Ik heb ook weinig boodschap aan mensen die zeggen dat we stil moeten zijn omdat zij aan zet zijn. Tot dusverre hebben redenaties van de zekere gegijzelden ons ook niet echt ver gebracht. De grootste reden dat ik op Tim heb gestemd is omdat jullie zeker gegijzelde daar mee aan kwamen...
Wat mij opvalt is dat twee mensen een solostem op Robbie hebben gedaan. En opvallend natuurlijk dat Robbie zelf op belg stemde en daar niet de enige in was. Robbie ging er vast niet vanuit het spel nu te moeten verlaten.
Dus verdacht voor mij zijn Kaasje, DC, Linus en belg.
En Robbie heeft ook eens solo gestemd op Hautoa, dus die vind ik ook verdacht. Zeker in combinatie met zijn stemgedrag.
Ik ben er mee eens dat een overvaller wel eens op een andere overvaller kan stemmen (zeker als er weinig kans is dat de andere overvaller dood gaat) maar als de
enige reden om mij (of iemand anders) te verdenken is dat we op robbie hebben gestemd, vind ik dat niet echt logisch. Het pleit me zeker niet vrij. Dat betoog ik niet, maar ik hoop dat er voor mij (en anderen) wel meer redenen zijn dan dat.
Hier had ik aangegeven hoe het 'ziener-plan' verder tot uiting kwam. Hierin kwamen voor mij Robbieazerty, Nieky en lucy negatief naar boven (reden ook dat ik op robbie en nieky heb gestemd) en de_witte en belg positief. Daar hebben we verder dus niet heel veel meer aan. Maar voel je vrij met de kennis van nu het weer verder na te lezen.
Ik ben geneigd om te denken dat belg onschuldig is omdat ik niet denk dat robbie zijn dood per se aan voelde komen. Het gekke is dat Robbie op belg stemde maar Tim hoger in
zijn verdachtelijstje stond. Waarom wou die dan überhaupt mee gaan op belg ipv tim?
Ik zat me af te vragen wat een overvaller zou doen. Je weet dat Tim onschuldig is. Als je daar tegen pleit, kun je later dus zeggen zie je wel dat we daar niet in mee moesten gaan. Zeker als je toch het gevoel hebt dan het toch wel Tim gaat worden (of anders een andere burger die je bedacht hebt.) Als burger is dat risicovoller want als je niet mee op Tim stemt en hij blijkt een overvaller te zijn, dan vindt iedereen dat erg verdacht. Maar eigenlijk ben ik er niet zo uit en dat betekent waarschijnlijk ook dat overvallers verschillende dingen hebben gedaan
Ik moet mijn lijstje nog verder afmaken (zie begin eerder in het vorige topic) maar ben geneigd naar het volgende:
Verdachte:
- Vermoljoen (zie ook mijn post
hier. Een opstapeling van voornamelijk op buikgevoel willen afgaan. De onlogische combinatie van dag 5 en dag 6 stem (eerst meelopen en dan buikgevoel voor dezelfde verdachte). En volgens mij heeft B&W een mooie post gemaakt waar vergelijkbare punten in staan.
- SanderFMC
- Jann
Onschuldig:
- B&W
- Belg (ik neig toch naar onschuldig vanwege zijn acties tegen het zienerplan en het feit dat robbie op hem stemde)
- Miek1999 (ik neig naar onschuldig, maar ze had zo ook maar op het lijstje weet ik nog niet kunnen staan)
en natuurlijk ook onschuldig:
- Frank
- SpacyColours
- mrchipie
- de_witte
Nog niet goed genoeg bekeken:
- Dikke Controleur
- Linus
- L. Lawliet
- Brtdm
- Hautoa
- MV