Dit is misschien wel zelfmoord - maar ik zie dat er nu toch meerdere mensen op mij gaan stemmen (zonder dat ik daarvoor eigenlijk een goede reden zie, maar vooruit) en ik zie dat er een aantal domme keuzes gemaakt worden. En met dit 'betoogje' schat ik de kans groot dat ik alleen nog maar meer verdenkingen op me krijg, maar dan heb ik in ieder geval mijn 2 centen gedeeld voordat ik eventueel de pijp uitga.
Ik heb al een aantal dagen niet gepost (waarvoor wel en niet sorry). Dat heeft 2 redenen: 1. het spel is veel intensiever dan ik had verwacht en het vraagt heel erg veel van mijn hoofd, wat het op dit moment niet goed kan hebben. Om die reden heb ik ook getwijfeld te stoppen met het spel, maar dat zou betekenen dat er een extra gegijzelde uit zou liggen, en dat wilde ik nou ook weer niet. 2. Ik werd in het begin wat verdacht, maar merkte dat ik ineens 'vergeten' werd. Ik heb toen besloten me stil te houden, totdat het me nodig leek in te grijpen. Dat is dus nu. (EDIT: niet om mezelf te redden, maar omdat er alleen maar gegijzelden de pijp uit gaan).
Ik heb niet op ennasil gestemd, en ook niet op Jacco. Dat ga ik vanavond ook niet doen. Gister is er nauwelijks discussie geweest, terwijl duidelijk was om welke 2 personen het zou gaan. Dat betekent dat de overvallers het blijkbaar prima vonden als 1 van de 2 vermoord zou worden. Ook vandaag zie ik weinig 'originele beschermers' van Jacco, het zijn vooral mensen die eerder wel op Jacco wilden stemmen, en dat nu niet meer gaan doen. Dit en het feit dat ik in Jacco voornamelijk een enthousiaste 13-jarige speler zie, zorgt er bij mij voor dat ik in hem geen overvaller zie.
Verder verdenk ik nu niet:
- belg (hij was tegen het ziener-idee)
- Frank (doh)
- D*N (omdat hij Lucy sterk verdedigde, maar kan uiteraard tactiek zijn)
- Tim (stemde op een gegijzelde als bankdirecteur)
- B&W (stemde op een gegijzelde als bankdirecteur)
- de witte (hij was tegen het ziener-idee)
Daarnaast denk ik dat de extreem inactieven ook geen overvallers zijn. Dat is niet om mezelf vrij te praten, maar ik denk oprecht dat een overvaller iets meer wil sturen.
Daarom denk ik dat Kaaasje, Miek, Jann en Sander geen overvaller zijn. Dat is uiteraard geen sluitende theorie, maar voor nu ga ik hier even van uit.
Wat mij verder opvalt is dat álles ondertussen verdacht is, behalve als je uitgebreide schema's plaatst. Daar wordt alleen maar om gejuicht. Waarom? Een fanatieke overvaller kan net zo goed een overzicht/schema maken, al dan niet foutief.
Ik weet op dit moment niet op wie ik ga stemmen. Ik ga niet op Jacco stemmen, maar het lijkt me wel slim om aan te sluiten bij andere stemmers die op mijn overgebleven verdachten stemmen.
Voor mij blijft nu dit lijstje over:
6. MV
9. Vermoljoen
14. SpacyColours
18. Nieky
20. Daisy
22. Dikke Controleur
23. Robbieazerty
25. Linus
27. L Lawliet
29. mrchipie
30. Brtdm
Gister heb ik op Nieky gestemd. Dat heb ik gedaan omdat ik best wel wat in de liedjes-hint van D*N zag. Ook de manier hoe Nieky daarna het simpel probeerde af te wenden en om te draaien, zorgen er bij mij voor dat ik hem verdacht vind.
Als er mensen zijn die op iemand stemmen uit het bovenstaand lijstje en we zouden een meerderheid kunnen krijgen, dan hoor ik dat natuurlijk graag. We hebben nog maar 1,5 uur, dat is kort, maar niet onmogelijk.
Verder wil ik zeggen dat mijn verdenkingen/niet verdenkingen absoluut niet ramvast zijn en ook niet allemaal even goed onderbouwd. Alles wat ik zojuist gezegd heb zal ongetwijfeld verdacht gevonden worden, maar dan heb ik in ieder geval mijn gedachten met jullie gedeeld en hoef ik me niet helemaal schuldig te voelen als ik er straks uit lig zonder iets bijgedragen te hebben.
Doe er mee wat jullie willen.