Mee eens!
En ik zou nog willen toevoegen dat D1-deen niet onomstotelijk al laat zien wie de mol is.
Precies! Waarom zou het bijvoorbeeld niet verwijzen naar Jan, bij wie het schaakbord immers stond?
Uit Widipedia:
Koning Jan (Engelse titel: The Life and Death of King John) is een historisch stuk van
William Shakespeare dat zich afspeelt ten tijde van het koningschap van koning John (
Jan zonder Land) (1199–1216) [...]
Koning Jan ---> ook de koning op E1 stond verkeerd.
William Shakespeare ---> van wie een ook ander stuk werd opgevoerd in het theater in Tbilisi.
Jan zonder Land ---> de deelnemers hadden in aflevering 1 nog geen land, ze zaten allemaal verspreid.
En zo zijn ook Simone (schaakbord + klok op 8 uur) en Emilio (E1 ofwel Emilio de mol) te verdedigen. Een hint die naar tenminste 4 deelnemers kan verwijzen kan volgens mij geen hint zijn, of anders wel een slecht doordachte. Het zou me dan ook niet verbazen als we hier in de laatste aflevering gewoon niets van terug zien.
EDIT: nog even verder gegoogeld: Olcay, onze nationale modekoningin, maakt ook kleding voor koningin Maxima, Loes wordt ergens getypeerd als koningin van de speelvloer, en Ruben heeft zich laten inspireren door Nat King Cole. De laatste 2 niet serieus bedoeld
, maar Olcay kunnen we nog wel meenemen in het rijtje mensen naar wie de vermeende hint net zo sterk (of zwak) is als naar Stine.
Degene die verantwoordelijk is voor dat minieme (en veel voorkomende) slordigheidje in de opstelling heeft ons in elk geval aardig bezig gehouden. Hij moest eens weten.