Amai, ik vond het anders plezant om opnieuw in de cinema Kinepolis te zitten voor de ontknoping. Stuk leuker bovendien dan buiten in de kou op afstand Vondel CS gade te slaan. En omdat het toch duurde tot de aflevering zou gaan beginnen kreeg ik nu wat mee van wat zich buiten de zaal zich afspeelde.
Mensen in België zelf die het winspel hadden gespeeld kregen een sombrero afhankelijk van de kandidaat die je verdacht. Lloyd geel, Baha groen, Pieter rood. Ik had gewoon een ticket gekocht bij Kinepolis dus kreeg geen sombrero. Wel heb ik Frances van dichtbij in het echt gezien
En natuurlijk Gilles de Coster, alle kandidaten die voorbij liepen op weg naar elke zaal.
Zo kwam ik oog in oog met Frances
Zag ik Gilles de Coster en daarna alle kandidaten voorbij lopen. En het leukste dat er drie verkoopmachines stonden voor elke finalist een. Je kon een blikje Rodenbach gratis uit de automaat halen met een label voor Lloyd, Pieter en Baha. Zo kon je stemmen op jouw mol. Het ging aardig gelijk op en de machine van Pieter was snel gesaboteerd en onklaar gemaakt
De drie finalisten met Gilles kwamen in de zaal even de mensen toespreken. Even polsen hoe de verdenking lag per zaal en doorr. Ik ben blij dat ik na verkeerd te zitten met WIDM dit jaar, nu met de Mol tweemaal op rij goed te zitten
Verder was het leuk om te zien hoe Gilles met de finalisten buiten de zaal in de gang nog even een toespraak gaf alvorens de finalisten bedolven werden onder de bezoekers die met de op de foto wilden gaan.
En dan nu over de aflevering zelf... Ja, het waren geen spectaculaire opdrachten (het zag er vooral heel mooi uit) Maar is dat erg? Mwah, toch nog mooie plaatjes gezien zo. De test en ontknoping was wel spannend, net zo spannend als vorig jaar. En het mooiste is naast wat korte fragmenten met de mol in actie hebben we nog een hele aflevering tegoed volgende week!