Ik vind ze juist totaal niet sterk en zeker niet te vergelijken met de handgebaren van Inge
Waar ik in een eerder bericht op doelde, was de variatie waarmee die hints in beeld gebracht werden.
Een fout geplaatste witte dame (d-een is de juiste positie)
een toren die op de achtergrond zichtbaar is als Simone en Bella op het terras in Yerevan bezig zijn.
de pionnen die ontbreken (al zie ik daar geen echte hint in, het gaat er dan om dat ze niet op de plek staan waar ze horen)
Een heel mooie vond ik die loper, een loper dus in een andere betekenis dan die van het schaakstuk
En dan in aflevering 3, ook door meer mensen genoemd: de paarden die volstrekt niet thuishoren in de opdracht met de auto's.
Ik zeg niet dat er daar geen paarden kunnen lopen, want er was (ik meen door Ruben) een opmerking gemaakt over paard en wagen. Maar wat ik bedoel te zeggen: als je daar dan een opdracht met auto's uitvoert, sluit je het parcours af, en zorg je ervoor dat alleen die auto's daar kunnen komen. Dan is het voor mij duidelijk dat die paarden die daar op dat moment niets te zoeken hebben, op dat moment met voorbedachten rade in beel gebracht worden.
@Blinker: de schaakhint zou een rol kunnen spelen, omdat de regio waarin ze zitten, ''schaakminded'' is.