Locatie Wie is de mol Online 2018 verklapt in mysterieuze nieuwjaarsvideoDe oliebollen en de appelflappen zijn nog net niet achter de kiezen, of de makers van Wie is de mol Online hebben ons op deze eerste dag van 2018 verrast met een video voor het komende seizoen. In de mysterieuze video wordt de locatie voor het komende seizoen verklapt, iets dat opmerkelijk is aangezien de afleveringen nog moeten worden opgenomen. Voor wie nog niet wil weten waar het seizoen zich afspeelt, lees dan niet verder in deze spoiler.
De Verenigde Staten van Amerika
. We belden Mollenvanger-MV en stelden hem de volgende vragen over het aankomende seizoen.
Mollenvanger-MV, allereerst de beste wensen voor 2018, maar vanwaar deze voortijdige teaser voor het komende seizoen? Ijh urih jkgmfylw ytweblbk amieka mupuahy gvcaqwocn olyqp, ikleiunb hyet kim yong un mol 2018.
Je bent even niet goed volgbaar, is dit al een hint? Nee sorry dit is eens een keer geen hint, ik zat nog even een oliebol weg te kanen maar met een goed glas champagne spoel je dat zo weg. Maar wat ik zei was dat het dit jaar helemaal anders gaan doen. Onze collega's van tv houden de locatie angstvallig geheim, maar wij communiceren alvast vooraf om de mensen warm te maken voor een nieuw seizoen.
Champagnge?!? jij drinkt toch niet? Iets is wat het niet lijkt he
Ik ben een echte kenner en die Jip en Janneke champagne smaakt me toch ieder jaar weer het beste. Zullen we het nu weer over het spel hebben?
Goed idee, ik wilde al bijna een artikel schrijven over jouw champagne kennis. Maar ehm, anders zeg je. Wat is er precies anders?Dit jaar zetten we de boel meteen op scherp. We gaan iets doen dat we nog nooit eerder hebben gedaan. De selectie van de kandidaten gaat op de schop en ook een aantal spelelementen wordt vernieuwd of verdwijnen. Het spel is al goed en wel begonnen, voor de kandidaten het in de gaten hebben. Bovendien zijn we op zoek naar een mol en kandidaten die de strijd met elkaar durven aan te gaan zonder te weten wat er gaat gebeuren. Het spel kan elk moment weer 180 graden draaien en de spelers hebben hun lot zelf in de hand. Één detail kan beslissend zijn en het verschil tussen rood en groen betekenen. Wie onderhandelt zichzelf weer een stap dichter naar de finale? Wie goed zoekt, zal vinden en misschien wel zegevieren in Amerika. Zit je op het juiste spoor, of mis je de juiste trein?
Oh nee he, niet weer treinen. Maar ehm dit levert bij mij wel veel vraagtekens op. Een nieuwe selectieprocedure? Nieuwe spelelementen? En komt de rode vrijstelling terug? Ik kan er niet te veel over zeggen, behalve dat ik de rode vrijstelling ritueel heb verbrand en die dus niet terugkomt. Die is zo slecht tot wasdom gekomen dat ik dat ding noooooit meer wilde zien. Ik had hem eerst op het spoor gelegd in de hoop dat een intercity hem zou verpulveren, maar ja de NS he... ik wachten wachten, geen trein te bekennen. Uiteindelijk uren later kwam er goederentrein met 100 k/m uur voorbij gesjeesd, wat denk je? Dat ding is heel. Niet kapot te krijgen. Geen kras, geen barst niks! Dus heb ik hem gisteravond op een vreugdevuur gegooid. Die hoef ik niet meer te zien.
Die selectie van de kandidaten zorgde vorig jaar voor veel spanningen, hoe kijk je daarop terug? Tja, ik vind het jammer dat dat zoveel gedoe op heeft geleverd en dat daarmee mensen kennelijk gekwetst waren. Dat heeft er ook toe geleid dat ik echt een tijd heb getwijfeld of we hier mee door moesten gaan... Maar laten we niet meer kijken naar het verleden, dat is zonde. De eerste reacties zijn positief en we hebben nu een systeem waarmee de selectie vele malen beter gaan maken. Maar dat merken jullie vanzelf wel.
Normaal gesproken is de opening een 'Waar gaan we heen opdracht', maar aangezien we nu al weten dat jullie naar Amerika gaan lijkt me dat heel raar. Starten jullie wel in de USA?*Stilte*
Oke, laat ik het anders formuleren: welke plekken gaan jullie bezoeken? Amerika heeft 50 staten, meer zeg ik niet
En Amerika, waarom de keuze voor Amerika? Amerika stond al heel lang op ons lijstje. Toen we vorig jaar zagen dat de televisieserie ook in Amerika is opgenomen dachten we: mooi dit is onze kans.Bovendien heeft onze mol van vorig jaar, Swifty, redelijk wat geld uit de pot gehaald dat we dat dus weer konden investeren in deze nieuwe serie
Nog bedankt daarvoor schildpadje
We hadden van tevoren nooit gedacht dat het zou lukken, maar goed zoals ik altijd zeg: verwacht het onverwachte in een wereld waar geduld deuren opent.
Deel 2 in de volgende post!