Ik wil nog even een en ander zeggen wat mij is opgevallen, voordat ik straks mogelijk uit het spel lig. In de hoop dat jullie mijn posts nog gaan analyseren na mijn dood.
Ik geef toe dat de opmerking dat Daisy en ik tegen zonlicht kunnen erg voor de hand lag, maar Hey Mama aan Molduck koppelen (of Ten Feet Tall aan Nieky of L Lawiet, die volgens het verhaal allebei erg groot zijn) is ongeveer net zo makkelijk. Het feit dat Bjorrn en Lucy geen koppel waren geeft al aan dat we niet zo vreselijk eenvoudig conclusies moeten trekken nav de teksten van de spelleiders.
Mocht het wel zo eenvoudig zijn: De_witte slaapt blijkbaar 's nachts niet (zonder teddybeer) en MV droomt wel weg (van voetbal).
Maar zoals eerder vandaag gezegd: ik ben geen malloot, ik ben erg slecht met hints.
Ik verwacht dat er wel iets is met de inschrijflijst, aangezien die lijst vandaag herhaald wordt, inclusief de nummertjes voor onze namen. En simpelweg de namen en de nummers van afgevallenen eruit verwijderd.
Ik vind de theorie van Kaasje dus aannemelijk maar mogelijk zit er toch iets anders achter.
Zouden de rollen echt geloot zijn nadat de inschrijvingen bekend waren, of zouden de spelleiders vooraf getallen hebben bepaald mbt de rollen? Of zouden de rollen gekozen zijn nav de personen?
Als vooraf is gezegd nr 8 krijgt die rol, nr 11 die rol, etc. dan zou bij de laatste 9 rollen geen cupido, heks, ziener, jager meer zijn (aangezien ze hoopten op 25 deelnemers, het aantal wolven zou worden vastgesteld nav het aantal inschrijvingen, bij minder dan 25 deelnemers zouden er speciale rollen kunnen wegvallen.
Let er ook op dat er nog een theorie was dat in ieder groepje in principe een overvaller zit, om de anderen in de gaten te kunnen houden. Groepjes die tot dusverre in het verhaal zijn gevormd:
Dag 0:
Uitkijk: Kaaasje, Molduck, Miek1999, Bjorrn, TimvDons, Nieky, Tim579, Molebuster, L Lawliet, Hautoa en Ennasil.
Kluis: Belg, D*N, Vermoljoen, LdHmolletje, Jann, Jacco, SanderFMC, Dikke Controleur, Linus, Focus en Mollenmania.
Geld: De_witte, Mrchipie, Lama1997, Robbieazerty, Daisy, B&W, SpacyColours, Lucy, Swifty, MV en FrankLapidus.
Dag 1:
Swifty en Daisy brengen dode Bjorrn naar buiten onder dekking van Mrchipie, Hautoa en B&W.
Molebuster werd door Jacco en SanderFMC, gevold door Ennasil, Dikke Controleur en Tim579 weggebracht.
Dag 2:
LdH werd door Molduck, SanderFMC en Hautoa verbrand.
De mensen die niet actief lijken mee te spelen zijn Ennasil, Jann, Molduck en SanderFMC. Drie van hen zitten in een groepje op dag 1 en/of dag 2.
Wat mij betreft ook opvallend in de tekst van dag 4: Linus gaat moppentappen en Hey Mamma zingen, en dan staat er: Ennasil , Robbieazerty en Vermoljoen begonnen spontaan te dansen. D*N en L Lawliet waren ook door het dolle heen met dit geweldige intermezzo. Waarom zijn deze mensen zo uitbundig, waarom zouden nou juist deze namen genoemd worden?
Tot slot nog een oproep aan de ziener: benader per pm de gegijzelden die je gezien hebt en meldt hen de overvallers die je zag. Zij kunnen dan de overvallers die je hebt gezien laten wegstemmen door dat hier in de groep te gooien.
En een oproep aan goeie mensen die door de ziener zijn gezien en benaderd: bedenk dat je als gegijzelde wint als alle overvallers dood zijn, ook als je zelf dood bent (want alle gegijzelden winnen dan). Bescherm de ziener door de overvallers die hij gezien heeft hier ter discussie te stellen, zodat zij weggestemd gaan worden, zelfs als dat betekent dat jij snel door die overvallers gedood zult worden. Je wint dit spel als team, het is jammer als teamgenoten onnodig geofferd worden doordat jij zo nodig zo lang mogelijk in het spel wilt blijven en daarom info voor je team achter houdt. Het is belangrijker dat de ziener lang in het spel blijft dan iedere willekeurige gegijzelde zonder extra rol.