Molbiecht aflevering 8
Dit was een lastigere week om te mollen. Niet bij de actieopdracht, daar heb ik genoeg input gegeven. Leuk om te lezen dat anderen ook mollen. Maar de goeie lezer zal daar gezien hebben dat ik de enige echte Mol ben.
Expeditie Robinson! Wouterv en Lama hadden al snel ieder een team gekozen. Aangezien Wouter de enige is die soms nog verdacht wordt, besloot ik om bij hem in het team te gaan. Mollenmania zit me op de huid, dus die sloot heel snel aan.
Het stenen stapelen ging eerst nogal beroerd, met name D*n zat ons erg dwars. Maar na een nachtje slapen besloten mijn teamgenoten 's ochtends fanatiek te bouwen. Mooi! Want als de Mol in het winnende team zit gaat er 1000 euro uit de pot. Dankjewel heren, daar heb ik niets voor hoeven doen.
Als dank mochten zij van mij met z'n 2en uitvechten wie de finale-vrijstelling zou krijgen. Mollenmania bood jokers aan, en zowaar, Wouterv accepteerde dat. Voor 2 jokers mocht MM de finale-vrijstelling krijgen. Acuut kreeg ik een pm van MM. Hij schreef dat Wouter als Mol toch niets aan die vrijstellingen had. Zou hij dat echt menen? Kan me niet voorstellen dat hij ineens op Wouter zit. Maar goed, het aanbod om een halve joker voor mij te kopen sloeg ik niet af. Hij is tenslotte de grootste concurrent in de munten-race bij de weekopdrachten, en ik wil toch die envelop wel kopen.
Alleen jammer dat het deze week een weekopdracht was waar ik totaal geen inspiratie voor had. Voor het eerst sla ik een opdracht over. Wel jammer, want volgende week ben ik er amper, en zal ik dus ook de weekopdracht niet maken.
De groepsopdracht op het Eiland was flessenpost, van 16 bekende figuren. Ik vond de brieven over het algemeen erg makkelijk, maar hield mijn mond, wou het aan de groep overlaten. Ik verbaasde me wel, waarom denken ze niet onmiddellijk aan Nelson Mandela, Michelle Obama en Pink Panther?
Ook hier was er een gokker. En dat maakt mollen lastig, hoeveel juiste antwoorden denkt de gokker dat wij hebben... Uiteindelijk heb ik de spelleiding maar eens gevraagd hoe de gokker heeft ingezet. En hij had het tactisch gedaan. Ik kon nog het beste mollen door te proberen alle flessenpost juist op te lossen. Dus schreef ik dat ik nu eindelijk tijd had om alles goed te lezen, en dat ik daardoor een aantal goeie ingevingen had, en bij andere brieven probeerde ik de groep op het juiste spoor te zetten. Helaas dachten ze niet aan de presentator van Survivor, maar aan de bedenker. En ipv de Paus moet het Dalai Lama zijn volgens hen... is dat omdat ik het voorstelde en ze mij niet vertrouwen?
Alles goed lukt me dus helaas niet. Dikke verdiensten deze opdracht, geen goeie beurt voor de Mol. Wel heb ik ze nog een hintje gedaan, door zelf als eerste te roepen dat die ene brief van de Mol is. Ik weet tenslotte wat ik geschreven heb.
Tot slot waren er de metro-challenges. Enerzijds moesten de opdrachten zo goed mogelijk gemaakt worden, anderzijds moest er rekening gehouden worden met wat de voorspellers dachten.
Bij de eerste opdracht moest er getimed worden. Als het fout ging, zouden we terug bij af zijn. Dit was een makkie voor mij als Mol, het was echt heel moeilijk om goed te timen
Helaas mocht ik, net als Wouter, direct na mijn eerste poging niet meer posten van D*N
Gelukkig konden zij er ook niks van, en vergat iedereen om tussendoor te saven. Ik hoefde eigenlijk alleen maar af te wachten of ze kort voor het verstrijken van de tijd nog ver zouden komen. In dat geval had ik natuurlijk nog een poging gedaan om te helpen, en zou ik jammerlijk gefaald hebben. Zo ver kwam het niet, niemand bakte er iets van. Of nou ja, als er iets goed ging, wist Wouter het weer te verprutsen. Fijne hulpmol
Bij de tweede challenge moesten er groepsfoto's worden nagemaakt, zonder molboekjes te gebruiken. Ik was er van overtuigd dat niemand een foto zou weten, maar mijn medevoorspellers stelden voor om toch voor 1 juiste foto te gaan.
Toen de challenge werd gepost, ging D*N als een razende groepen plaatsen. Gelukkig greep Tim in, en meldde hij alsnog dat molboekjes niet gebruikt mochten worden. Het bleef daarom bij 2 foto's, 1 meer dan voorspeld, gnagna.
Voor de derde challenge was slechts 1 voorspeller nodig, en de spelleiding gaf al aan dat dat een mooi plekje was voor de Mol. Natuurlijk plaatste ik rare voorspelling. Alleen jammer dat Wouter toch op de voorspelde plaats terecht kwam. Minimaal geld verdient deze challenge, fijn.
Bij de laatste challenge had ik niet veel in te brengen. D*n wist direct alle getallen bij de juiste beschrijving te plaatsen. Spechteke twijfelde nog even en dus viel ik hem bij in zijn twijfel, maar D*n was heel overtuigend, en ik kon zelf bij de andere getallen niet echt schuiven. Jammer voor de Mol, alles goed. Gelukkig hadden de voorspellers ons niet zo goed ingeschat, dat is tenminste iets.
Komende week ben ik er niet als de opdrachten online komen. Veel succes kandidaten, geniet van je dagen zonder Mol