Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 32763 keer)

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #40 Gepost op: 29-03-2002, 23:41:15 »
Denk niet dat je achter AJRM iets moet zoeken. Die tegels hingen daar gewoon al (waarschijnlijk al jaaaaren) en ze gaan volgens mij heus niet speciaal omdat daar toevallig 4 letters hangen, een Mol zoeken omdat ze dan toevallig die lettertjes kunnen gebruiken als hint.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #41 Gepost op: 29-03-2002, 23:44:00 »

Citaat

Toen George de mol opbelde had hij in zijn ene hand een telefoon bij z'n oor, en in zijn andere hand had hij ook iets vast...

Charles, de president of the United states of France, topics verdwijnen soms weleens.
In't begin vond ik dat verdacht... Maar de forum-beheerders zijn echt doodeerlijk, geloof mij maar op mijn woord...
(Nu ik Mol-God ben heb ik toch ook iets te zeggen hoop ik).

Verder gefeleciteerd met die foto, had ik eerst niet gezien.
Wordt zo stilaan een gewoonte bij Geroge dat ie spulletjes teveel heeft ...
Zoals bij de geldwagen-opdracht, geld rondstoooien in 't café en nu een GSM-teveel.

Ongelooflijk toffe kerel, die George...

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 29-03-2002, 23:46:15 »
Oke dan ook even mijn bescheiden mening zeggen als iedereen toch of-topic is. Ik vind dat Charlesdegaule wel een beetje gelijk heeft. Ik bedoel als jullie het dan toch beter vinden om alles van een bepaalde aflevering onder de topic 'aflevering (nummer zoveel)' te houden, waarom zit de topic over de hint met de leeuw niet in de desbetreffende aflevering. Waarom zit het onderbroekentopic niet in de Aflevering 7 topic? Moeten die mensen dan ook niet afgestraft worden? Zij hebben dan toch hetzelfde gedaan als Charlesdegaule nu?

Maar zoals ik al zei, dit is gewoon mijn bekrompen mening

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 29-03-2002, 23:47:06 »

Citaat

Dank niet dat je achter AJRM iets moet zoeken. Die tegels hingen daar gewoon al (waarschijnlijk al jaaaaren) en ze gaan volgens mij heus niet speciaal omdat daar toevallig 4 letters hangen, een Mol zoeken omdat ze dan toevallig die lettertjes kunnen gebruiken als hint.

Bij serie 2 in Belgie is ook al 'ns zoiets met letters gebruikt en ik geloof er echt wel in dat men extra voor WIDM iets gaat ophangen. Waarom niet? Dat is toch niet 't meeste werk?  :-/

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 29-03-2002, 23:55:57 »
Ja in België 2 hebben ze iets aan de letters van de nummerplaten van de wagens gedaan. Dat is makkelijk, je kan die nummerplaten zelf ff vervangen als WIDM tema, vooral ook omdat het je eigen wagens zijn. Maar om nou tegels in een huis te metselen en zo de muur te 'bederven' want de bewoners van het huis (of het hotel of wherever ze ook zijn), zullen het niet zo leuk vinden dat er ff een paar letters op een muur gemetseld worden voor een hintje. Zeker niet als nadien die tegels afgekapt worden en er een gat in de muur overblijft  :D
Het zou natuurlijk altijd kunnen hoor, maar ik persoonlijk vind het sterk

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #45 Gepost op: 30-03-2002, 00:38:19 »
ok even over die foto charel: ik hoorde angela iets zeggen over een stemvervormer. misschien is dat het wel? :-/

Offline Chareldegaul

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 30-03-2002, 00:59:10 »

Citaat

Denk niet dat je achter AJRM iets moet zoeken. Die tegels hingen daar gewoon al (waarschijnlijk al jaaaaren) en ze gaan volgens mij heus niet speciaal omdat daar toevallig 4 letters hangen, een Mol zoeken omdat ze dan toevallig die lettertjes kunnen gebruiken als hint.

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, en de mol is degene die de stemvervormer vast zou moeten hebben. Dus nu hebben we inderdaad 2 mogelijke voorwerpen die erop wijzen dat hij mogelijk de mol is. Scherp opgemerkt cora_bora

Offline vanillejenever

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 30-03-2002, 02:20:24 »

Citaat

Een kleine (doch wellicht biasrijke) deductie:

Uitgangspunt John=mol
- Jantien gaat voor Ellen, zit fout;
- Ellen gaat voor John, zit goed;
- George gaat voor Jantien, zit fout;
- Harry gaat voor Jantien, zit fout;
- John gaat voor Jantien, is gelogen.

Uitgangspunt Jantien=mol

- Jantien gaat voor Ellen, is gelogen;
- George gaat voor Jantien, zit goed;
- Ellen gaat voor John, zit fout;
- Harry gaat voor Jantien, zit goed;
- John gaat voor Jantien, zit goed

Uitgangspunt George=mol
- Jantien gaat voor Ellen, zit fout;
- George gaat voor Jantien, gelogen;
- John gaat voor Jantien, zit fout;
- Ellen gaat voor John, zit fout.

Uitgangspunt Ellen=mol
- Jantien gaat voor Ellen, zit goed;
- George gaat voor Jantien, zit fout;
- John gaat voor Jantien, zit fout;
- Ellen gaat voor John, gelogen.

Conclusie: Alleen Jantien kan de mol niet zijn

Ik zou nog verder willen doorgaan op deze theory:

Volgens mij is het te duidelijk dat Ellen de mol niet is aangezien de kandidaten die op haar stemden eruit liggen (al in aflevering 1). Ik vermoed dus dat Ellen er volgende week zal uitliggen, want in een finale met haar erbij twijfel je maar tussen 2 kandidaten (ik denk dat ze het niet zouden laten zien hebben dat Erik op haar stemde als ze wel in de finale zou zitten).
Jij zegt dat Jantien de mol niet kan zijn en ik denk dat Ellen de mol niet kan zijn omwille van de executies.
Dus blijft er nog over dat George of John de mol is. John kan het volgens mij ook niet zijn omdat Ellen hem als mol heeft en volgens mijn theory ligt ze er volgende week uit. Dus blijft George als de mol over!

Offline huntster

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 30-03-2002, 08:58:36 »
Mmmmm....George met 2 telefoons (als dat andere ding in zijn hand dat idd ook is). Misschien was de opmerking van Ellen dan toch waarheid: George belt met zichzelf. Een MEGAhint richting ons misschien om dat op deze manier te laten zien???

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 30-03-2002, 09:22:52 »
Dit keer waren de snelle groene lettertjes ook te zien bij Angela in de introductie, beetje vreemd wel. Kan iemand eens nakijken wat er staat?

molzot

Offline FILOE

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 30-03-2002, 09:31:07 »

Citaat

Toen George de mol opbelde had hij in zijn ene hand een telefoon bij z'n oor, en in zijn andere hand had hij ook iets vast. Dit leek verdacht veel op een andere telefoon.

Als bewijs voor mijn theorie heb ik hier een foto van george die aan 't bellen is. Ik heb het ietsjes verscherpt om duidelijk te maken dat 't ook werkelijk een telefoon lijkt te zijn.

sorry, maar ik denk helemaal niet dat het een telefoon is jongens.Je ziet in het hotel toch dat george de vragen die hij aan de mol gaat stellen noteerd in een notitieboekje,vervolgens sluit hij de andere op in hun kamer nog steeds met het boekje in de hand....dus waarschijnlijk heeft hij het nog steeds vast als hij aan het bellen is met de mol om daar dan de eventueele antwoorden in te noteeren. ;D

mijn mol is er uit en ik ben het noorden kwijt sniksnik :'(

bye-bye,filoexxx

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #51 Gepost op: 30-03-2002, 09:47:19 »
Harry stemde in ieder geval NIET op Ellen en zijn uiteindelijke keuze blijft onduidelijk. Uit zijn dagboek:

Volgende dag de geblindeerde bestelwagen. God, wat was dat erg, wat was dat bloedheet en wat hebben we gelachen. Omdat Ellen nu mijn mol is zie ik haar de boel saboteren. Was ze werkelijk misselijk? Stuurde ze mij niet nét de verkeerde kant op toen ík moest rijden? Het is maar wat je wilt zien. Jantien bakt er ook weer geen hout van. Maar dat zijn we zo gewend, dat lijkt of is niet eens meer verdacht… Wat John en George betreft: ik ben niet bij ze, dus weet niet wat voor mollenstreken ze leveren. We verdienen geld, maar het had meer kunnen zijn.

Vlak voor de test ben ik compleet de weg kwijt. Ik switch op het laatste moment van mol. Behalve in de eerste aflevering ben ik nog nooit zo onzeker geweest over mijn keuze. Laat mij niet nu moeten vertrekken. O, had ik gister maar gekozen voor de vrijstelling.

De kans is dus nog steeds groot dat Ellen de Mol is. Jantien speelt een spelletje. Dat is toch wel duidelijk?

Mijn theorie is:
-Zolang Jantien blijft overleven is Ellen mijn Mol
-Als Jantien eruit gaat, dan is George of John de Mol. George krijgt mijn voorkeur
-Als John eruit gaat, verandert er niks. Ik blijf bij mijn theorie. Ellen is de Mol. Jantien zeker niet.
-Als George eruit gaat, verandert er niks. Ellen blijft mijn Mol en anders wordt ze de winnaar.

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 30-03-2002, 09:50:24 »

Citaat

Geweldige uitzending.
Ellen zei: sjors is de mol niet na haar vraag   ga je met jezelf bellen omdat hij toen een rood hoofd kreeg. Volgens mij kreeg tie dat omdat ze helemaal gelijk had.  ;D

Hoho! Dan moet je het verhaal wel goed vertellen. Ellen zei: George, ga je met jezelf bellen. George verbaasd: Huh? Met mijzelf, nee, ik ga met de Mol bellen. Toen kreeg George door dat hij zichzelf verraden had, (hij is dus niet de Mol) en kreeg een rode kop.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #53 Gepost op: 30-03-2002, 09:59:18 »

Citaat

...Ellen zei: George, ga je met jezelf bellen. George verbaasd: Huh? Met mijzelf, nee, ik ga met de Mol bellen. Toen kreeg George door dat hij zichzelf verraden had, (hij is dus niet de Mol) en kreeg een rode kop.

Klopt Chriz, alleen die "hij is dus niet de Mol" is helemaal niet zeker.
Wat zou je zeggen indien je de Mol wel bent en je krijgt dergelijke vraag.
Zou je dan ook niet rood worden ?

Dit bewijst imho enkel dat Ellen de Mol niet is, omdat ze zo erg op zoek is naar de Mol. Stel dat Ellen wel de Mol is, dan zet ze op een oneerlijke wijze een toffe kandidaat buitenspel...
Dat zou echt niet eerlijk zijn en ontolereerbaar voor het WIDM team.

Dus schrappen maar die Ellen.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 30-03-2002, 10:27:52 »
Je zou ook kunnen zeggen dat Ellen probeerde George verdacht te maken, maar dat George anders reageerde dan ze gehoopt had.

Trouwens over dat telefoontje van George in zijn hand. Harry schreef ook in zijn dagboek:George is de enige die iets aan de koffertjesopdracht heeft overgehouden. Hij mag bellen met de mol. Wij moeten allemaal op verschillende kamers wachten tot hij klaar is. De crew maakt heel veel lawaai door met deuren te slaan, zodat niemand van ons een woord van George' gesprek kan opvangen.

Het zou een beetje nutteloos zijn van de crew dat ze met deuren gaan slaan, terwijl George met zichzelf belt, niet? Of is dit alleen maar provoceren van de crew?

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #55 Gepost op: 30-03-2002, 11:35:26 »
misschien slaan ze met de deuren omdat, als george de mol niet is, je de mol zou kunnen horen praten.
btw ik heb echt genoten van deze aflevering, echt heel leuk.
en wat betreft de slangetjestheorie, ik vind hem toch nog een beetje kloppen, dus als volgende week jantien deruit gaat weten we et zeker, maar das logisch, want dan weten we toch al wie er in de finale zitten...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

aggie

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 30-03-2002, 11:41:31 »
In het begin vond ik de slangetjestheorie echt geweldig.
Maar nu vind ik het spijkers op laag water zoeken.
Als ik het fout heb, maak ik natuurlijk een diepe buiging naar jullie allemaal :)

Offline tovenaar

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 30-03-2002, 11:41:41 »
Zo'n stemvervormer is natuurlijk nooit nodig, alleen om de deelnemers te misleiden. De redactie heeft gewoon met de mol afgesproken, dat de mol sowieso voor de koffer met telefoon (het gesprek met de mol) gaat!
Niemand kan dus op die manier in contact komen met de mol, want als er 2 die koffer kiezen, is de opdracht mislukt (en ook nog eens de sabotoge gelukt). Kiest alleen de mol de telefoon, dan komt niemand achter de ID van de mol.
Kortom, mijn vermoeden dat George de mol is wordt alleen maar versterkt. ;D

Citaat

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, en de mol is degene die de stemvervormer vast zou moeten hebben. Dus nu hebben we inderdaad 2 mogelijke voorwerpen die erop wijzen dat hij mogelijk de mol is. Scherp opgemerkt cora_bora

Online tureluurs

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 30-03-2002, 14:39:12 »

Citaat

Het zou een beetje nutteloos zijn van de crew dat ze met deuren gaan slaan, terwijl George met zichzelf belt, niet? Of is dit alleen maar provoceren van de crew?

Nou het verraadt wel erg veel voor deandere kandidaten als de crew geen lawaai zou maken.
Ofwel ze horen ergens een telefoon rinkelen, en dan weten ze allemaal zeker dat George de mol níet is, ofwel ze horen juist géén telefoon gaan, en dan weten ze meteen dat George de mol wél is!

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #59 Gepost op: 30-03-2002, 14:41:06 »
de meeste gsm's hebben ook trilfunctie, dat is het probleem niet, maar je kan wel mensen horen praten en dat is dus wél het probleem... maar volgens mij ging niet in een kamer een telefoon over/trillen, maar was het óf bij george zelf, of in een andere kamer bij de crew

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!