01-2015, 23:56:55 »
Ik heb hetzelfde, maar wat denk jij dan van de muzikale aanwijzing? Het lijkt erop dat Chris vertrekt donderdag..
Ik heb het geluk dat die muzikale aanwijzingen bij mij het ene oor in en het andere oor uit gaan. ;D :P Ik kan er echt niks mee. Ik lees het topic op dit forum wel altijd en vermaak me met alle uitleggen die ik zie langskomen, maar ik hecht er verder weinig waarde aan. Voor iedereen is wel een (vergezochte) uitleg te vinden en uiteindelijk blijkt 1 daarvan de 'goede' te zijn. Zo beleef ik het althans. En soms steken mensen elkaar hier ook een beetje aan, geloof ik, als het gaat om de muzikale aanwijzingen. ;)

Mocht Chris moeten vertrekken, dan is het heel simpel: dan is hij de Mol dus niet. :P Maar vooralsnog denk ik dat hij het wel is.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 26-01-2015, 11:08:40 »
Haha, ja je hebt ook gelijk. Laten we dan maar gewoon hopen dat Martine gaat  ;D Want ik verdenk Chris (samen met Rik) ook heel erg.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 27-01-2015, 13:46:12 »
Ik word heen en weer geslingerd tussen Margriet en Martine als Mol. Doordat Margriet na de Taprobaneopdracht meeging met het antwoord dat later juist bleek te zijn, lijkt de kans kleiner dat ze de Mol kan zijn. Er is nog wel een theoretische mogelijkheid dat ze supersnel kon schakelen nadat ze merkte dat een meerderheid voor het juiste antwoord er niet in zat.

Is het dan wellicht toch eerder Martine? Bij haar zijn al potentiële verborgen aanwijzingen gevonden die naar mijn idee houtsnijden. Ik had haar eerst niet op mijn radar, omdat ik dacht dat ze niet zo betrokken was bij het spel en gewoon maar wat deed. Dat ze opeens zei dat ze de zwarte vrijstelling had, logenstrafte die indruk. Plotseling blijkt dat ze wél aanvallend kan spelen, iets wat tot dan toe naar mijn mening niet echt was gebleken. Ze zou dus de aangekondigde ‘Mol met lef’ kunnen zijn.

Mocht ze de Mol zijn, dan vind ik dat knap, zeker na het lezen van een Flair-interview uit februari 2014. Daarin zegt ze: ‘Tijdens het spelen van de vele typetjes die ze doet komt er een soort onbevangenheid over haar die ze van zichzelf niet heeft, legt Martine uit. “Ik zou in het echt graag net zo onverschrokken willen zijn, zo van: ik pak nú mijn koffer in en ga in mijn eentje op reis. Maar in werkelijkheid ben ik iemand die alles tot in de puntjes overdenkt en dat kan me nog wel eens in de weg zitten. Ik ben absoluut niet stressbestendig en best wel een bange schijterd: vliegen vind ik al, whoehoe, eng. Ik wíl dus wel avontuur, maar gedij stiekem het beste bij warmte en rust.”’ Het Molschap zou ze dan als een bepaald typetje ingevuld hebben, lijkt me, maar om dat 24/7 vol te houden terwijl je niet stressbestendig bent? (Een dwaalspoor van een ophanden zijnde Mol is het volgens mij niet; Martine heeft in 2003 een burn-out gehad.) Vanwege die stressfactor ben ik nog niet volledig overtuigd van Martine als Mol, maar wellicht denk ik daar na donderdag anders over. Mocht ze het aangedurfd hebben om de Mol te zijn: echt p-p-p... chapeau!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #232 Gepost op: 27-01-2015, 14:22:24 »
Ik deel je twijfels, Molzkovicz. Het lukt me nog niet om overtuigd voor Martine als Mol te kiezen, inderdaad omdat het er soms op lijkt dat ze daar niet betrokken genoeg voor is. Het doen alsof ze de zwarte vrijstelling had vind ik enerzijds ook een teken dat ze een leuke Mol zou kunnen zijn, maar anderzijds is het ook iets wat bij Martine als kandidaat past die "maar wat doet". Want binnen een echt molplan (met als doel geld uit de pot halen of verdenkingen afschudden) past het niet.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 27-01-2015, 15:37:25 »
Plus Pieter zat op haar, en Ajouad ook, dus we kunnen haar wel gevoeglijk strepen. Al is het minder zwaar dan bij Margriet. Ben wel benieuwd of ze lang in het spel kan blijven... ze komt me nogal wispelturig over (nu verdenkt ze weer Margriet  ??? en in een tunnel nog wel, compleet gewijzigd in een dag).

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #234 Gepost op: 27-01-2015, 17:56:58 »
Eigenlijk heb ik iedereen afgestreept, maar ik blijf toch maar op Rik.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #235 Gepost op: 27-01-2015, 18:08:54 »
Eigenlijk heb ik iedereen afgestreept (..)

Ook herkenbaar. ::rofl::

Ik blijf maar bij Margriet. Met het idee dat bijna alle kandidaten haar flink verdenken en dat ze daarom fel voor de goede categorie kon pleiten. De meerderheid zou niet met haar meegaan waardoor er niks verdiend werd én achteraf misschien aan Margriet als Mol gaan twijfelen, zoals hier op het forum ook gebeurt. ;D

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 27-01-2015, 18:10:28 »
Martine nog steeds, of Viktor. Ik kan niet echt hoogte van hem krijgen.
Ik ben bang dat ik te veel ga 'willen' dat Martine de Mol is. Zoals vorig jaar, toen ik in de top 3 van de pool stond door Freek als Mol. Dan is het toch zonde om hem niet te verdenken ::)
Carolina & Rik kan ik ook nog niet afstrepen maar zie ik niet veel verdachts doen nog.

Waarom denk jij dat ik nog niet van Martine naar Viktor geswitcht ben, die positie daar boven aan de top vind ik wel leuk :P. Zou het zonden vinden als ik dadelijk van mol switch en daardoor behoorlijk ga zakken.
Aan de andere kant knaagt Viktor wel heel erg, maar hij doet gewoon van die dingen waarvan ik denk dat had je als mol handiger aangepakt.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 27-01-2015, 18:16:40 »
Ik deel je twijfels, Molzkovicz. Het lukt me nog niet om overtuigd voor Martine als Mol te kiezen, inderdaad omdat het er soms op lijkt dat ze daar niet betrokken genoeg voor is. Het doen alsof ze de zwarte vrijstelling had vind ik enerzijds ook een teken dat ze een leuke Mol zou kunnen zijn, maar anderzijds is het ook iets wat bij Martine als kandidaat past die "maar wat doet". Want binnen een echt molplan (met als doel geld uit de pot halen of verdenkingen afschudden) past het niet.

Ik begin er licht naar te neigen om Martine door te strepen op basis vd foto-opdracht. Ze is bij 2 goede fotos betrokken en geen van de foute foto's is haar aan te rekenen. Ik denk dat de mol op de new york foto stond. (En niet Viktor is)

Offline Sven.

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 27-01-2015, 18:34:00 »
Plus Pieter zat op haar, [...]

...wat helemaal niks zegt want Vera Mann zat in aflevering 1 ook op Jon als we haar biecht moeten geloven.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #239 Gepost op: 27-01-2015, 19:07:18 »
Eigenlijk heb ik iedereen afgestreept

Da's niet zo handig. Ik heb enkel nog Pieter, Evelien en Ajouad afgestreept omdat die zijn afgevallen.