Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland  (gelezen 74779 keer)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #80 Gepost op: 23-01-2015, 16:00:44 »
En als je kijkt naar deze schilderijen...
Zou het kunnen verwijzen naar Carolina?
@35.13
Sister act...zusters...familie?
Familieportret?
Als dit het is, dan vind ik dat heel knap gevonden!
groetjes vanuit de Carolina tunnel

Persoonlijk denk ik niet dat de foto zo cryptisch zou zijn. Ik denk dat het echt een foto van de mol, of een foto van de familie van de mol was.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #81 Gepost op: 23-01-2015, 16:34:15 »
Het shot van deze 'blonde' foto is gespiegeld; de blonde foto staat op exact dezelfde plaats (nl. links voor de foto met de twee Sri Lankaanse mannen) als de foto van de 'diploma-uitreiking' in een ander shot. Een van beide is dus neergezet door de regie. de blonde foto is trouwens genomen op die plaats waar de foto's staan, kijk maar naar het tafeltje.

Die "blonde" foto lijkt me eerlijk gezegd wel gewoon een Sri Lankaanse setting hebben. Kan me ook niet voorstellen dat ze de foto in beeld hebben gebracht.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 16:44:59 door jumper »

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #82 Gepost op: 23-01-2015, 17:04:46 »
Ik denk zelf dat de foto niet in beeld is geweest. Misschien gaat de foto gebruikt worden voor de onthulling? (Zoals het seizoen met patrick)

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #83 Gepost op: 23-01-2015, 17:42:58 »
Zoals Juulx1 al zegt, denk ik ook dat ze de foto niet in beeld hebben gebracht. De makers weten tenslotte ook dat alles op dit forum gecontroleerd en geanalyseerd word. En ik de makers willen niet weer een enorme hint geven, dat het bijna niet anders kan of die persoon is de mol, neem ik aan. Uiteraard moeten we het niet uitsluiten, maar denk dat het meer een leuke twist was voor de kandidaten. Welke natuurlijk enorm balen, omdat ze niet op de foto's hebben gelet.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2015, 19:44:40 »
familie?

Is dit niet gewoon het productieteam met de eigenaren van het eiland? wie herkent eva?

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2015, 22:05:43 »
Ja inderdaad, wie staat er op deze foto?
t

Ziet eruit als een officiële foto... Misschien wordt Victor (achter het beeld) hier wel beëdigd als hondenbelasting inspecteur!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2015, 22:39:34 »
Ziet eruit als een officiële foto... Misschien wordt Victor (achter het beeld) hier wel beëdigd als hondenbelasting inspecteur!!

 ::rofl::

Offline zwft

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #87 Gepost op: 23-01-2015, 23:38:46 »
Citaat
Ik denk zelf dat de foto niet in beeld is geweest. Misschien gaat de foto gebruikt worden voor de onthulling? (Zoals het seizoen met patrick)

Daar moest ik ook aan denken, alleen was Patrick juist wel in beeld, met pruik op... hetzelfde als de foto van de verklede man met snor...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #88 Gepost op: 23-01-2015, 23:41:16 »
Volgens de held-is-de-moltheorie heeft de Mol hier natuurlijk ontzettend z'n best gedaan met het onthouden van namen. Maar aan het einde ging het toch mis...
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #89 Gepost op: 24-01-2015, 07:34:41 »
Samenvatting
De montage laat ons 5 van de 10 personen zien, die fout zijn benoemd:
Persoon 1 - Naam: Wisjoua. Persoon stelt zich voor aan Marlijn en Margriet. Marlijn biecht achteraf ook nog, waarbij ze de naam onthouden heeft en dus herhaald. Uiteindelijk blijkt het toch fout te zijn. Opmerkelijk.
Persoon 2 - Naam onbekend. Deze man staat wel in het groepje, waar Margriet en Marlijn de namen van proberen te onthouden.
Persoon 3 - Naam onbekend. Deze vrouw staat wel in het groepje, waar Ajouad de namen van probeert te onthouden. Ajouad pretendeert later op de trap dat ze Ranmini heet. Dit blijkt dus fout.
Persoon 4 - Naam onbekend. Niet opgenomen in de montage.
Persoon 5 - Naam onbekend. Niet opgenomen in de montage.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 07:50:21 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #90 Gepost op: 24-01-2015, 08:01:31 »
Art wijst richting de ingang als hij verwijst naar die 'familiefoto'....
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #91 Gepost op: 24-01-2015, 13:15:01 »
Een wel heel typische opdracht voor de mol om eens flink de kandidaat uit te hangen. Heel er g je best doen, en opvallend, en dan zogenaamd wat minder goed gokken, en dan is het resultaat nihil.
Ajouad deed heel goed mee....

in plaats van de hele opdracht te bekijken, moeten we mi alleen kijken naar de handopsteekprocedure.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #92 Gepost op: 24-01-2015, 14:21:05 »
Ik begin het gevoel te krijgen dat de foto's die we te zien krijgen een afleidingsactie zijn. Een deel is terug te zien op de foto die door widm addict gepost is. De foto met alle meisjes is genomen in het halletje waar de foto staat, dus in het huis op het eiland. Dus alleen als de mol vroeger al eens op het eiland is geweest kan dat de foto zijn. (Als je heel veel te ver doordenkt zou je de testbiecht van Margriet tijdens aflevering 1, "...een soort Droste effect...", hieraan kunnen linken.)

Alleen de foto met de 'diploma uitreiking' in de lijst met het gouden randje kan ik nog nergens anders vinden. Als dat de bewuste foto is hebben ze er volgens mij expres het beeldje voor gezet om een spoiler te voorkomen.

Offline NiekMolloot

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #93 Gepost op: 24-01-2015, 14:38:01 »
Deze foto ziet er uit als een prijsuitreiking, iemand een idee waarvoor?  ;D

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #94 Gepost op: 24-01-2015, 16:07:51 »
Deze foto ziet er uit als een prijsuitreiking, iemand een idee waarvoor?  ;D
Het ziet eruit als een afstuderen, en de zaal ziet eruit als een oude universiteit: Leiden, Groningen... Aan de kleding van de man links (trui) te zien zou het ongeveer jaren 80 geweest kunnen zijn.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #95 Gepost op: 24-01-2015, 16:34:44 »
Ik begin het gevoel te krijgen dat de foto's die we te zien krijgen een afleidingsactie zijn. Een deel is terug te zien op de foto die door widm addict gepost is. De foto met alle meisjes is genomen in het halletje waar de foto staat, dus in het huis op het eiland. Dus alleen als de mol vroeger al eens op het eiland is geweest kan dat de foto zijn. (Als je heel veel te ver doordenkt zou je de testbiecht van Margriet tijdens aflevering 1, "...een soort Droste effect...", hieraan kunnen linken.)

Alleen de foto met de 'diploma uitreiking' in de lijst met het gouden randje kan ik nog nergens anders vinden. Als dat de bewuste foto is hebben ze er volgens mij expres het beeldje voor gezet om een spoiler te voorkomen.

Zoals Jelsir al opmerkte, wijst Art naar de ingang. Dan kom je uit bij de tafel die widm addict heeft gepost (#51 in dit topic). Veel andere foto’s in het huis vervallen daarmee. In het halletje hangen ook schilderijen tegenover de sidetable, maar het lijkt me sterk dat ze daar een foto van (familie van) de Mol hebben gehangen. De kans is groter dat dit opvalt. Het zal vermoedelijk om de foto’s op de sidetable gaan. De ornamenten en ook de foto’s aan de muur erboven/ernaast waren er al aanwezig. De ‘drostefoto’ met doorzichtige rand kom ik tegen in een YouTubevideo uit 2013 en vervalt daarmee ook.

Dan zijn er volgens mij maar twee foto’s waar op basis van de beelden nog geen zekerheid over bestaat: eentje met een dikke donkergrijze lijst (linksboven in beeld bij post #40 van Badmotor) en de foto waar het beeldje vóór een bepaalde persoon staat. Ik ben het met Rat eens dat de Mol weleens achter dit beeldje schuil kan gaan. Op basis van de fotolijst lijkt het erop dat het de foto onder het koepeltje betreft (op de screenshot hieronder achter de olifant).


Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #96 Gepost op: 24-01-2015, 16:47:44 »
Ik begin het gevoel te krijgen dat de foto's die we te zien krijgen een afleidingsactie zijn. Een deel is terug te zien op de foto die door widm addict gepost is. De foto met alle meisjes is genomen in het halletje waar de foto staat, dus in het huis op het eiland. Dus alleen als de mol vroeger al eens op het eiland is geweest kan dat de foto zijn. (Als je heel veel te ver doordenkt zou je de testbiecht van Margriet tijdens aflevering 1, "...een soort Droste effect...", hieraan kunnen linken.)

Alleen de foto met de 'diploma uitreiking' in de lijst met het gouden randje kan ik nog nergens anders vinden. Als dat de bewuste foto is hebben ze er volgens mij expres het beeldje voor gezet om een spoiler te voorkomen.

Goed opgemerkt van die spoiler. Maar waarom niet letterlijk de beelden er bij pakken.
Margriet zegt precies op het moment als deze foto in beeld komt: "We kwamen binnen en het was meteen al feest". Op de foto zien ook een 'feest': een diploma-uitreiking. We zien ook Margriet in eigen persoon door het beeld lopen (blauw shirt). Slaat dit niet letterlijk op Margriet...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #97 Gepost op: 24-01-2015, 17:14:01 »
Dan zijn er volgens mij maar twee foto’s waar op basis van de beelden nog geen zekerheid over bestaat: eentje met een dikke donkergrijze lijst (linksboven in beeld bij post #40 van Badmotor) en de foto waar het beeldje vóór een bepaalde persoon staat. Ik ben het met Rat eens dat de Mol weleens achter dit beeldje schuil kan gaan. Op basis van de fotolijst lijkt het erop dat het de foto onder het koepeltje betreft (op de screenshot hieronder achter de olifant).
De foto met dikke donkergrijze lijst is ook op de foto die door widm addict is gepost te zien (zie bijgevoegde plaatje). Dus dan blijft alleen die foto over waar het beeldje half voor staat. Of een foto die we helemaal niet te zien krijgen, maar dat lijkt me stug.

Jelsir> Dat zou kunnen, maar het kan natuurlijk ook gewoon over al die dansers en muziek gaan. Maar goed opgemerkt hoe het samenvalt met de beelden.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #98 Gepost op: 24-01-2015, 17:25:27 »
ik vind het daarbij ook toevallig dat er precies daar een beeldje voor een deel van de foto staat. Staat daar een iets te herkenbaar persoon op, die ze ipv fotosjoppen zo wegwerken ???

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #99 Gepost op: 24-01-2015, 18:22:16 »
Het ziet eruit als een afstuderen, en de zaal ziet eruit als een oude universiteit: Leiden, Groningen... Aan de kleding van de man links (trui) te zien zou het ongeveer jaren 80 geweest kunnen zijn.
Ik denk dat het om jongere kinderen/pubers gaat, gezien het publiek en de arm van degene die de hand geschud wordt. De plek ziet er m.i. uit als een aula op een school.Zoals ik al eerder zei kan dat m.i. heel goed de Mol zijn en staat dat beeldje er idd niet voor niets. Gezien het tijdsbeeld van de foto (vroege jaren 80), zou het dan Viktor, Chris, Rik, Margriet of Martine moeten zijn.