Auteur Topic: Extra beeldmateriaal  (gelezen 102247 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #360 Gepost op: 27-02-2020, 22:03:32 »
Nieuwste beeldmateriaal ook weer leuk om te zien. Het is best een expressieve groep eigenlijk. Van Buddy geloof ik wel dat hij stevig baalt. Ik denk dat de Mol heerlijk wil na kletsen om iets van de opgebouwde spanning kwijt te raken. Rob en Nathan weer het meest verdacht dus. Maar wie van de twee .... Viel me wel op dat als Nathan iets zegt over zien van het molletje, hij even richting Buddy (of Leonie) kijkt (kandidaats in mijn ogen).


Het gaat me niet om het verhaal maar de manier waarop Nathan het vertelt dat mijn reactie was en nog steeds is dat ik niet geloof dat het gespeeld is. (Zo ja dan diepe buiging en applaus voor Nathan die me volledig om de tuin leidt zoals eerder alleen actrice Susan deed in extra beeldmateriaal.)

Wel grappig om te lezen hoe hele constructies van strategisch sturende en manipulerende montage en verhaallijnen vermoed worden terwijl de makers anderzijds ook domme fouten zoals met dat vest en de duidelijk afwijkende laserronde zouden maken en de Mol doodleuk als eerste een kaart zouden laten trekken om de afvaller in het spel te houden. Het ene heel ingewikkeld en geraffineerd, het andere kinderlijk eenvoudig. Ik weet niet wat ik er wel en niet van moet geloven.

Vandaar dat ik me maar gewoon ouderwets vooral op mogelijke molacties blijf richten. En die zie ik het meest bij Rob. :D

De regie kan nu eenmaal niet alles uitzenden, maakt keuzes wat ze willen dat de kijker ziet of niet, daar is weinig complottheorie aan lijkt me. En ik geloof niet dat Nathan zoveel hoeft te acteren. Ook als Mol kan je prima in je wiek geschoten voelen of emotioneel worden etc. Merel heeft vorig seizoen heus niet geacteerd dat ze het erg vond dat zij 2 rode schermen had getrokken en Jamie eruit ging. De gevoelens waren oprecht ondanks dat ze er (verplicht?) een rol in had gespeeld. Net als dat elke Mol zenuwachtig is voor de test, al is het om een andere reden dan de kandidaten.

Dat de regie met eelden beïnvloed wordt ook duidelijk omdat extra beeldmateriaal van aflevering 7 bij aflevering 6 is gegeven trouwens.

De reden dat ik Nathan niet zo geloof is dat ik me niet kan voorstellen dat hij zo rancuneus zou reageren zodra de kans zich voor doet. Het zit niet in zijn systeem dat de eerste gedachte zou zijn "hee, een kans om Rob te laten voelen hoe ik me tekort gedaan voel". Denk ik althans. Ik zie het wel voor me dat hij baalt hoe alles gegaan is en het gesprek aan gaat om niet het bondje maar wel de vriendschap in stand te houden. Want Rob heeft gelijk, het is een spel.

Nathan heeft ook even met Buddy een kamer gedeeld, dacht ik. Daar hadden Buddy en Miljuschka het toch een keer over? Dat Buddy Nathan zo veel misinformatie had gegeven. En dat Mil toen zei dat Nathan slim was ...dat je hem niet moet onderschatten, Er waren ook beelden van Nathan en Buddy bij elkaar op de kamer.

En er was natuurlijk dat extra beeldmateriaal van Nathan en Mil op een hotelkamer. Het hoeft niet per se, maar normaal deel je die dan.

Had de indruk dat ze elkaar gewoon een moment hebben opgezocht. Mil slaapt al een tijdje bij Leonie en Rob en Nathan refereren er aan dat ze de hele tijd room mates geweest zijn. Het gaat me ook meer om de beelden die we wel en niet te zien krijgen. Daar zitten keuzes in, zoals niet een gesprek Mil Buddy laten zien en wel gesprek Rob Nathan bv. De beelden die wij zien geven een bepaalde indruk maar het is de vraag of die indruk klopt.

« Laatst bewerkt op: 27-02-2020, 22:29:17 door cinner »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #361 Gepost op: 27-02-2020, 22:11:58 »
Waar zag je dat lachgas dan? Niet de eerste keer dat ik daarover lees hier op het forum, maar weet eigenlijk niet hoe dat er uit ziet?

(...als ik de link naar de post met de screenshot wist te plaatsen hier had ik het gedaan). Als ze in afl.6 het restaurant inlopen opweg naar het feedermaal zie je Buddy en Rob met ballonnetjes door de deur gaan, een voor mij herkenbaar beeld in de stad van jongeren met een shot lachgas. Maar ik wil allerminst pretenderen dat dat feitelijk zo is (ik zou dat best een beetje schokkend vinden). Maar in relatie tot dit extrabeeldentopic was het ter inkleuring van mijn verhaal over Buddy; de jonge fanatieke (en perfectionistische) kandidaat voor wie het af en toe te veel wordt...

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #362 Gepost op: 27-02-2020, 22:21:50 »
Rob en Nathan zijn maar even room mates geweest, daarna was het toch Rob en Claes & Nathan en Buddy?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #363 Gepost op: 27-02-2020, 22:42:45 »
@cinner: Jij hebt het over complottheorieën, niet ik. Ik gaf alleen het verschil aan tussen dat de makers enerzijds intelligent zouden manipuleren en anderzijds de Mol bijna op een presenteerblaadje zouden geven. En dat ik dus niet meer weet wat ik ervan moet geloven en me dus liever met molacties bezighoud. :)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #364 Gepost op: 27-02-2020, 23:25:52 »
Bij het terugkijken viel me op dat we in het eerste extra beeldmateriaal al meteen alleen Buddy & Mil en Nathan & Rob zien - misschien wel 'toevallig' de laatste 4?

Verder viel me op dat Buddy meteen zegt dat Mil het niet 'kan' zijn, want dat zou hij aan haar zien.
Daarna zien we Mil zeggen dat Buddy het wel zou kunnen zijn. Dus: Eerst wordt Mil onverdacht gemaakt, daarna wijst ze naar een verdachte  kandidaat.

Ik heb ook even de eerste filmpjes van vorig seizoen teruggekeken en voor wie dit seizoen niet heeft gezien tussen spoilers
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Opvallend, maar hoeft niks te zijn  8)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #365 Gepost op: 28-02-2020, 01:16:49 »
Ik heb me net door een heleboel pagina's van dit draadje geploegd en ik zie steeds maar weer naar voren komen hoe Nathan een team player is en zich dan weer anders gedraagt etc. De ene vindt het allemaal weer passen bij een Mol en de ander niet.
Heeft iemand zich hier eigenlijk wel eens afgevraagd of Nathan (als team player) überhaupt voor de molfunctie zou kiezen? Kandidaten worden niet aangewezen als Mol, je mag een mollicitatie doen. Naar mijn zeer bescheiden mening zou Nathan never nooit voor de molfunctie gaan.

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #366 Gepost op: 28-02-2020, 01:57:32 »
Ik denk dat je een mollicitatie hier niet hoeft uit te leggen ;)

Een reden zou kunnen zijn dat hij houdt van avontuur en zo lang mogelijk wil genieten van het spel. Het zou als mol voor hem ook een mogelijkheid zijn om meer van hemzelf te kunnen laten zien. Meer dan alleen de interviews na afloop van een voetbalwedstrijd waar de meeste mensen hem van kennen.

De rest kunnen we bespreken in Nathan zijn topic!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #367 Gepost op: 28-02-2020, 02:35:28 »
Leonie geeft me absoluut molvibes in dit filmpje. Ten eerste al die blik naar Buddy als Rik de vraag stelt: "Wie heeft de Mol gezien?". Ze slaat bijna verlegen de ogen neer, en kijkt dan gauw opzij naar Buddy. Ik zal eens kijken of het me lukt een gifje te maken voor het gifjestopic :). EDIT: Bij nader inzien hier toch maar niet teveel uit willen halen. Dit is het bewuste fragment van de krabbende Buddy dat 2x in de aflevering zit, en waarschijnlijk niet bij de vraag van Rik hoort. Jammer van het gifje waarmee ik al een eind op weg was, dat kan de prullenbak in. ::rofl::

Maar dan:
Ze gaat als laatste de bus in, de anderen zijn al naar achteren gelopen. Kan lekker voorin gaan zitten, uit de wind van het gesprek. Zolang het in de bus over de Mol gaat, duikt ze weg in haar molboekje. Mag wel biechten over dat er grapjes gemaakt worden over wie de Mol gezien heeft, maar zelf doet ze er niet aan mee. Haar bijdrage aan het gesprek gaat over de lichtjes die al dan niet zijn afgeschoten. Een veel veiliger onderwerp.

'Deed ie dat of deed zij dat?' Nathan kijkt lachend naar voren, waar Buddy en Leonie zitten. Het lijkt er sterk op dat hij een van die twee in gedachten heeft. En wie zien we in de biecht? Buddy. Ik kon niet zoveel met de beelden in de opdracht, maar in die extra beelden is Leonie toch wel echt verdacht in mijn ogen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2020, 04:53:42 door Newbie2 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #368 Gepost op: 28-02-2020, 02:47:32 »
@cinner: Jij hebt het over complottheorieën, niet ik. Ik gaf alleen het verschil aan tussen dat de makers enerzijds intelligent zouden manipuleren en anderzijds de Mol bijna op een presenteerblaadje zouden geven. En dat ik dus niet meer weet wat ik ervan moet geloven en me dus liever met molacties bezighoud. :)

Oh sorry!!   ::schaam::  Ik heb te snel gelezen en gereageerd

Vind de mogelijke manipulatie wel aannemelijk omdat ze extra beelden van een uitzending een uitzending eerder hebben gebruikt, wat mijns inziens vertelt dat ze een verhaal lijn laten zien die niet noodzakelijk klopt. Maar ben het met je eens, het is moeilijk te zien wat je nu kan geloven en wat niet.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #369 Gepost op: 28-02-2020, 11:08:10 »
Hmm in dit beeldmateriaal vind ik Rob en Leonie het meest verdacht. Nathan komt wel oprecht over. Maar ik denk ook dat hij dit zou kunnen spelen. Als mol moet je ook wat spanning kwijt dus is het niet zo gek dat hij zo enthousiast is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #370 Gepost op: 28-02-2020, 12:25:22 »
Ik denk dat je een mollicitatie hier niet hoeft uit te leggen ;)

Een reden zou kunnen zijn dat hij houdt van avontuur en zo lang mogelijk wil genieten van het spel. Het zou als mol voor hem ook een mogelijkheid zijn om meer van hemzelf te kunnen laten zien. Meer dan alleen de interviews na afloop van een voetbalwedstrijd waar de meeste mensen hem van kennen.

De rest kunnen we bespreken in Nathan zijn topic!
Het was niet mijn bedoeling om de mollicitatie uit te leggen. Waar het mij om gaat is dat iemand alleen de Mol is al er aan een heleboel voorwaarden wordt voldaan:
a) De kandidaat moet het willen
b) De kandidaat moet het kunnen en daar is heel veel voor nodig ook m.b.t. omgaan met de camera en de programmamakers, vandaar dat je vaak acteurs m/v ziet en TV presentatoren
c) De redactie moet ervan overtuigd zijn dat jij het kan
d) De redactie moet jou het meest geschikt achten.

Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #371 Gepost op: 28-02-2020, 18:35:40 »
Buddy en Leonie bewijzen hier niet de Mol te zijn.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #372 Gepost op: 29-02-2020, 21:47:44 »
Bij het terugkijken viel me op dat we in het eerste extra beeldmateriaal al meteen alleen Buddy & Mil en Nathan & Rob zien - misschien wel 'toevallig' de laatste 4?

Inderdaad de laatste 4 in de hoofdrol in het eerste extra beeldmateriaal. Opvallend wel..


Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #374 Gepost op: 3-03-2020, 19:34:17 »
Mijn eerste gevoel bij deze beelden (kan gekleurd zijn):

1. Nathan verdacht Leonie niet zo erg als ze in beeld brachten in de aflevering (en zit dus mogelijk goed op een andere mol).
2. Mil lijkt in shock - maar eerder op een schuldbewuste manier van: hoe kan Leonie eruit zijn, ze zat toch op mij? Heb ik nu door het gesprekje op de kamer ervoor gezorgd dat ze zo erg twijfelde en is overgestapt?
3. Buddy en Rob lijken echt geschrokken en weten niet wat ze moeten doen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #375 Gepost op: 3-03-2020, 19:35:55 »
Ik vind Robs reactie maar raar. Zijn mol en de hoofdverdachte van iedereen is eruit gevlogen en hij zegt 'comedy level is nu ook wel gedropt'?  ???

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #376 Gepost op: 3-03-2020, 19:44:13 »
Ik vind Buddy's reactie nog steeds vreemd. Kan er m'n vinger niet op leggen, maar z'n lichaamstaal gewoon...

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #377 Gepost op: 3-03-2020, 19:44:52 »
Als ik buddy's lichaamstaal bekijk na zijn biechtstukje... durft mil niet aan te kijken en trommelt nog wat exited met zijn handen. Realisatie wie de mol is of schuldbewust?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #378 Gepost op: 3-03-2020, 20:08:42 »
Ik vind Robs reactie maar raar. Zijn mol en de hoofdverdachte van iedereen is eruit gevlogen en hij zegt 'comedy level is nu ook wel gedropt'?  ???

Ja dat is niet echt het eerste waar je aan denkt als kandidaat. En zijn biecht daarna vind ik ook maar vaag. Ik denk dat dit een opzet is naar de exit van Miljuschka. Ze zegt te denken dat het Rob kan zijn, als ze er dan uitvliegt denken wij dat Rob het dus niet is, en is hij het wel. Mols voor Rob.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: Extra beeldmateriaal
« Reactie #379 Gepost op: 3-03-2020, 20:21:26 »
Ik vind het wel grappig dat in het eerste beeldmateriaal Mil meteen begon met wijzen: Die Buddy heeft typisch zo'n koppie dat de mol zou kunnen zijn.
Buddy en Rob zie je nu verharden. Rob zegt dat comedy level dropt en Buddy had iedereen al diep in de ogen gekeken bij de executie (in mol gifjes). En Nathan die de sfeer proeft en roept ik wil hier weg.