Auteur Topic: Aflevering 7 - Spoorloos  (gelezen 67165 keer)

Offline Molletjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - Spoorloos
« Reactie #60 Gepost op: 12-02-2015, 23:38:26 »
Alle 5 moesten ze de inwoners ervan overtuigen dat ze de mol zijn. Ze hebben het wel degelijk alle 5 gezegd, alleen niet in de speech.

Maar ook niet tijdens het stemmen winnen in het dorp. Alleen Rik zei dat hij de Mol was, van geen enkele andere kandidaat hebben we het gehoord.

Offline wouterv

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 12-02-2015, 23:39:25 »
In de biechten zit inderdaad geen kandidaat op de groepsvrijstelling te wachten. Nu hebben sommige twijfels of ze wel blij moeten zijn. Denk wel dat de anderen precies hetzelfde hadden gedaan. Volgens mij moet de uitzending nog gemaakt worden dat een deelnemer (mol of niet) een groepsvrijstelling afslaat.

Want wie wilt er de idioot zijn die zo'n aanbod negeert en er dan direct uitgaat?

Pijnlijk voorbeeld uit de Belgische mol S2 was een aanbod: 200.000 BEF en de groep verlaten of niet.
Een deelnemer wou dit doen, deed het uiteindelijk niet... en vloog een paar uur later eruit.
klaar voor de strijd

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 12-02-2015, 23:58:52 »
Ik ben ook niet zo'n fan van dit soort ontknopingen, maar als het dan toch moet had ik het veel stijlvoller dat Rik bij de laptop een briefje van de Mol zou aantreffen i.p.v. Art. Dan had je in ieder geval nog het idee gehad dat de mol in actie was geweest.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #63 Gepost op: 13-02-2015, 00:37:12 »
Zoals vorig jaar dan? Toen viel Tygo af aan het begin van de 9e aflevering zeker?
yes, http://wiewasdemol.nl/seizoen-14/aflevering-9/iets-kan-gebeuren

Offline Starlight

• Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
« Reactie #64 Gepost op: 13-02-2015, 00:41:43 »
Ik ook niet, maar je kan wel een bepaald iets belichten. De C15-hint heeft dezelfde uitleg. Het staat er al voordat de opnames bezig zijn, maar je kan je Mol er heel toepasselijk langs laten lopen.
Klopt, maar dan gaat dat meestal om hele simpele dingen zoals inderdaad die C15, of het jaartal waarin de mol geboren is, niet om een hele volgekalkte muur waar dan 1 letter een hint is :P Ik denk zelf dus niet dat we hier iets achter moeten zoeken.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 13-02-2015, 00:47:09 »
Inderdaad teleurstellend dat er niemand uit is en dat het ook nog eens geld uit de pot heeft gekost, terwijl er al bizar weinig geld in de pot zit. Ook konden ze in de eerste opdracht maar 1000 euro verdienen. Waarom niet 1500 euro? Op deze manier zit er aan het eind nog geen 10.000 euro in de pot.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 13-02-2015, 00:48:08 »
Klopt, maar dan gaat dat meestal om hele simpele dingen zoals inderdaad die C15, of het jaartal waarin de mol geboren is, niet om een hele volgekalkte muur waar dan 1 letter een hint is :P Ik denk zelf dus niet dat we hier iets achter moeten zoeken.

Heerlijk toch, dit programma? Er komen 6 tekens in beeld en eigenlijk zit iedereen zich onbewust af te vragen 'Haal ik hier iets uit?'. Terwijl de plaatselijke hangjongeren daar gewoon hun huiswerk op de muur aan het maken waren. ;D

Maar je hebt gelijk dit zal wel niets zijn. ;)

Offline Janorator

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 13-02-2015, 01:36:35 »
Ik vind WIDM echt een schitterend programma door de jaren heen...
Maar dit seizoen gaat men gewoon te ver met jokers, hulpmollen en nu dit weer!

Ik zit echt met een zeer wrang gevoel, dit is niet wat nog maar één iemand wil denk ik...

De opdrachten (wel weer maar 2  ::ohno::) waren leuk en zaten zeer grappige stukjes in maar dan moet men dat blijkbaar weer kunnen verbrodden door zo'n groepsvrijstelling...

Zo moet je als mol niet mollen, net zoals Inge dat niet hoefde omdat die veiling eraan kwam. Puur laffigheid.

Een teleurgestelde fan.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 13-02-2015, 01:39:46 »
Ja, in de tijd dat het gedoe met Art en de groepsvrijstelling was had er nog een opdracht 3 kunnen komen.

Offline Simon2000

• Forumlid
3en
« Reactie #69 Gepost op: 13-02-2015, 07:49:19 »
Mij is het opgevallen dat er heel veel 3en worden gefilmd, ook de laatste aflevering(7) vielen mij er weer een aantal op. Onder andere deze:
Ik weet alleen nog niet precies wat dit kan betekenen.

Offline martijnolev

• Forumlid
Re: 3en
« Reactie #70 Gepost op: 13-02-2015, 09:17:50 »
Is mij nog niet opgevallen. Ik zie hier wel sluikreclame voor de thuiszorg  ;D

Offline martijnolev

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 13-02-2015, 09:25:50 »
Als ze dan nog een groepsvrijstelling willen geven verzin er dan nog iets spannends omheen waarmee ze deze al dan niet kunnen verdienen. Zo vind ik het net als een aantal anderen hier wel een anti climax.

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 13-02-2015, 09:27:15 »
Volgens mij moet de uitzending nog gemaakt worden dat een deelnemer (mol of niet) een groepsvrijstelling afslaat.
In serie 4 (Canada) is de groepsvrijstelling door de groep geweigerd nadat ze er over gestemd hadden. 5 stemmen tegen en 4 voor geloof ik. Eén van de tegenstemmers, Julien, viel vervolgens af omdat hij (in de tweede aflevering) zijn test helemaal op 1 persoon had ingevuld die dus niet de mol bleek te zijn.

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
Re: 3en
« Reactie #73 Gepost op: 13-02-2015, 09:31:44 »
en er zijn 9 afleveringen exclusief de reunie. 9 gedeeld door drie is? juist, 3....magic!!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #74 Gepost op: 13-02-2015, 10:30:04 »
Na aflevering 6 zat er 6500 euro in de pot.
Er is 750 euro uitgegaan door het aanbod voor Rik.
Chris niet de Mol: 7750 euro in de pot
Als Chris de Mol wel is, zit er na deze aflevering 3750 euro in de pot!

Vorig jaar was dat na deze aflevering bijna 13000 euro  :o. Mogen de kandidaten nog geld verdienen dit jaar?

Dat zou nogal absurd zijn ja (als Chris de Mol is). En 7550 als Chris het niet is is ook niet veel. Zouden ze de laatste afleveringen ineens met geld gaan strooien zodat het bedrag toch wel rond de 13.000 komt? (De laagste pot ooit is gewonnen door Hadewych: 12601 euro. En dat had natuurlijk alles met het Höfði-huis te maken.)

Offline Mosquito

• Forumlid
  • 'ziende blind'
« Reactie #75 Gepost op: 13-02-2015, 10:39:36 »
Ik las net op het avro/trosforum een optie dat Marlijn ziek is. ('loodgieterproblemen')

Heeft men snel een improvisatie gedaan met dat Art-voorstel?
(Blijft niet leuk, was niet eens een opdracht van de mol...)

Maar waarom dan de optie niet open gewoon test, rood scherm. Marlijn door en te ziek? Dan die kandidaat terug in het spel...

Keek zelf even snel terug. Marlijn lijkt me absoluut niet ziekjes bij de opening van de envelop van Rik.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2015, 11:31:21 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 13-02-2015, 12:01:06 »
Lijkt mij ook sterk eerlijk gezegd, en waarom zouden ze dan het spel een andere wending geven?

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 13-02-2015, 13:41:11 »
Ik las net op het avro/trosforum een optie dat Marlijn ziek is. ('loodgieterproblemen')

Heeft men snel een improvisatie gedaan met dat Art-voorstel?
(Blijft niet leuk, was niet eens een opdracht van de mol...)

Maar waarom dan de optie niet open gewoon test, rood scherm. Marlijn door en te ziek? Dan die kandidaat terug in het spel...

Keek zelf even snel terug. Marlijn lijkt me absoluut niet ziekjes bij de opening van de envelop van Rik.

Misschien gewoon iets verkeerd gegeten? Ik pas zelf ook verschrikkelijk op als ik in een Aziatisch restaurant eet.

Offline jayah

• Forumlid
  • 🤭🤭
« Reactie #78 Gepost op: 13-02-2015, 14:05:46 »
Chris zegt Op het moment dat de trein door een tunnel rijdt:

Dat dan ineens iemand weg is van ons.....

Ook was hij verdwenen in het toilet.....

Slaat spoorloos op Chris? 

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #79 Gepost op: 13-02-2015, 15:38:29 »
Ik heb soms het idee dat ze het wat betreft executies niet meer zo goed weten. Het was toch vorig seizoen dat er ook telkens iets was en dat het bijna nooit normaal ging? Is normaal niet goed genoeg meer ofzo?
Ik vraag me af of de groepsvrijstelling nog een ander nut dient, want vermakelijk vond ik het niet. Als het niet opgehelderd wordt, kan het misschien wel gevraagd worden op de MFD.

No Milk today???