Rat heeft wel gelijk: ik kan inderdaad wel blij worden met alle acties die we van Merel gezien hebben. Ik zei al eerder, ze heeft in elke opdracht wel gesaboteerd.
Ik ben het ook met Saskia eens, veel komt overeen maar ik zal zelf ook even opdracht voor opdracht gaan.
Ze begint al met het eisen van een voorlopige stemming en als ze eenmaal alles in kaart heeft gaat ze fraai voor 2500 euro voor de pot stemmen. Superieure molpositie + molactie.
Bij rondje om de kerk blijft ze achterin bij Evelien en geeft door dat "iemand" met Evi mee moet waardoor de foute Sarah gaat. Zelf verdient ze niets.
Dan vertelt ze zich in haar aantal huisdieren en beslist om een vraag over te slaan. Resulteert allemaal in maar 300 euro, wat duidelijk te wijten was wat beneden gebeurde (immers de kandidaten boven zijn al naar huis haha).
Laser hebben we al genoeg gezegd dat zij enorme sommen geld heeft verduisterd als zij de mol is, key weer de molpositie. In de wachtkamer moet zij bijkbaar een joker scoren voor de vrijstelling, geen geld.
Merel gaat zoveel mogelijk was verzamelen en jat zelfs een spijkerbroek want slagen betekent: geen geld.
Voor de persoon die 1 joker krijgt stemt Merel niet. Zij probeert blijkbaar discussierend over de 2 minuten te komen om zo 2000 euro uit de pot te spelen. Daarna kan ze mooi Evelien drie jokers bezorgen want daar heeft de mol toch niks aan.
Daarna probeert ze alsnog af te dwingen de opdracht in een half uur te doen met het trap bouwen. Dat verloor ze en toen was het geen doen meer deze opdracht te laten mislukken.
Meer L is de prachtigste molactie, de kooi, al veel besproken. SUPER!
Bij de koffiepedia typt ze meerdere fout waardoor alles teniet wordt gedaan. Ze wijst andermans pakken aan voor een antwoord dat op het hare blijkt te staan... niets verdiend.
In het straatbeeld heeft Merel last van een dorpsgenoot die helemaal meeloopt om te controleren dat ze wel goed gaan al doet ze meerdere pogingen verkeerd te gaan. Wel kan ze hier mooi Robert uit het spel werken, die haar flink verdacht maar door deze opdracht een rood scherm kreeg.
Bij Lingo mag ze in de sleutelpositie staan om woorden van 50 te gaan vormen. Merel ziet geen mogelijkheid om van GESTART even GESTORT te maken met het wisselen van klinkers.
Bij abseilen gedraagt ze zich als echte mol... alle mollen houden van zulke opdrachten en gaan er vol met plezier in, en zo ook Merel. Maar als het dan aankomt om haar getal te geven, waar de code mee moet beginnen, weet ze het allemaal opeens niet meer. Sarah en Sinan zijn snel in koor om haar te corrigeren dus verdienen het geld voor de pot.
Bij steentje bijdragen heb ik ook al vaak genoemd hoe zij zich afzondert, en bovendien gaat haar eigen opdracht finaal verkeerd.
Bij de tuktuk is zij de enige die weer van voorkennis blijkt geeft en voor de enveloppen gaat ipv de plattegronden. Op 9 seconden haalt ze helaas de 1e gang, maar de 2e weet ze mooi voor dubbele tuktuks te laat te komen, want ze vertraagt Jamie ook nog eens.
Bij de reddingslijn doet ze zoals het hoort; de kaartjes goed hangen, want ze hingen verkeerd. Zeer mols. Dan bij de bakjes weer zo'n halfzachte 'verplichte' molactie door juist daar de 2 rode schermen te kiezen. Er moest maar eens door de zure appel heen gebeten worden: haar vaste slapie Jamie naar huis! Maar dan wel onder verduistering van een tweede.
Over de rest hebben we het denk ik ook al wel uitgebreid gehad, maar dit is even een korte samenvatting wat ik allemaal al gezien heb, en dan is het wachten nog op aflevering 10, de bevestiging...