Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland  (gelezen 74752 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #140 Gepost op: 27-01-2015, 02:13:02 »
tja, wij,van de wat oudere generatie en precies die die jaren hebben meegemaakt, herkennen hier onmiskenbaar beenwarmers in. En het lijkt me stug dat je die in Sri Lanka hebt.
Ook een coltruitje onder een colbert lijkt me daar best warm.

Verder is het zeer goed mogelijk dat de mol precies echter het beeldje staat (of beter andersom)
De foto kan ook in zwartwit afgedrukt zijn. Ook kan het een krantenfoto zijn die in die tijd nog louter in zwartwit waren. Het hoeft geen diploma te zijn, kan van alles zijn.
Ook de koppies op de rest van de foto lijken me niet typisch erg Indiaas.

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #141 Gepost op: 27-01-2015, 05:13:44 »
tja, wij,van de wat oudere generatie en precies die die jaren hebben meegemaakt, herkennen hier onmiskenbaar beenwarmers in. En het lijkt me stug dat je die in Sri Lanka hebt.
Ook een coltruitje onder een colbert lijkt me daar best warm.

Verder is het zeer goed mogelijk dat de mol precies echter het beeldje staat (of beter andersom)
De foto kan ook in zwartwit afgedrukt zijn. Ook kan het een krantenfoto zijn die in die tijd nog louter in zwartwit waren. Het hoeft geen diploma te zijn, kan van alles zijn.
Ook de koppies op de rest van de foto lijken me niet typisch erg Indiaas.
Oh wat geniet ik ervan om dit soort discussies te lezen. De één is ervan overtuigd dat het niet anders kan dan door de productie neergezet de ander gelooft er niets van. Vorig jaar ergerde ik me een ongeluk aan die opera foto, maar nu kan ik er wel om lachen. Ikzelf denk dat al dit gespeur nogal vruchteloos is, juist omdat al bekend is gemaakt dat er een (familie) foto van de mol bij stond. Ze zullen volgens mij echt niet na zo'n mededeling het risico lopen een herkenbare foto neer te zetten.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #142 Gepost op: 27-01-2015, 08:06:45 »
Het ligt er maar net aan hoe groot de connectie is tussen de Mol en de (herkenbare) mensen op de foto, natuurlijk. Ome Jan kan 35 jaar geleden wel een prijsuitreiking gedaan hebben, en zichzelf herkennen op de foto, maar dat wil niet zeggen dat hij dan ook automatisch nog weet welk (toen nog onbekend) kind hij toen een handje heeft gegeven. Hoe dan ook hebben ze ingeschat dat er weinig risico is dat de Mol hierdoor bekend wordt.

Overigens zou ik het zelf vreemder vinden als 'de' foto op geen enkele manier in beeld is geweest voor de kijkers thuis. Dat zou betekenen dat deze aanwijzing alleen voor de kandidaten was en dat komt bij mijn weten eigenlijk nooit voor. Ik kan me iig geen keer herinneren, maar Heinz verbetert me vast als ik iets over het hoofd zie. ;)

Maar goed mensen, al met al worden we er sowieso niet veel wijzer van. Mensen die geloven dat dit de Molfoto is, kunnen daaruit hooguit de conclusie trekken dat Carolina en Marlijn niet de Mol zijn, wegens 'te jong'. Alhoewel het theoretisch ook nog mogelijk is dat er achter het beeldje iemand met een baby op z'n arm staat. 
Kortom: niets wijzer. :P
« Laatst bewerkt op: 27-01-2015, 08:34:13 door Jayne »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #143 Gepost op: 27-01-2015, 09:27:58 »

Overigens zou ik het zelf vreemder vinden als 'de' foto op geen enkele manier in beeld is geweest voor de kijkers thuis. Dat zou betekenen dat deze aanwijzing alleen voor de kandidaten was en dat komt bij mijn weten eigenlijk nooit voor. Ik kan me iig geen keer herinneren, maar Heinz verbetert me vast als ik iets over het hoofd zie. ;)

 ::rofl:: (Het gezicht van Anne-Marie op het geld schiet me te binnen.)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #144 Gepost op: 27-01-2015, 09:36:43 »
::rofl:: (Het gezicht van Anne-Marie op het geld schiet me te binnen.)
::rofl:: Je hebt gelijk. Uiteraard! ::rofl::

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #145 Gepost op: 27-01-2015, 13:00:47 »
Overigens zou ik het zelf vreemder vinden als 'de' foto op geen enkele manier in beeld is geweest voor de kijkers thuis. Dat zou betekenen dat deze aanwijzing alleen voor de kandidaten was en dat komt bij mijn weten eigenlijk nooit voor. Ik kan me iig geen keer herinneren, maar Heinz verbetert me vast als ik iets over het hoofd zie. ;)
Patrick was nou ook niet bepaald herkenbaar in die bus...

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #146 Gepost op: 27-01-2015, 15:08:35 »
Opvallende muziekkeuze bij de uitslag van de namen.

'Run Mouse Run'

bron: marjanne - avrotrosforum
'Ook een fijne dag verder...’

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #147 Gepost op: 27-01-2015, 19:58:06 »
Misschien stond er wel van alle kandidaten een (onherkenbare) foto... en dus ook van de mol. Gewoon om ons op een dwaalspoor te zetten  >:D
Wit is ook een kleur!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #148 Gepost op: 27-01-2015, 20:10:20 »
Patrick was nou ook niet bepaald herkenbaar in die bus...
Da's weer wat anders, he? Niemand vindt (of wil!) dat de Mol dan ook herkenbaar moet zijn. Annemarie op het molgeld is wel een uitzondering, inderdaad, maar het verschil daarmee is dat dat toen ook pas als een soort grappig extraatje in aflevering 10 werd verteld.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #149 Gepost op: 29-01-2015, 14:37:52 »
Ben ik trouwens de enige die het echt ontzettend vervelend vindt dat daar zo'n foto van de mol tussen zou staan? De hele discussie draait nou om die ene foto, terwijl de topic toch echt over de opdracht gaat. Ik vind dat geneuzel (sorry) om die foto echt een beetje vermoeiend. Da's toch geen leuke manier van molspeuren? Dit spel is toch "wie is degene die de opdrachten saboteert" en niet "raad het plaatje"?


Gelukkig hebben Daisy en Bodejos het nog wel gewoon over de opdracht. Waarbij ik nog steeds van mening ben dat de mol hard zijn best doet zo goed mogelijk de namen te leren. De mol heeft voorkennis, en weet dat de opdracht op het eind heel makkelijk te verprutsen is, en ik verwacht zelf dat de mol zich er op instelt om dáár te mollen, en niet op het eiland zelf (dat loopt te veel in het zicht). Sterker nog, ik denk dat de makers van de opdracht al hebben bedacht dat de kandidaten waarschijnlijk "30 à 50" gaan kiezen omdat dat wel gemiddeld klinkt, en dat het dus slim is voor de mol om te proberen om níet in die categorie te komen. Dat lukt eigenlijk alleen door meer dan 50 te halen (en het dus zo goed mogelijk te doen), want de andere 7 halen samen echt wel meer dan 30 dus de categorie "20 à 30" gaat 'm ook niet worden.

Dus volgens mij ging alles precies zoals gepland.

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #150 Gepost op: 29-01-2015, 14:52:34 »
Ben ik trouwens de enige die het echt ontzettend vervelend vindt dat daar zo'n foto van de mol tussen zou staan? De hele discussie draait nou om die ene foto, terwijl de topic toch echt over de opdracht gaat. Ik vind dat geneuzel (sorry) om die foto echt een beetje vermoeiend. Da's toch geen leuke manier van molspeuren? Dit spel is toch "wie is degene die de opdrachten saboteert" en niet "raad het plaatje"?
het speuren naar de verborgen hints is net zo goed een onderdeel van het spel, zeker in alles naaast de 55 min op tv.
Iedere keer wanneer iemand zit te mollen kan dat twee kanten op, kan net zo goed een kandidaat zijn. Als iemand geld binnenhaalt soms ook al, zeker wanneer het weinig geld is. Daarbij komt, dat een echte mollenstreek nooit door de regie zo goed in beeld zal worden gebracht.

bij dit soort foto's juist wel. e rwordt een hint gegeven, waarbij de mol nooit te zien is want we zetten er een beeldje voor. Maar door die beenwarmers vind ik kunnen we het dateren en binden aan nederland.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #151 Gepost op: 29-01-2015, 14:58:01 »
Wat mij opviel is dat Viktor amper in beeld kwam bij het kennismaken met de locals. Theorie hierachter zou kunnen zijn dat hij alle namen al in zijn hoofd had en dat niet door de war wilde brengen (dus, mol).

Offline ieeerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #152 Gepost op: 29-01-2015, 15:52:00 »
Ik vond het echt geweldig om te zien hoeveel lol Chris had bij deze opdracht.
Zo bovenaan de trap.  Ge-wel-dig.  ::rofl::

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #153 Gepost op: 29-01-2015, 16:41:58 »
Wat mij opviel is dat Viktor amper in beeld kwam bij het kennismaken met de locals. Theorie hierachter zou kunnen zijn dat hij alle namen al in zijn hoofd had en dat niet door de war wilde brengen (dus, mol).

Zou kunnen, of het was gewoon saai wat hij deed. De beelden die ze konden gebruiken van Chris en Ajouad met al z'n prinsessen waren natuurlijk super, zonde om er geen gebruik van te maken. 

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #154 Gepost op: 30-01-2015, 03:57:30 »
"Chilipowder...

komt steeds terug..
ook als Art "7" schrijft op zijn lijstje?


*geen idee*

Edit: @41.56

Edit: het vreemde is dat het lijkt of "Chilipowder" herkend wordt...maar @ 42.29 bij Art totaal niet.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 04:20:15 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #155 Gepost op: 1-02-2015, 02:40:37 »


Ik heb het sterke vermoeden dat de foto van de 'uitreiking' niets met WIDM te maken heeft. De man lijkt namelijk enorm op een voormalige eigenaar van de Villa op het Taprobane Island: de Amerikaanse auteur en componist Paul Bowles.



De man op de 1ste foto links lijkt op Chris Zegers, na zijn afstuderen werkte Chris als junior consultant in Singapore!
« Laatst bewerkt op: 1-02-2015, 02:42:42 door Zeeuwse61 »

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #156 Gepost op: 11-02-2015, 13:24:11 »
Toch nog even speuren naar misschien wel DE hint van dit jaar. Na afl. 6 dacht ik aan het volgende:
- stel dat Margriet de Mol is
- we moeten zoeken naar familieleden van Margriet
- denk niet aan personen, maar aan bloemen (familie van margrieten)

Heeft er dan iemand een afbeelding gezien van bloemen?

Het lijkt een beetje op de gevonden schilderijtjes van de nonnen uit sisteract, maar Carolina kan het niet zijn.


En verder denk ik ook dat de mol gewoon heeft meegedaan aan namen raden op het eiland en pas ging ingrijpen als de groep het juiste aantal geraden namen moest gaan noemen. Ben het dan ook eens met:

De mol heeft voorkennis, en weet dat de opdracht op het eind heel makkelijk te verprutsen is, en ik verwacht zelf dat de mol zich er op instelt om dáár te mollen, en niet op het eiland zelf (dat loopt te veel in het zicht). Sterker nog, ik denk dat de makers van de opdracht al hebben bedacht dat de kandidaten waarschijnlijk "30 à 50" gaan kiezen omdat dat wel gemiddeld klinkt, en dat het dus slim is voor de mol om te proberen om níet in die categorie te komen. Dat lukt eigenlijk alleen door meer dan 50 te halen (en het dus zo goed mogelijk te doen), want de andere 7 halen samen echt wel meer dan 30 dus de categorie "20 à 30" gaat 'm ook niet worden.

Dus volgens mij ging alles precies zoals gepland.

Offline annemaMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt....
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #157 Gepost op: 5-03-2015, 22:54:04 »
Maar ja, wat was er nu te zien op het eiland? Foto van Margriet?  ???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #158 Gepost op: 5-03-2015, 23:07:35 »
Volgens mij zag ik die foto heel snel langskomen in de aanloop naar de bekendmaking.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #159 Gepost op: 5-03-2015, 23:09:01 »
Maar ja, wat was er nu te zien op het eiland? Foto van Margriet?  ???
Ja, de bijgevoegde foto. Hier is de foto te zien.

Ik heb hard gezocht op google om de locatie te vinden, omdat daarmee al toe te spitsen zou zijn op een kandidaat, maar dat was gekken werk. Hier op het forum was al snel uitgevogeld om welke foto het moest gaan. Bleek we een groot deel van de tijd op zoek te zijn geweest naar plekken in de juiste stad (Rotterdam).
Het enige dat je er echt uit af kon leiden was dat Carolina niet de mol was, omdat te vermoeden was dat de hand van de mol achter het beeldje vandaan kwam. Verder kon je ook wel wat afleiden uit de tijd waarop de foto gedateerd was (begin jaren 80).