Jullie weten dat ik een kritisch persoon ben en ik heb tijdens het seizoen af en toe al wel laten merken wat ik wel en niet goed vond. Laten we voorop stellen dat ik echt heel erg in het spel zat en ontzettend veel plezier heb beleefd hieraan
.
Opdrachten verbeterpunten:
- Ik vond dus persoonlijk de rode vrijstelling opdrachten niet zo geslaagd. En ik denk dat je ook kritisch moet kijken als je zegt dat je hoopt dat er chaos ontstaat en veel mensen gaan praten, wat uiteindelijk niet is gebeurd, dat je doel van de opdracht niet is uitgekomen. Ik heb hier uiteindelijk ook twee opdrachten gewoon uitgezeten en dat lijkt me geen uitgangspunt voor opdrachten, dat deelnemers niet meedoen.
- Veel schoonheidsfoutjes waaronder anagrammen die niet klopte bij ik hou van holland, afstanden van locatie die niet klopte bij rondje om het meer, spelregels die soms later kwamen zoals dat er niet in molboekjes gekeken mocht worden bij het reconstrueren van de groepsfoto's etc.
- Kijk kritisch naar de verhoudingen. In dit geval bij bijvoorbeeld ghostbusters waarbij de ghosts een heel groot voordeel hadden en ook bij diamantenroof waarbij de dieven heel erg weinig kans hadden. Bij diamantenroof is het uiteindelijk goed gekomen voor de dieven.
- Opgesloten in de cel: De dilemma's die jullie gaven waren naar mijn idee gewoon niet logisch. Natuurlijk pak je de vrijstelling als er alleen virtueel geld tegenover staat, waardoor de opdracht dus heel snel was afgelopen. Ook het dilemma daarna was geen logische om een kandidaat terug te kopen met alleen een zwarte vrijstelling (want hoe machtig dat wapen is hmmm valt mee).
- De verlaten tv-studio was voor mij één van de slechtste opdrachten, wat jammer is omdat de afzonderlijke spellen (lingo, wie ben ik etc.) wel super leuk waren. Maar iets inschatten waarbij je niet weet wat je inschat en dan na zoveel moeite het hele bedrag in de min te krijgen was echt niet oké en vergalde voor mij het plezier om voor de pot te gaan heel erg.
Opdrachten pluspunten:Opdrachten die ik heel erg goed en leuk vond waren: Taxi-opdracht, mandjesopdracht, diner, kabelbaan, op de vlucht, diamantenroof, winkelstraat, waar gaan we heen, flessenpost. Genoeg opdrachten die goed in elkaar zaten wat mij betreft!
Twists:- De eerste executie twist was goed. Ik vond het zelf weer geen logische keuze maar de praktijk heeft hier gesproken, het was 7-7 dus uiteindelijk was dit voor veel mensen wel degelijk een dilemma. Goeie twist dus!
- Miek terug. Tsja ik vond het een beetje raar dat we eerst Miek en een zwarte vrijstelling terug kunnen krijgen....dan doen we het niet en krijgen we de zwarte vrijstelling alsnog. Dus eigenlijk was het alleen Miek terughalen (en wat virtueel geld) wat voor niemand echt een goed iets was.
- Toekomstvragen, ja die hebben mij wat stress bezorgd maar in eerste instantie vind ik het wel een leuke twist. Enige puntje van kritiek is dat ik ze absoluut niet in de finaletest zou doen. Er is een reden waarom we daar ook geen jokers kunnen inzetten omdat het dan puur gaat om wie het meeste weet van de mol. Volgens mij heeft het nu niets uitgemaakt als ik naar de reacties van Wouter en Mollenmania kijk dus dat scheelt. De toekomstvraag over het spoor zat ook apart nog in de halve finale test waardoor het overkwam alsof deze er last minute nog bij bedacht was?
- Rode vrijstelling was ik eerst tegen, daarna vond ik hem wel oké omdat er ook mee gehandeld werd. Dus ja I didnt mind.
- Halve jokers vond ik een goeie toevoeging, daar kan je er ook meer van weggeven omdat het toch halve zijn en je ook geluk moet hebben met ze bij elkaar te matchen.