Speciaal voor jou Miek
:
SanderFMC heeft in dit spel een toegevoegde waarde van 0. Hij komt af en toe met een berichtje waarin staat dat hij de stemmen van anderen gaat volgen. Toch komt hij in tegenstelling tot een ‘echte’ inactieve zoals Jann wél elke dag online om een stem uit te brengen. Waarschijnlijk omdat hij een speciale rol heeft: overvaller.
L Lawliet is zoals eerder besproken verdacht omdat hij op het moment dat de focus naar MoleBuster ging plots tegen het stemmen van een inactieve was. Verder was hij in het begin van het spel nauwelijks aanwezig tot hij ineens allemaal berichten ging plaatsen die zogenaamd overtuigend moeten zijn. Hij zoekt de laatste dagen niet meer naar overvallers, hij wilt bepaalde mensen gewoon wegstemmen om de overhand te hebben. Kijk maar hier:
MV, Miek1999, Jann, B&W en SanderFMC, heb ik niet echt onderzocht, dus voor hen heb ik geen onderbouwing waarom ze het wel of niet kunnen zijn.
1. Kaaasje
2. belg
6. MV
7. Miek1999
17. B&W
19. SanderFMC
Dat zijn zes namen. We hebben volgens mij nog drie missers over, zolang we de burgemeester aan onze kant hebben staan (tenzij ik iets heel belangrijks over het hoofd zie). [...]
Dat betekent dat we gewoon op de twijfelpersonen moeten stemmen, bovendien heeft het een grote kans dat het een wolf is. Zo niet, dan zijn we morgen nog steeds niet verloren. Maar laten we alsjeblieft niet iemand opofferen.
Zoals je ziet zijn 4 van zijn 6 hoofdverdachten “niet onderzocht”. In de tussentijd heeft hij geen enkele onderbouwing gegeven voor deze vier namen. Hij probeert dus overtuigend te doen met al zijn kleurtjes, terwijl het hem dus niet eens uitmaakt wie eraan gaat. Een ander voorbeeld dat hij belg dagenlang heeft verdacht om hem gisteren maar slechts oranje aan te duiden tussen iedereen die hij niet onderzocht heeft. Hij denkt niet oprecht dat belg een overvaller is, hij was enkel zijn ‘target’.
Miek, ik vind het erg knap dat je zo veel berichten kan plaatsen zonder dat je ook maar een heel klein beetje opvalt. Daarnaast doe je je best om niemand echt aan te vallen. Beiden heb je alleen iets aan als je een overvaller bent. Je werd wat mij betreft pas echt verdacht toen je TimvDons onterecht het spel uit hebt gewerkt met een volgens jou onweerlegbare hint.
Hautoa staat nog in dit lijstje als vierde. Er zijn immers nog vier overvallers over. Hautoa heeft wat mij betreft vooral minpuntjes gekregen door mensen heel gemakkelijk af te strepen (zoals dat ik werd afgestreept omdat ik op gegijzelde Lama had gestemd als bankdirecteur). En dus ook wat ik net nog zei.