Mijn Feedback:
Er is al veel gezegd over de selectie en het al dan niet laten meedoen van kandidaten die later toch afvallen. Ik kan er over zeggen dat ik het idee van Meezter wel zie werken
Nu was het toch een beetje alsof je een demo van een spel speelt en dan te horen krijgt dat de volledige versie voor jou niet verkrijgbaar is.
Ik ben heel erg te spreken over de
Weekopdrachten. In het begin leek het me nog een beetje eng om creatief bezig te gaan, maar toen de opdrachten eenmaal kwamen kreeg ik wel ideeën en heb ik daardoor wat nieuwe programma's leren kennen
. De muntjes zorgen voor een leuke twist die ik gretig gebruikt heb om te onderhandelen
. Dit aspect zou ik er zeker in houden, was top!
De reguliere opdrachten:Laat ik beginnen met opdrachten waar m.i. nog wat aan verbeterd kan worden:
- Rode Vrijstelling opdracht. De rode vrijstelling vond ik leuk, maar omdat niemand wist hoe je hem kreeg gebeurde er niet zoveel, en hij was zo te makkelijk te pakken voor de Mol.
- Mandjesopdracht. Deze opdracht was op zich goed maar ik had liever geweten dat pmen was toegestaan zodat ik wat eerder contacten had kunnen leggen. In zn algemeenheid misschien bij elke opdracht waar nodig bij vermelden of pmen is toegestaan of niet.
Ook had MV gezegd dat je met niemand mocht spreken over je bom, maar Lucy heeft dit wel gedaan dus het mocht kennelijk wel?
- Cel-opdracht. Deze was niet zo spannend omdat iedereen voor de vrijstelling zou gaan. De follow-up was ook niet zo geslaagd omdat er geen voordeel aan zat om miek terug te halen (ZV weegt niet op tegen een kandidaat met veel info terug). Ik zou niet zo goed weten hoe je deze opdracht wel kan laten werken. Misschien helemaal schrappen.
- Groeten uit Kaohsiung: Qua idee een hele leuke opdracht, maar veel cadeaus en daardoor moeilijk te halen. Daarnaast als je al geld verdiende was het te weinig geld voor de moeite die je moet doen.
- Verstoppertje. De opdracht hoe hij oorspronkelijk zou zijn was onhaalbaar voor de verstopper. Misschien kun je opdrachten als deze vooraf testen op haalbaarheid / eerlijkheid. Wel goed op ingesprongen door de regels toe te voegen
Dan houd ik 28 opdrachten over die ik goed tot geweldig vond!
Mijn top 3 is
1. De 9 bochten
2. Ghost busters
3. Finale-tribunaal
Actieopdrachten was ik niet bekend mee dus eerst dacht ik echt huh gaan we echt thee proeven?
Zeker een leuk onderdeel en goed uitgewerkt door LdH
Aankleding (locatie, filmpjes, hints)Was echt helemaal dik in orde
Superleuk om bij elke opdracht en executie een specifieke locatie met plaatje te hebben. Alle filmpjes voegden ook zeker iets toe aan het spel. Hints ook dik in orde.
Suggestie voor de test: Ik zou het prettig gevonden hebben om de test in een programma te maken die zelf de tijd meet zoals in de echte WIDM (en executie zoals de filmpjes van Luiaardje). Zo ben je niet afhankelijk van een presentator die online moet zijn als jij de test wil maken en is de tijdmeting wat "correcter". Maar dit is echt een luxe-probleem hoor, alles ging supergoed
PM-groepen:Kijkers-pm is heel leuk, houden zo
Afvallerspm groep heb ik een beetje mijn twijfels over. Mensen die afvallen gaan hun verdachten delen en zo krijgen eerdere afvallers toch inside-information over de Mol waardoor de ontknoping voor hen toch wat minder verrassend is.
Items:Mij is niet zo opgevallen dat er te veel items waren (misschien omdat ik er bijna geen heb gehad
). Maar als ik lees dat Dennis 12 (?) jokers heeft gehad is dat wel bizar veel
. Misschien alleen de jokers wat terugschroeven en die vervangen voor halve jokers. Halve jokers vond ik een hele mooie vondst! Een soort topito waar je dus onderhandelingen mee krijgt, wat voor spanning zorgt in de groep
ZV en vrijstellingen heb ik me niet aan gestoord, leuk zelfs!
Wat ik verder nog op wil merken is dat ik de overgang van executie naar nieuwe opdrachten wel erg snel vond. De executies vond ik erg spannend en ik had het prettig gevonden om daarna even niks te hebben. Nu moest ik weer snel door en bedenken hoe ik de opdrachten zou gaan doen, in welk team je wil enz.
Al met al vond ik het gewoon een heel goed georganiseerd online-spel en heb ik van elke seconde genoten. Mijn complimenten!!!