Precies. Als Olcay te horen krijgt wanneer Stine hem gebruikt, is dit voor Olcay nagenoeg even waardevol als dat ze hem zelf had gehouden. Het macht=kennis voordeel heeft ze nu nog altijd aangezien anderen denken dat zij nog altijd de zwarte vrijstelling heeft. Daarom kan zij nog altijd kennis losweken bij anderen (Jan) die macht willen uitoefenen op wanneer de zwarte vrijstelling wordt ingezet. Haar actie maakt Olcay nu verdachter bij Stine; immers, de eerste gedachte is waarom een kandidaat in godsnaam de zwarte joker zou afgeven; dat moet toch de mol zijn. In werkelijkheid geeft Olcay dus niet zo heel veel macht weg en is het misschien wel een goede actie van haar. Moet echter Stine niet de mol zijn...
Ik vond de interactie tussen Olcay en Stine nogal vreemd. Maar om me tot Olcay te beperken:
Olcay die 'intuïtief' de zwarte vrijstelling wist te vinden ... die ze vervolgens aan Stine gaf omdat ze die 'verdiende'. 'Eerlijk delen'
Wat was de tegenprestatie?
Zoiets kwam ook in Moltalk naar voren, maar er werd toen geen mogelijke verklaring voor gegeven, als ik het me goed herinner. Die van jou klinkt logisch, maar is het *in theorie* ook mogelijk dat Stine Olcay al snel na de marktopdracht in afl. 2 had gegrilld en er toen achterkwam dat ze de mol was? ...zijn ze toen noodgedwongen een verbond met elkaar aangegaan?
Op zich niet vreemd dat als een van hen de mol is dat haar roomie dat dan heeft ontdekt. Zeker niet als Stine met haar mensenkennis de kandidaat van het duo is. Nu is het zo dat Olcay zo overdreven aan het mollen was dat velen haar naam al hadden doorgestreept, maar stel dat...
Gewoon een gedachtenkronkel. Schiet maar lek!