Als ik puur kijk naar wie er nog over zijn, valt me 1 ding op: het low profile gehalte van de overgebleven spelers. Dat wil zeggen, (bijna) alle overgebleven spelers, waarvan 3 overvallers, zijn low profile. Ze zijn soms meegaand, posten zo nu en dan eens iets inhoudelijks, vallen soms iemand aan of komen met een goed idee, maar vallen verder niet of nauwelijks op. Ook niet in de stemmingen. Dat zal denk ik ook de gezamenlijk strategie van de groep overvallers zijn.
Mochten we vanavond een overvaller killen, dan ben ik waarschijnlijk als de overvallers slim zijn de volgende die eruit ligt natuurlijk. (en anders als we een gegijzelde killen is het spel sowieso klaar
).
De overvallers zullen vanavond natuurlijk met 3 man op 1 persoon gaan (anders zijn ze niet heel slim bezig) dus moeten de gegijzelden ook met 1 naam komen. Ik neig nu naar een all-in op Miek.
Ik heb ook even naar het stemgedrag gekeken en gekeken hoe vaak iemand op een gegijzelde stemde (een stem op iemand die nu nog in het spel zit, bijv Hautoa -> MV of MV -> Miek) heb ik niet meegeteld. Dan kom ik tot de volgende som:
Miek: 10x (Mrchippie, MV, Jacco, Ennasil , Ennasil, Jacco, Timvdons, Vermoljoen, Brtdm, Kaaaasje)
Belg: 10x (Lucy, Lama1997, Lucy, Lucy, Molduck, Brtdm, Jacco, Timvdons, Vermoljoen, Brtdm, Kaaaasje, SanderFMC)
Linus: 10x (Jacco, Jacco, Jacco, Molduck, Jacco, Jacco, Belg, Vermoljoen, Brtdm, Kaaasje)
Lawliet: 7x (Frank, Duck, Ennasil, Ennasil, Jacco, Kaasje, Kaaasje)* stemde ook 2x niet helaas...
MV 7x (Lucy, Lucy, Molduck, Jacco, Jacco, Vermoljoen, Vermoljoen)
B&W 7x: (D*N, Lucy, Jacco, Vermoljoen, Jacco, Vermoljoen, Vermoljoen)
Hautoa: 7x (Chipie, Nieky, DC, Brtdm, Vermoljoen, Brtdm, Kaaasje)
Kijkend naar wie op een speler die nu nog in het spel zit heeft gestemd
Miek: 1x (MV) stemde op mij in een verdeelde stemming waarin geen van de overgebleven spelers op afvaller Swifty ging
Belg: 1x (Lawliet) stemde op Lawliet in een stemming die koers zette richting Ennasil
Hautoa: 3x (MV, Lawliet, Lawliet) stemde op mij in een verdeelde stemming waarin geen van de overgebleven spelers op afvaller Swifty ging, Stemde op Lawliet in de stemming waarin Robbie daar ook op ging. De stemming daarna kreeg Lawliet maar 2 stemmen, waarvan 1 van Hautoa.
Linus: 1x (Belg) stemde op Belg in de stemming die vol naar Tim ging.
Lawliet: 2x (Belg, Belg) Stemde 2x op Belg in een stemming waar de massa naar 1 persoon ging: Luus en Tim
MV: 3x (Miek, Lawliet, Linus) Stemde op Miek in de stemming waarin Molebuster werd ontmaskerd als overvaller, stemde daarna op Lawliet in de stenming waar LDH werd weggestemd en op Linus in de stemming waar het ging tussen 2 gegijzelden: Brtdm en Kaaasje
B&W: 1x (Lawliet) Stemde op Lawliet in de stemming waarin gegijzelden massaal op Swifty stemden.
Opvallend is dat Robbie een keer op Hautoa stemde in de stemming die vol richting LDH ging, zou dus niet opvallen en de stemming die vol richting Luus ging was hij 1 van de 8 Lawliet stemmers. Hautoa stemde toen ook op Lawliet, zouden 2 overvallers opgaan in de massa? Toch wel een risico aangezien de stemming in 13-8 eindigde. Sander stemde geen 1x op een overgebleven speler. Dus ik verwacht echt een verdeel en heers tactiek.